YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


W Sztokholmie o BRD
W dniach 19-20 lutego 2020 roku w Sztokholmie odbyła się 3 edycja konferencji na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego Global Road Safety 2020. W wydarzeniu wziął udział wiceminister infrastruktury Rafał Weber. [...]

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym NOVKOL 2019




XXXII Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Metody komputerowe w projektowaniu i analizie konstrukcji hydrotechnicznych” 24-27.02.2020 oraz V Warsztaty modelowania komputerowego w geotechnice, 27-29.02.2020, Korbielów 2020-02-24
Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki Wydział Inżynierii Lądowej Katedra Geotechniki i Wytrzymałości Materiałów zapraszają środowisko naukowców i projektantów do uczestnictwa w XXXII Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Metody komputerowe w projektowaniu i analizie konstrukcji hydrotechnicznych”, która odbędzie się w dniach 24-27 lutego 2020 r. w Korbielowie. W dniach 27-29 lutego 2020 r. w Korbielowie odbędzie się V edycja Warsztatów modelowania komputerowego w geotechnice.[...]


Bezpieczeństwo to inwestycja w człowieka
Rozmowa z Sebastianem Lewińskim, szefem ds. BHP w firmie Warbud SA.[...]


Blisko co trzeci przedsiębiorca ma kłopoty z płynnością. W 2019 upadłość ogłosiło ponad tysiąc firm
Część polskich firm ma spory problem z utrzymaniem płynności finansowej rozumianej, jako regulowanie na czas swoich zobowiązań. Jak wskazuje badanie BIG InfoMonitor, dla 16 proc. przedsiębiorstw są to duże lub regularnie powracające kłopoty. Najbardziej zagrożone są podmioty z branży transportowej i handlowej. Problemy z płynnością mogą przełożyć się na relacje biznesowe, a w najgorszym wypadku doprowadzić do finansowej ruiny. Tylko w 2019 upadłość ogłosiło ponad tysiąc podmiotów.[...]


Budowa wodociągu w ciągu obwodnicy Gliwic
Gliwice to jedno z lepiej skomunikowanych miast w Polsce. Na terenie Gliwic zlokalizowane są dwie autostrady – A1 i A4, które przecinają się na największym skrzyżowaniu autostradowym w kraju – węźle autostradowym Gliwice Sośnica. Przez Gliwice przebiega Drogowa Trasa Średnicowa, łącząca główne miasta na Śląsku. Obecnie jest budowana nowoczesna miejska obwodnica, która ma usprawnić warunki komunikacyjne terenów inwestycyjnych położonych w Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Gliwicach. Wzdłuż obwodnicy powstaje rurociąg wodociągowy o średnicy DN 400 i DN 200 z żeliwa sferoidalnego.[...]



Droga krajowa nr 22 zmieni się

Szczeciński Oddział GDDKiA wysłał do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE ogłoszenie o przetargu na przygotowanie dokumentacji dla rozbudowy i budowy obwodnic na zachodniopomorskim odcinku DK22 o łącznej długości 57,4 km.



Mapka: GDDKiA O/SzczecinDroga została podzielona na 6 odcinków, na których będzie dostosowana do obowiązujących standardów z nawierzchnią o nośności 11,5 ton/oś wraz z budową 4 obwodnic.

Zadania w ramach rozbudowy DK22:
- odcinek granica z województwem lubuskim – Człopa, długość: 14,18 km,
- obwodnica Człopy, długość: 2 km,
- odcinek Człopa – Wałcz wraz z obwodnicą Rusinowa, długość: 24,75 km,
- obwodnica Wałcza (na DK22), długość: 10 km,
- odcinek Ostrowiec – Szwecja, długość: 3,5 km,
- obwodnica Szwecji, długość: 3 km.

Ważny szlak komunikacyjny


Droga krajowa nr 22 łączy Pomorze z województwem lubuskim przechodząc przez Pomorze Zachodnie i Wielkopolskę. Jest to jeden z głównych szlaków transportowych w tej części kraju. Obecnie ten odcinek nie spełnia parametrów drogi klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego). Dodatkowo przebieg trasy przez wiele miejscowości przekłada się na wydłużenie czasu przejazdu, mniejsze bezpieczeństwo ruchu i uciążliwości dla mieszkańców z powodu ruchu tranzytowego.

Obwodnice i odcinki szlakowe


Wśród zaplanowanych zadań jest realizacja obwodnic Wałcza, Szwecji, Człopy i Rusinowa oraz pozostałych do rozbudowy odcinków obecnej drogi krajowej nr 22. Po przebudowie DK22 będzie miała jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu o szerokości 3,5 metra. Skrzyżowania i zjazdy będą ograniczone, a tam gdzie będzie to konieczne powstaną wiadukty. Nawierzchnia drogi będzie miała nośność podniesioną do 11,5 ton na oś, co przełoży się na jej większą trwałość i wytrzymałość. Celem podniesienia bezpieczeństwa niechronionych użytkowników ruchu przewidziano również budowę ciągów pieszo-rowerowych.

Pełna dokumentacja


Ogłoszony przetarg podzielony jest na 6 części będących przyszłymi odcinkami realizacyjnymi. Wykonawcy będą musieli opracować kompletną dokumentację niezbędną do budowy drogi, od dokumentacji studialnej z uzyskaniem koniecznych decyzji środowiskowych do przygotowania projektów budowlanych i wykonawczych. Dla zadań obejmujących rozbudowę istniejącej drogi na przygotowanie dokumentacji będzie 28 miesięcy, a tam gdzie droga będzie prowadzona nowym przebiegiem 52 miesiące.

Tekst i mapka: GDDKiA O/Szczecin





Reklamy
PAM MPWiK Kraków Uponor Soletanche DCS Geobrugg Amiblue Warbud
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję