Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Wybrano wykonawcę przebudowy DK94 Zederman – Jerzmanowice
Krakowski Oddział GDDKiA wybrał ofertę spółki Eurovia Polska jako najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie i rozbudowę drogi krajowej nr 94 na odcinku Zederman – Jerzmanowice. [...]

Diamenty Infrastruktury i Budownictwa 2021




XVI Wrocławskie Dni Mostowe 2021 – Bezpieczeństwo budowli mostowych 2021-11-25
[...]


10 lat PORR na rynku budownictwa kolejowego w Polsce
Rozmowa z Siegfriedem Weindokiem, członkiem zarządu, dyrektorem Pionu Kolei w PORR SA.[...]


PlanRadar: cyfryzacja pomoże branży budowlanej
Branża budowlana okazała się sektorem gospodarki, który stosunkowo dobrze poradził sobie w najtrudniejszym okresie pandemii. Większość przedsiębiorstw stopniowo wraca do poziomu sprzed lockdownów i z umiarkowanym optymizmem patrzy w przyszłość.[...]


Grupa STRABAG zrealizuje nową linię tramwajową w Warszawie
Konsorcjum spółek STRABAG i Strabag Rail podpisało umowę ze spółką Tramwaje Warszawskie na zaprojektowanie i budowę nowej linii tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka oraz modernizację fragmentu linii wzdłuż ul. Wolskiej w Warszawie. [...]



Drony użyte do budowy linii wysokiego napięcia

Specjalistyczne drony przewiesiły przewody nad torowiskiem, dzięki czemu ruch kolejowy nie musiał zostać wstrzymany. W taki sposób TAURON przebudowuje linię wysokiego napięcia nad czynnym traktem kolejowym E65 na odc. Most Wisła – Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg.



  Grafika: TAURON Polska Energia S.A., www.media.tauron.pl
Po zakończeniu modernizacji pociągi jadące wspomnianym odcinkiem będą mogły poruszać się z prędkością do 160 km/h w przypadku składów osobowych i 120 km/h dla pociągów towarowych. Szlak ten jest jednym z najważniejszych w województwie śląskim, łączącym Katowice z granicą z Czechami. Wartość całego kontraktu opiewa na kwotę blisko 1,5 mld złotych.

- Biegnąca pod linią wysokiego napięcia trasa kolejowa to jeden z najpopularniejszych w województwie szlaków, po którym pociągi poruszają się z częstotliwością co 15 minut. Wstrzymanie ruchu i organizacja komunikacji zastępczej doprowadziłyby do poważnych utrudnień komunikacyjnych w regionie. Dlatego pracownicy TAURON do przewieszania przewodów nad torowiskiem wykorzystali dron –
mówi Artur Michałowski, p.o. prezesa zarządu TAURON Polska Energia. - Nasi ludzie mają specjalistyczną wiedzę, by móc przeprowadzić tego typu operację. Tu zasadniczą trudnością jest fakt, że praca odbywa się nad czynną linią kolejową. Dodatkowo musimy operować na terenie miasta, w sąsiedztwie gęstej zabudowy, gdzie nie ma miejsca na swobodne manewry – wyjaśnia Michałowski.

Żeby nie powodować kłopotliwych i długotrwałych wyłączeń zasilania (przerwy w pracy dotyczyłyby strategicznych podmiotów, m.in. wodociągów), inżynierowie TAURONA zdecydowali się na zastosowanie w tym miejscu łącznie dziewięciu słupów tymczasowych. To konstrukcje składane na ziemi z dostarczonych ciężarówkami elementów i za pomocą dźwigów rozstawiane w pobliżu przewidzianych do likwidacji stalowych słupów. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe jest sprawne wykonanie tymczasowej linii zasilającej. Pracownicy TAURONA usunęli w sumie trzy kolizje i wymienili sześć słupów.

- Sześciowirnikowa maszyna poradziła sobie bez problemów, choć na wszelki wypadek cała operacja była zabezpieczana z ziemi za pomocą podnośników koszowych. Trudne technicznie zadanie przewieszenia przewodów linii tymczasowej udało się zrealizować w ciągu jednego dnia –
mówi Artur Warzocha, prezes zarządu TAURON Nowe Technologie.

Obecnie trwa kolejny etap projektu, w którym konieczne było użycie skomplikowanych rozwiązań technicznych – modułowych słupów tymczasowych oraz specjalistycznych dronów służących do przewieszania przewodów.

Realizacja kontraktu wymaga modernizacji linii wysokiego napięcia 110 kV, biegnącej nad szlakiem kolejowym w rejonie ulic Legionów i Cmentarnej w Czechowicach-Dziedzicach. Konieczna jest wymiana starych słupów kratowych na nowe konstrukcje, które dodatkowo muszą być wyższe ze względu na znaczne wyniesienie nowego torowiska.

Źródło: tekst TAURON Polska Energia S.A., www.media.tauron.pl




Reklamy
Ecol Unicon SG Pam Geobrugg Wodociągi Miasta Krakowa Keramo Porr Keller Soletanche
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję