YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Galerie

Druga kładka dla pieszych przez zakopiankę w Głogoczowie



Druga kładka dla pieszych w Głogoczowie została oddana do użytkowania 21 grudnia 2017 r. Powstała w ramach programu Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w województwie małopolskim. Jest to ostatnia z kładek dla pieszych zaplanowanych do realizacji na odcinku zakopianki od Krakowa do Myślenic.
Druga kładka dla pieszych w Głogoczowie ma konstrukcję wantową. Całkowita długość obiektu wynosi 57,46 m, a szerokość użytkowa pomostu 4,50 m. Ze względu na warunki gruntowe jest posadowiona na palach wierconych. Na kładkę prowadzą schody, zainstalowane są także windy. Zbudowano też dojścia do tego obiektu wraz z poboczami, odwodnienie, kanalizację deszczową, umocnienie skarp, bariery ochronne, sieć elektroenergetyczną, oświetlenie, zasilanie wind, instalację monitoringu i ogrzewania.
Powstała o ok. 1 km dalej od pierwszej kładki, patrząc od strony Krakowa w kierunku Zakopanego. Dokumentację projektową wykonano w latach 2008–2012 i zaktualizowano w 2016 r. Decyzję ZRID uzyskano 9 lutego 2017 r. Umowę z wykonawcą robót podpisano 21 marca 2017 r. Plac budowy i dokumentację przekazano wykonawcy 22 marca 2017 r. Roboty zakończono 13 grudnia 2017 r. Koszt realizacji wyniósł 6 446 402,00 zł.
Od Głogoczowa do Myślenic, według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r., porusza się drogą krajową nr 7 średnio ponad 30 tys. pojazdów na dobę. Zważywszy, że w 2010 r. według analogicznego pomiaru było tych pojazdów ponad 27 tys., widać, że ruch na tym odcinku zakopianki ma tendencję rosnącą i zwiększył się o 3 tys. pojazdów na dobę w ciągu pięciu lat. Tereny położone na południe od Krakowa są nadal atrakcyjne lokalizacyjnie dla osób, które chcą zamieszkać pod miastem, w związku z tym gęstość zabudowy i liczba mieszkańców podkrakowskich miejscowości wzrasta z roku na rok. W konsekwencji zwiększa się także codzienny ruch związany z dojazdami do pracy i szkół. By zapewnić pieszym bezpieczeństwo, konieczna była budowa kładek.
Idea kładek na DK7 (zakopiance) zrodziła się w 2008 r. Zabiegali o nie mieszkańcy i samorządy. Prace projektowe rozpoczęły się w tym samym roku.
Pierwsza z kładek powstała w Mogilanach, zaczęto nią uczęszczać we wrześniu 2009 r. Kładka w Jaworniku (km 692 + 200) została oddana do użytku w lutym 2015 r., kładka w Gaju (km 677 + 480) – w grudniu 2015 r., kładka Jawornik II (km 691 + 220) – w październiku 2017 r., kładka Głogoczów I (km 684 + 720) – w październiku 2017 r., kładka Głogoczów II (km 685 + 650) – w grudniu 2017 r.
 
Autor: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie
 
Kopiowanie zdjęć lub fragmentów bez zgody autora jest zabronione. Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszystkie prawa zastrzeżone © Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie




Reklamy
DCS Basf Uponor Geobrugg MPWiK Kraków PAM Soletanche Llloyd Acoustics
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję