YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Drogi

Efekt środowiskowy dróg betonowych »
Autor: Piotr Piestrzyński, Stowarzyszenie Producentów Cementu
2020-06-02
Transport samochodowy odpowiada za emisję 16% gazów cieplarnianych w Polsce. Nie ograniczymy ruchu pojazdów, ale możemy zmniejszyć tę emisję, budując drogi o nawierzchniach betonowych. Drogi betonowe to mniejsze opory toczenia, spadek zużycia paliwa, a w efekcie mniejsza emisja CO2. Drogi betonowe przez jasną barwę potrzebują o prawie 60% mniej energii elektrycznej do oświetlenia. Kolejny efekt środowiskowy przynosi karbonatyzacja, czyli wiązanie CO2 przez nawierzchnię betonową. Obecnie mamy w Polsce 737,5 km dróg klasy A i S o nawierzchni betonowej, a w 2020 r. planowane jest oddanie kolejnych 144 km.

Rozwój budowy dróg i nawierzchni drogowych »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2020-06-02
Dobrze rozwinięta infrastruktura drogowa, leżąca u podstaw rozwoju cywilizacji, jest także jedną z podstaw gospodarki każdego państwa. Od czasu rozwoju technologicznego, jaki nastąpił w budowie i projektowaniu nawierzchni drogowych, porównuje się koszty, trwałość czy szybkość budowania nawierzchni betonowych i asfaltowych. Praktyka ostatnich lat wskazuje, że najlepsze efekty przynosi stosowanie obu technologii.

Przegląd inwestycji drogowych »
Autor:
2020-06-02
Rozpoczęła się modernizacja wiaduktu wzdłuż ul. Ostrobramskiej nad al. Stanów Zjednoczonych w Warszawie.

Budownictwo drogowe – przegląd inwestycji »
Autor:
2020-03-28
Zakończenie rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 815 Parczew – Lubartów. 29 stycznia 2020 r. miał miejsce uroczysty odbiór rozbudowanej przez Strabag Sp. z o.o. drogi wojewódzkiej nr 815 na odcinku Parczew – Lubartów.

Wzmacnianie gruntu pod drogami »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2020-03-28
Budowa dróg wymaga rozwiązania wielu coraz częściej nietypowych problemów geotechnicznych. Na terenach zurbanizowanych wynikać one mogą m.in. z oddziaływania na sąsiednią zabudowę oraz trudnych warunków w podłożu gruntowym. Odpowiedzią rynku na te wyzwania jest stale poszerzający się wachlarz metod i technologii, które z powodzeniem stosowane, nadal ulegają ciągłemu doskonaleniu.

XVI Mistrzostwa Polski Drogowców w Narciarstwie Alpejskim i Snowboardzie im. Wojtka Malusi »
Autor: Barbara Dzieciuchowicz, prezes zarządu Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa
2020-03-28
XVI Mistrzostwa Polski Drogowców w Narciarstwie Alpejskim i Snowboardzie im. Wojtka Malusi odbyły się 29 lutego 2020 r. na stoku Beskid Sport Arena w Szczyrku. Zgłosiło się 309 zawodników, w tym 22 snowboardzistów w dwóch kategoriach i 287 narciarzy w trzech kategoriach oraz w 12 grupach wiekowych. W zawodach ostatecznie wystartowało 230 zawodników. W uroczystości zakończenia wzięło udział, wraz z gośćmi i kibicami, ponad 400 osób.

Bezpieczeństwo w ruchu drogowym przede wszystkim »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2020-03-27
Infrastruktura drogowa musi nadążać za dynamicznym wzrostem liczby pojazdów i sprawiać, aby poruszanie się po drogach było maksymalnie bezpieczne dla wszystkich użytkowników ruchu drogowego. Efektywność działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego (brd) zależy jednak od wielu czynników. Tylko systemowe podejście, polegające na współpracy organizacji i instytucji, kierowców, działań edukacyjnych itp., zapewni bezpieczne funkcjonowanie systemu ruchu drogowego.

Intensywne prace projektowe i budowlane na drogach Małopolski »
Autor: Opracowanie Redakcja na podstawie materiałów GDDKiA
2020-03-27
Rok 2019 był dla rozwoju sieci dróg krajowych i poprawy bezpieczeństwa w Małopolsce okresem intensywnych prac projektowych i budowlanych. Udostępniony dla ruchu został odcinek S7 Skomielna Biała – Rabka-Zdrój wraz z dwujezdniową DK47 od węzła Zabornia (S7) do Chabówki, a także lewa jezdnia nowego odcinka S7 Lubień – Naprawa. Rozpoczęła się budowa S7 Szczepanowice – Widoma.

Kruszywa w budownictwie drogowym i kolejowym »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2020-03-27
Kruszywa wykorzystuje się w wielu gałęziach gospodarki, jednak zdecydowany prym wiodą w drogownictwie, stanowiąc główny składnik konstrukcji dróg i innych ciągów komunikacyjnych, oraz w kolejnictwie – przy okazji budowy, modernizacji czy remontów torów kolejowych. Ponieważ użyte kruszywo bezpośrednio wpływa na trwałość eksploatacyjną obiektów infrastrukturalnych, do jej zapewnienia niezbędne jest stosowanie wysokiej jakości wyrobów. Polscy producenci dokładają starań, by sprostać wymaganiom w tym zakresie.

W 2019 r. udostępniono do ruchu 460 km nowych dróg »
Autor: Opracowanie Redakcja na podstawie materiałów GDDKiA
2020-02-04
Rok 2019 GDDKiA zakończyła, realizując 80 zadań drogowych o łącznej długości ponad 960 km. Udostępniono do ruchu 460 km nowych dróg. Obecnie kierowcy mają do dyspozycji 4121,3 km dróg szybkiego ruchu, w tym 1696,2 km autostrad i 2425,1 km dróg ekspresowych. W 2019 r. podpisano dziewięć umów na budowę 160,8 km dróg łącznie i ogłoszono 34 postępowania przetargowe na zadania o łącznej długości 480,3 km.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | Następna >>



Reklamy
Eurovia Palisander Keller PPI Chrobok Geobrugg Luxo Noe Wodociągi Miasta Krakowa
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję