Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Drogi

Tunel drogowy pod Martwą Wisłą Budową Roku 2015! »
Autor: Mariusz Karpiński-Rzepa, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2016-07-26
Rozmowa z Z Ryszardem Trykosko, prezesem zarządu Gdańskie Inwestycje Komunalne Sp. z o.o.

Bariery ochronne »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2016-05-24
Drogowe bariery ochronne instaluje się w celu zabezpieczenia lub zwiększenia bezpieczeństwa uczestników ruchu oraz osób i obiektów znajdujących się w obszarze zagrożonym w pobliżu drogi. Nie ulega wątpliwości, że bezpieczna infrastruktura na drogach powinna stać się standardem, a odpowiednie stosowanie barier ochronnych stanowić jeden z jej kluczowych elementów.

Stabilizacja podłoża gruntowego w budownictwie drogowym »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2016-03-30
Modyfikacja niekorzystnego podłoża gruntowego umożliwia niejednokrotnie bezpośrednie posadowienie obiektu budowlanego na danym terenie. Może także stanowić tańszą alternatywę dla fundamentów pośrednich. Współczesna geoinżynieria oferuje wiele sposobów ulepszania podłoża gruntowego, różniących się mechanizmem polepszania. Wybór metody ulepszania słabych podłoży zależy od rodzaju i stanu gruntów tworzących podłoże, warunków wodnych w podłożu oraz rodzaju konstrukcji inżynieryjnej, która ma zostać na tym podłożu posadowiona.

Poprawa parametrów mieszanek mineralno-asfaltowych przy użyciu wypełniacza mieszanego Asphacal H »
Autor: Halina Sarlińska, Polimex-Mostostal SA, Dominik Małasiewicz, Lhoist Polska Sp. z o.o.
2016-03-30
Jak świat stary, długi i szeroki, często bywa tak, że mimo istnienia i posiadania narzędzi, które mogą nam pomóc w rozwiązaniu choćby części naszych problemów, to z takich czy innych powodów mamy opory przed ich zastosowaniem. Nie inaczej jest również w przypadku stosowania wapna hydratyzowanego czy też wypełniacza mieszanego do mieszanek mineralno-asfaltowych (dalej mma), chociaż są to materiały znane i z powodzeniem stosowane w budownictwie drogowym w wielu krajach na całym świecie od ponad 100 lat.

Betonowa bariera drogowa z zintegrowanym ekranem dźwiękochłonnym Rebloc NB100/300_8_H2/W4, NB100H/300_8_H3/W5 »
Autor: mgr inż. Paweł Niewiadomski, HABA-Beton Johann Bartlechner Sp. z o.o.
2016-03-29
Betonowa bariera drogowa z zintegrowanym ekranem dźwiękochłonnym Rebloc NB100/300_8_H2/W4, NB100H/300_8_H3/W5

Technologie naprawy nawierzchni bitumicznych »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2015-12-03
Nawierzchnie asfaltowe, tak jak każdą konstrukcję, cechuje określona trwałość, co oznacza, że ustalone dla nich funkcje są spełniane w konkretnym lub prognozowanym okresie ich użytkowania. Już na etapie projektowania konstrukcji drogi uwzględnia się tzw. cykl życia obiektu, który obejmuje m.in. określone warunki ekspozycji czy działanie czynników zewnętrznych. Przeciętnie okres użytkowania nawierzchni asfaltowej w Polsce przyjmuje się na ok. 20 lat, przy czym okres eksploatacji, utrzymania i rozbiórki ustala się dzięki specjalnym systemom oceny stanu nawierzchni.

Betonowe nawierzchnie drogowe »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2015-10-14
Program budowy dróg krajowych zakłada, że w latach 2014–2023 powstanie 2,2 tys. km dróg krajowych, w tym 35 obwodnic o długości ponad 360 km. Planowane drogi będą kosztować prawie 93 mld zł, przy czym ok. połowa tej kwoty będzie pochodziła ze środków unijnych. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiedziała, że 810 km nowych dróg powstanie w technologii betonowej, stawiając tym samym na dywersyfikację działań obu branż – betonowej i asfaltowej.

Eksperci na temat betonowych nawierzchni drogowych »
Autor:
2015-10-14
Nie słabną dyskusje wokół planowanej przez GDDKiA budowy 810 km dróg szybkiego ruchu o nawierzchni betonowej do 2020 r. Nawierzchnie betonowe mają wiele zalet, jednak mówiąc o nich, należy mieć na uwadze także ich wady. Nie zmienia to faktu, iż wokół dróg betonowych narosło również wiele mitów. Jaka powinna być dobra droga betonowa i czy polskie firmy podołają ich budowie?

Odwodnienia dróg, ulic i mostów »
Autor: Marian Kownacki, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2015-10-13
Sprawny system odwodnienia zapewnia jak najszybsze i możliwie całkowite ujęcie i odprowadzenie wód opadowych spływających z dróg, mostów, poboczy, skarp oraz przyległego terenu. Współczesne systemy odwadniające powinny w miarę możliwości technicznych umożliwiać wodzie bezpośrednie wsiąkanie do gruntu, tak aby maksymalnie zbliżyć się do rozwiązań, które reguluje sama natura, zachowując równowagę pomiędzy ilością opadów a wsiąkaniem, spływem i parowaniem wody.

Asfaltowe nawierzchnie drogowe »
Autor: Marian Kowacki, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2015-06-08
Plan budowy dróg na lata 2014–2020 zakłada, że 810 km z nich zostanie zrealizowanych w technologii betonowej. Z danych GDDKiA wynika, że w 2020 r. nawierzchnia betonowa łącznie z już wybudowanymi odcinkami (572 km) będzie stanowić ok. 26% długości wszystkich odcinków dróg szybkiego ruchu w Polsce. Pozostałe ponad 70% nawierzchni powstanie w technologii bitumicznej. Przed polskimi wytwórcami nawierzchni asfaltowych stoi więc duże wyzwanie.

<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Następna >>



Reklamy
Geobrugg SG Pam Wodociągi Miasta Krakowa GEO-Instruments Soletanche Keller Porr
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję