YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Drogi

Przegląd inwestycji drogowych »
Autor:
2020-09-30
10 lipca 2020 r. ruszyła budowa drogi ekspresowej S52 Północnej Obwodnicy Krakowa (POK).

Włazy i studzienki kanalizacyjne w infrastrukturze drogowej »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2020-09-29
Włazy i studzienki kanalizacyjne w infrastrukturze drogowej

Projekty pilotażowe BIM na A1 i S19 realizowane przez STRABAG »
Autor: Opracowanie Redakcja, współpraca Bartłomiej Bratek, Michał Latała, Krzysztof Pelc, Maciej Tomaszewski
2020-09-28
STRABAG od ponad 30 lat zmienia oblicze polskich miast i infrastruktury. Nieustannie się rozwija i powiększa swój udział w rynku. Realizując projekty budowlane w obszarze budownictwa ogólnego, drogowego, mostowego i kolejowego, wdraża przy tym innowacyjne rozwiązania i najnowsze technologie. Obecnie spółka jest odpowiedzialna m.in. za układanie nawierzchni betonowej na dwóch odcinkach autostrady A1. Testuje także różne rozwiązania z metodologii BIM w zakresie drogownictwa i mostownictwa.

S2 Południowa Obwodnica Warszawy »
Autor: Opracowanie Redakcja na podstawie materiałów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
2020-07-25
Budowę blisko 19-kilometrowej drogi ekspresowej S2 – Południowej Obwodnicy Warszawy (POW), pomiędzy węzłami Puławska i Lubelska podzielono na trzy zadania: A, B i C. POW połączy ze sobą odcinki autostrady A2. Przez Ursynów trasa będzie biegła ponad dwukilometrowym tunelem pod linią metra. Po minięciu Wilanowa kierowcy wjadą na most, a później odcinkiem wawerskim dojadą do węzła Lubelska. Most Południowy w ciągu trasy S2 będzie mieć długość ok. 1,5 km i ok. 45,8 m szerokości. W obu kierunkach zaplanowano po cztery pasy ruchu. Po obu stronach znajdą się także ścieżki pieszo-rowerowe.

Fundamenty najdłuższego tunelu w Warszawie – przekop został zrealizowany »
Autor: Karolina Bukała-Głowa, Soletanche Polska Sp. z o.o.
2020-07-25
Tunel pod Ursynowem to największy tego typu obiekt w Warszawie zrealizowany w technologii ścian szczelinowych, a także najdłuższy tego typu obiekt w Polsce. Firma Soletanche wykonała tu łącznie 4 km ścian szczelinowych. Rozwiązania tunelowe to przyszłość inwestycji infrastrukturalnych w dużych, zatłoczonych miastach. Dzięki takim inwestycjom, jak Południowa Obwodnica Warszawy (POW) czy kolejne linie metra, znacząco poprawia się komfort użytkowania miasta.

Przegląd inwestycji drogowych »
Autor:
2020-07-25
5 czerwca 2020 r. nastąpiło symboliczne wbicie łopaty oznaczające rozpoczęcie budowy drogi ekspresowej S1 na odcinku Przybędza – Milówka (obejście Węgierskiej Górki).

Efekt środowiskowy dróg betonowych »
Autor: Piotr Piestrzyński, Stowarzyszenie Producentów Cementu
2020-06-02
Transport samochodowy odpowiada za emisję 16% gazów cieplarnianych w Polsce. Nie ograniczymy ruchu pojazdów, ale możemy zmniejszyć tę emisję, budując drogi o nawierzchniach betonowych. Drogi betonowe to mniejsze opory toczenia, spadek zużycia paliwa, a w efekcie mniejsza emisja CO2. Drogi betonowe przez jasną barwę potrzebują o prawie 60% mniej energii elektrycznej do oświetlenia. Kolejny efekt środowiskowy przynosi karbonatyzacja, czyli wiązanie CO2 przez nawierzchnię betonową. Obecnie mamy w Polsce 737,5 km dróg klasy A i S o nawierzchni betonowej, a w 2020 r. planowane jest oddanie kolejnych 144 km.

Rozwój budowy dróg i nawierzchni drogowych »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2020-06-02
Dobrze rozwinięta infrastruktura drogowa, leżąca u podstaw rozwoju cywilizacji, jest także jedną z podstaw gospodarki każdego państwa. Od czasu rozwoju technologicznego, jaki nastąpił w budowie i projektowaniu nawierzchni drogowych, porównuje się koszty, trwałość czy szybkość budowania nawierzchni betonowych i asfaltowych. Praktyka ostatnich lat wskazuje, że najlepsze efekty przynosi stosowanie obu technologii.

Przegląd inwestycji drogowych »
Autor:
2020-06-02
Rozpoczęła się modernizacja wiaduktu wzdłuż ul. Ostrobramskiej nad al. Stanów Zjednoczonych w Warszawie.

Budownictwo drogowe – przegląd inwestycji »
Autor:
2020-03-28
Zakończenie rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 815 Parczew – Lubartów. 29 stycznia 2020 r. miał miejsce uroczysty odbiór rozbudowanej przez Strabag Sp. z o.o. drogi wojewódzkiej nr 815 na odcinku Parczew – Lubartów.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | Następna >>



Reklamy
Keller Geobrugg Palisander PPI Chrobok Eurovia Wodociągi Miasta Krakowa Noe Luxo
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję