Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Drony przyszłością rynku usług transportowych

Na lotniskach całego świata coraz częściej wykorzystywane są drony cargo. Użycie ich do transportu nawet kilkuset kilogramowych paczek pozwala obniżyć koszt nawet o 80 proc.



  Zdjęcie: Newseria.pl
Bezzałogowce są już używane między innymi w  Australii do dystrybucji leków dla  mieszkańców terenów wiejskich. Spółka wyspecjalizowana w  transporcie dronowym działa także w  Polsce, na lotnisku w  Katowicach. Zdaniem analityków rynek logistyki z  użyciem dronów wzrośnie w  ciągu kilku lat niemal trzykrotnie.

- Drony wykorzystywane w  deliveries czy w  cargo to jest nasza przyszłość. Już teraz europejskie, również polskie spółki rywalizują o  to, które z  nich będą tymi pierwszymi. Pionierami na rynku usług e-commerce z  dostawami za pomocą dronów – 
informuje w rozmowie z  agencją Newseria Innowacje Joanna Wieczorek, ekspert prawa lotniczego w  Drone Alliance Europe.

Bułgarska spółka Dronamics przy użyciu dronów Black Swan przewozi ładunki o  wadze do 350 kg na odległość nawet kilku tysięcy kilometrów. Koszt takiej usługi może być nawet o  80 proc. niższy, niż gdyby była realizowana przez  konwencjonalne samoloty transportowe. Pierwszym lotniskiem, na którym pojawiły się drony tej firmy, było chorwackie lotnisko Osijek, które utworzyło partnerstwo transportu cargo z  lotniskami w  Belgii, Finlandii, Włoszech i  Szwecji.

- Firma jest obecna na jednym z  polskich lotnisk, w  Katowicach. Jej ambicją jest przywozić meble i  części do mebli za pomocą bezzałogowców. Jest również obecna na rynku niemieckim i  z sukcesem prowadzi od trzech lat właśnie ten biznes. Trzymam za nich kciuki. Jak wiemy, przewożenie mebli czasami bywa kłopotliwe, a świadczenie takich usług transportu jest super rozwiązaniem także dla  konsumentów – 
ocenia Joanna Wieczorek.
  Zdjęcie: adonyig, pixabay.com
Docelowo firma chce być dostępna na 35 lotniskach w  11 krajach i  objąć zasięgiem swoich usług około 300 mln potencjalnych klientów. Już dziś z  udziałem dronów z  powodzeniem są realizowane na przykład dostawy artykułów medycznych. Dron medyczny Swoop Aero dostarcza leki na tereny wiejskie w  australijskim stanie Queensland. Realizacja usług odbywa się we współpracy z  miejscowymi władzami lotniczymi. Takie usługi mogą się pojawić również w  Polsce.

- W przypadku transportu materiałów „medical” to start-upy oferujące transport dronami już prowadzą rozmowy z  liniami lotniczymi. Co do zasady próbki transportowane są   klasycznym samolotem linii lotniczej i  są dostarczane do miejsca, z  którego dalszy transport będzie prowadzony za pomocą bezzałogowca – 
wyjaśnia ekspert prawa lotniczego.

Z jednej strony dostawy towarów z  wykorzystaniem dronów mogą być szansą na optymalizację kosztów transportu. Z drugiej – ich działanie musi się odbywać w  określonych ramach prawa i  nie może kolidować z  tradycyjnym ruchem lotniczym. Zdaniem ekspertów potrzebny jest system, który pomoże zorganizować loty bezzałogowców.

- Myślę, że takim systemem może być chociażby polski system PansaUTM, który jest rozwijany przez  Polską Agencję Żeglugi Powietrznej. Umożliwia on koordynację lotów bezzałogowych w  tejże przestrzeni, a także integrację dronów z  innymi użytkownikami przestrzeni powietrznej, czyli z  awionetkami i  z liniami lotniczymi –
sugeruje Joanna Wieczorek.

PansaUTM to operacyjny system koordynacji lotów bezzałogowych statków powietrznych.  Jest kompatybilny z  rozwiązaniami ATM (Air Traffic Management), wykorzystywanymi przez  cywilnych i  wojskowych zarządców przestrzeni powietrznej i  załogowy ruch lotniczy.

Według analityków MarketsandMarkets światowy rynek logistyki i  transportu z  użyciem dronów w  2022 roku wypracuje przychody na poziomie ponad 11 mld dol. Do 2027 roku obroty tego rynku mają wzrosnąć do kwoty ponad 29 mld dol.

Źródło: tekst Newseria.pl




Reklamy
GEO-Instruments Soletanche Keller Porr Geobrugg Optem Wodociągi Miasta Krakowa SG Pam
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję