Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Wywiady


Domy drewniane wciąż mogą być opłacalną inwestycją 2021-12-03
Wiosną 2021 r. ceny drewna – konkretnie kontraktów na tarcicę – wystrzeliły w górę i mimo późniejszych spadków wciąż są na poziomach wyższych niż w 2020 roku. W dodatku znowu idą w górę. [...]

Diamenty Infrastruktury i Budownictwa 2021




Multi Konferencja infraBIM 2021 Expo V4 Visegrad Group 2021-12-08
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Budownictwo hydrotechniczne w Polsce
Budownictwo hydrotechniczne staje się coraz ważniejszym segmentem budownictwa. Powodują to przede wszystkim zmiany klimatyczne, których skutkiem są coraz częstsze ekstremalne zjawiska pogodowe – powodzie i susze. Polska jest zagrożona deficytem wody, dlatego zwiększenie retencji to jeden z głównych celów krajowej polityki wodnej.[...]


Fundamenty kompleksu biurowego Studio w rękach Soletanche
Trwa realizacja prac fundamentowych pod kompleksem biurowym Studio w Warszawie. Choć w pierwszej fazie budowy wznoszony będzie obiekt zlokalizowany przy ul. Łuckiej 9, Studio B, to zakres fundamentowy wykonywany będzie pod oboma budynkami na raz. Wykonawcą fundamentowania specjalistycznego jest Soletanche Polska. Prace realizowane są w ramach umowy z budowlaną spółką Skanska w Polsce. Inwestorem jest spółka biurowa Skanska w regionie CEE.[...]



Dostrzegamy coraz szersze wejście nowych technologii w branżę

Rozmowa z Dorotą Jakuta, prezes Izby Gospodarczej „Wodociągi Polskie”.
Anna Siedlecka, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne



Dorota Jakuta, prezes Izby Gospodarczej „Wodociągi Polskie”Na czym skupia się Izba w trakcie przygotowań swojej imprezy targowej, aby wyróżnić się na tle konkurencji?

Targi WOD-KAN są dla Izby Gospodarczej „Wodociągi Polskie” priorytetowym wydarzeniem. To na nich spotykają się członkowie Izby, czyli przedstawiciele przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych, z firmami działającymi w branży i na rzecz branży. Wodociągowcy znają renomę wystawy, więc każda jej edycja jest doceniana przez grono specjalistów poszukujących najnowszych technologii i rozwiązań. Oprócz wystawy przygotowujemy szereg imprez towarzyszących targom. W tym roku nowościami są Strefa Nowych Technologii i Strefa Zarządzania, na które serdecznie zapraszamy. Ważnym wydarzeniem jest też Międzynarodowy Kongres Envicon Water. Słuchamy naszych wystawców, każda ich uwaga jest dla nas istotna. Dzięki temu możemy być dla nich coraz bardziej atrakcyjni.

Od dwóch lat targi odbywają się w nowoczesnym obiekcie. Czy WOD-KAN zadomowił się na dobre w nowym miejscu?


Przenosiny targów do nowej hali wystawienniczej było dla imprezy krokiem milowym. Nowoczesny obiekt, pozwalający na pokazanie nawet najbardziej wymyślnych eksponatów, otwarta przestrzeń, pojemne sale konferencyjne oraz inne udogodnienia sprawiają, że wystawcy dobrze czują się w nowym miejscu. Z nostalgią wspominamy dawne czasy, ale nowa hala to zdecydowanie nowa jakość imprezy, godna organizacji wydarzeń tej rangi.

Jak zmieniają się targi WOD-KAN, jakie trendy pojawiły się w ostatnich latach?

Targi, podobnie jak realia, w których funkcjonujemy, podlegają nieustannym zmianom. Cieszą nas historie wystawców, którzy rozpoczynali przygodę z wystawą od skromnej obecności, a teraz mają marki rozpoznawalne nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Dostrzegamy też coraz szersze wejście nowych technologii w branżę. Ten trend utrzymuje się od kilku lat. Wszechobecna digitalizacja i informatyzacja nie omijają nas szerokim łukiem – wprost przeciwnie. Dzięki nowym technologiom przedsiębiorstwa mogą działać jeszcze skuteczniej, np. zapobiegać awariom czy niebezpiecznym zdarzeniom. Na rynku pojawiają się nowi gracze, inni łączą swoje siły – dla nas zawsze interesujące jest obserwowanie tych zmian.

Jakie wyzwania stoją przed targami WOD-KAN w przyszłości?


Najważniejszym wyzwaniem jest podtrzymanie ich atrakcyjności dla zwiedzających. Właśnie ze względu na możliwość osobistych spotkań z przedstawicielami przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych wystawcy decydują się na obecność w Bydgoszczy. Tutaj przez trzy dni bije serce branży. Zdajemy sobie sprawę, że mimo postępującej informatyzacji naszego życia pewnych kontaktów nie da się przenieść do Internetu i że istotne jest podkreślanie wagi bezpośrednich rozmów.

Branża w dalszym ciągu potrzebuje nowych inwestycji. Jakie są szacowane potrzeby inwestycyjne? Jaki Pani zdaniem będzie miało to wpływ na targi WOD-KAN?


Pomimo ogromnych środków zainwestowanych w branżę wod-kan – dla przypomnienia, prawie 70 mld zł – nadal potrzebuje ona nowych inwestycji. Zgodnie z prognozami, w najbliższych latach na zakończenie realizacji inwestycji ujętych w KPOŚK przeznaczy się 27 mld zł. Można więc powiedzieć, że w perspektywie najbliższych pięciu lat na gospodarkę ściekową wydawać będziemy ponad 5 mld zł rocznie. Dodatkowo nakłady na inwestycje związane z poborem, uzdatnianiem i dostarczaniem wody będą kształtowały się na poziomie ok. 1,5 mld zł rocznie. Nie możemy też zapominać o środkach odtworzeniowych potrzebnych na utrzymanie istniejącej infrastruktury, które szacowane są na 5 mld zł rocznie – bez nich zaprzepaścimy ogromny postęp, który jest sukcesem całej branży. Jak widać, przed branżą kolejne lata boomu inwestycyjnego i jest to dobra wiadomość dla firm i inwestorów.

Czy wieloletni rozwój społeczności skupionej wokół targów w Bydgoszczy jest kluczem do ich sukcesu?


Targi WOD-KAN są imprezą, która na stałe wpisała się w kalendarz wydarzeń branżowych. Warto przyjechać do Bydgoszczy i poczuć tę atmosferę święta, zobaczyć, z jaką radością witają się znajomi i partnerzy, którzy raz do roku spotykają się właśnie tutaj. Zdecydowanie uważam, że społeczność, która skupia się wokół naszych targów, jest ich bardzo mocną stroną. Niektórzy są z nami od samego początku – to przecież ponad ćwierć wieku! Jak podkreślałam wcześniej, najważniejsze dla uczestników imprezy są osobiste kontakty. Tutaj można je nawiązać, rozwinąć i podtrzymywać. Targi opierają się nie tylko na kwestiach biznesowych – to doskonałe pole wymiany doświadczeń, rozmów o sukcesach, ale też o potknięciach, aby uchronić, na bazie własnych błędów, innych.

Dziękuję za rozmowę.




Reklamy
Geobrugg Keramo Keller Ecol Unicon Porr Soletanche SG Pam Wodociągi Miasta Krakowa
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję