




Bezpieczeństwo pracy

Beton

Budownictwo kubaturowe

Budownictwo podziemne

Chemia budowlana

Deskowania

Drogi

Geoinżynieria

Geosyntetyki

Geotechnika

Hydrotechnika

Inżynieria bezwykopowa

Inżynieria środowiska

Kolej

Kompozyty

Koronawirus

Kruszywa

Maszyny budowlane

Mosty

Nawierzchnie

Prefabrykaty

Przepusty

Retencja

Rury

Stal w budownictwie

Technologie informatyczne

Tunele

Wykopy

Tagi - Drogi

Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2020-09-29
Włazy i studzienki kanalizacyjne w infrastrukturze drogowej


Autor: Opracowanie Redakcja, współpraca Bartłomiej Bratek, Michał Latała, Krzysztof Pelc, Maciej Tomaszewski
2020-09-28
STRABAG od ponad 30 lat zmienia oblicze polskich miast i infrastruktury. Nieustannie się rozwija i powiększa swój udział w rynku. Realizując projekty budowlane w obszarze budownictwa ogólnego, drogowego, mostowego i kolejowego, wdraża przy tym innowacyjne rozwiązania i najnowsze technologie. Obecnie spółka jest odpowiedzialna m.in. za układanie nawierzchni betonowej na dwóch odcinkach autostrady A1. Testuje także różne rozwiązania z metodologii BIM w zakresie drogownictwa i mostownictwa.


Autor: Opracowanie Redakcja na podstawie materiałów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
2020-07-25
Budowę blisko 19-kilometrowej drogi ekspresowej S2 – Południowej Obwodnicy Warszawy (POW), pomiędzy węzłami Puławska i Lubelska podzielono na trzy zadania: A, B i C. POW połączy ze sobą odcinki autostrady A2. Przez Ursynów trasa będzie biegła ponad dwukilometrowym tunelem pod linią metra. Po minięciu Wilanowa kierowcy wjadą na most, a później odcinkiem wawerskim dojadą do węzła Lubelska. Most Południowy w ciągu trasy S2 będzie mieć długość ok. 1,5 km i ok. 45,8 m szerokości. W obu kierunkach zaplanowano po cztery pasy ruchu. Po obu stronach znajdą się także ścieżki pieszo-rowerowe.


Autor: Karolina Bukała-Głowa, Soletanche Polska Sp. z o.o.
2020-07-25
Tunel pod Ursynowem to największy tego typu obiekt w Warszawie zrealizowany w technologii ścian szczelinowych, a także najdłuższy tego typu obiekt w Polsce. Firma Soletanche wykonała tu łącznie 4 km ścian szczelinowych. Rozwiązania tunelowe to przyszłość inwestycji infrastrukturalnych w dużych, zatłoczonych miastach. Dzięki takim inwestycjom, jak Południowa Obwodnica Warszawy (POW) czy kolejne linie metra, znacząco poprawia się komfort użytkowania miasta.


Autor: Piotr Piestrzyński, Stowarzyszenie Producentów Cementu
2020-06-02
Transport samochodowy odpowiada za emisję 16% gazów cieplarnianych w Polsce. Nie ograniczymy ruchu pojazdów, ale możemy zmniejszyć tę emisję, budując drogi o nawierzchniach betonowych. Drogi betonowe to mniejsze opory toczenia, spadek zużycia paliwa, a w efekcie mniejsza emisja CO2. Drogi betonowe przez jasną barwę potrzebują o prawie 60% mniej energii elektrycznej do oświetlenia. Kolejny efekt środowiskowy przynosi karbonatyzacja, czyli wiązanie CO2 przez nawierzchnię betonową. Obecnie mamy w Polsce 737,5 km dróg klasy A i S o nawierzchni betonowej, a w 2020 r. planowane jest oddanie kolejnych 144 km.


Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2020-06-02
Dobrze rozwinięta infrastruktura drogowa, leżąca u podstaw rozwoju cywilizacji, jest także jedną z podstaw gospodarki każdego państwa. Od czasu rozwoju technologicznego, jaki nastąpił w budowie i projektowaniu nawierzchni drogowych, porównuje się koszty, trwałość czy szybkość budowania nawierzchni betonowych i asfaltowych. Praktyka ostatnich lat wskazuje, że najlepsze efekty przynosi stosowanie obu technologii.


Autor:
2020-06-02
Rozpoczęła się modernizacja wiaduktu wzdłuż ul. Ostrobramskiej nad al. Stanów Zjednoczonych w Warszawie.


Autor:
2020-03-28
Zakończenie rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 815 Parczew – Lubartów. 29 stycznia 2020 r. miał miejsce uroczysty odbiór rozbudowanej przez Strabag Sp. z o.o. drogi wojewódzkiej nr 815 na odcinku Parczew – Lubartów.


Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2020-03-28
Budowa dróg wymaga rozwiązania wielu coraz częściej nietypowych problemów geotechnicznych. Na terenach zurbanizowanych wynikać one mogą m.in. z oddziaływania na sąsiednią zabudowę oraz trudnych warunków w podłożu gruntowym. Odpowiedzią rynku na te wyzwania jest stale poszerzający się wachlarz metod i technologii, które z powodzeniem stosowane, nadal ulegają ciągłemu doskonaleniu.


Autor: Barbara Dzieciuchowicz, prezes zarządu Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa
2020-03-28
XVI Mistrzostwa Polski Drogowców w Narciarstwie Alpejskim i Snowboardzie im. Wojtka Malusi odbyły się 29 lutego 2020 r. na stoku Beskid Sport Arena w Szczyrku. Zgłosiło się 309 zawodników, w tym 22 snowboardzistów w dwóch kategoriach i 287 narciarzy w trzech kategoriach oraz w 12 grupach wiekowych. W zawodach ostatecznie wystartowało 230 zawodników. W uroczystości zakończenia wzięło udział, wraz z gośćmi i kibicami, ponad 400 osób.
<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Następna >>

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl


Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.