Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Drony służą PLK w Opolu

PLK wykorzystuje drony do obserwacji i nadzoru inwestycji na stacjach i liniach kolejowych. Bezzałogowe statki powietrzne także w Opolu i na terenie województwa opolskiego zbierają informacje o postępie prac.



  Zdjęcie: Adam Roik, www.plk-sa.pl
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują obecnie największy program inwestycyjny – Krajowy Program Kolejowy za prawie 77 mld zł z udziałem środków budżetowych i unijnych. Aby sprawnie zrealizować wszystkie przedsięwzięcia, spółka wykorzystuje nowoczesne systemy, technologie i rozwiązania, m.in. drony czuwają nad przygotowaniem, realizacją i bezpieczeństwem prowadzonych prac.

Bezzałogowy statek nad linią E30 w Opolu


Trasy przelotu dronów wyznaczane są na podstawie bieżących potrzeb związanych z realizacją inwestycji m.in. projekt Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie. Pracownicy PLK dzięki materiałom z bezzałogowych statków powietrznych śledzą postęp prac. Widok na place budowy z góry daje szerszą perspektywę spojrzenia na teren i pozwala lepiej czuwać nad bezpieczeństwem prowadzonych inwestycji. Można ocenić, czy teren jest odpowiednio zabezpieczony przez wykonawcę i stosowane są przez jego pracowników procedury bezpieczeństwa. Drony dają podgląd na szlaki, na których jeżdżą pociągi pasażerskie i towarowe oraz pojazdy techniczne z materiałem i sprzętem. W przypadku nieprawidłowości, monitoring, pozwala na szybkie reakcje PLK i wykonawców. PLK używają bezzałogowych statków powietrznych przed przystąpieniem do prac na budowie. Poznawane jest miejsce inwestycji, co służy przygotowaniu harmonogramu działań.

Tysiące kilometrów lotów dla systemowego wsparcia prac


Wykorzystywanie dronów to jeden z elementu systemu monitorowania i zbierania danych o inwestycjach PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Spółka stosuje w ważnych miejscach budów monitoring, zbierane są dane uzyskiwane przez pracowników, a także informacje z przelotu nad liniami śmigłowcem.

Drony pilotowane są przez doświadczonych, przeszkolonych pracowników PLK. Każdy lot nad terenem inwestycji kolejowej jest zgłoszony do odpowiednich służb i instytucji. Jeśli inwestycja znajduje się w strefach z ograniczeniem lub zakazem lotów, PLK występują o dodatkowe zgody.

Korzystanie z dronów rozpoczęło się od maja 2020 i przez rok - do czerwca 2021 r. piloci dronów z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wykonali obloty na ponad 3,2 tys. km linii w całej Polsce.

Sześć zespołów z 11 dronami wyposażonymi w kamery do zdjęć i filmów nadzorowało miejsca prac m.in. na linii E30 Zgorzelec – Wrocław – Opole – Kraków – Przemyśl, na stacji Warszawa Zachodnia; Warszawa – Białystok, Poznań – Szczecin, Warszawa – Radom, Trzebinia – Oświęcim. Bezzałogowe statki powietrzne zostały wykorzystane także do monitorowania prac przy budowie tunelu między stacjami Łódź Fabryczna a Żabieniec i Kaliska. Nadzór z lotu ptaka prowadzony był również na inwestycjach w portach w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl




Reklamy
Geobrugg Keller Optem Porr SG Pam Soletanche GEO-Instruments Wodociągi Miasta Krakowa
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję