YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Wywiady


GDDKiA: W 2021 r. przetargi na 660 km dróg 2020-09-18
W 2021 roku GDDKiA ogłosi przetargi na 660 km dróg krajowych. Będzie to w sumie 28 odcinków dróg ekspresowych i obwodnic, które po oddaniu do użytku wydłużą istniejące ciągi tras o ponad 330 km. Szacowana wartość ich realizacji to ok. 17,6 mld zł. [...]

S2 Południowa Obwodnica Warszawy




XXIII Ogólnopolskie Sympozjum Naukowo-Techniczne HYDROPREZENTACJE,12-14.10.2020, Krynica-Zdrój 2020-10-12
[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Kierowcy: beton na drogach to dobre rozwiązanie
Prawie 60% kierowców w Polsce dobrze ocenia rosnącą liczbę budowanych dróg o nawierzchniach betonowych w sieci autostrad i dróg krajowych, a prawie 50% – w sieci dróg samorządowych – tak wynika z badania przeprowadzonego w lipcu 2020 r. przez firmy ARC Rynek i Opinia oraz Data Tribe. Blisko 40% użytkowników dróg wskazało, że przy wyborze rodzaju nawierzchni drogi, najważniejsze dla administracji poza ceną, powinno być obciążenie ruchem.[...]


Spacer po budowie Fabryki Norblina
Soletanche Polska w niestandardowy sposób podsumowuje prace z zakresu fundamentowania specjalistycznego na budowie Fabryki Norblina. Wykonano 1423 kolumn w technologii jet–grouting oraz 18 672 m² ścian szczelinowych. Po podziemiach obiektu oprowadza Michał Kurzeja, Kierownik Robót Soletanche Polska. Prace realizowane były w ramach kontraktu z Grupą Capital Park.[...]



Dostrzegamy coraz szersze wejście nowych technologii w branżę

Rozmowa z Dorotą Jakuta, prezes Izby Gospodarczej „Wodociągi Polskie”.
Anna Siedlecka, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne



Dorota Jakuta, prezes Izby Gospodarczej „Wodociągi Polskie”Na czym skupia się Izba w trakcie przygotowań swojej imprezy targowej, aby wyróżnić się na tle konkurencji?

Targi WOD-KAN są dla Izby Gospodarczej „Wodociągi Polskie” priorytetowym wydarzeniem. To na nich spotykają się członkowie Izby, czyli przedstawiciele przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych, z firmami działającymi w branży i na rzecz branży. Wodociągowcy znają renomę wystawy, więc każda jej edycja jest doceniana przez grono specjalistów poszukujących najnowszych technologii i rozwiązań. Oprócz wystawy przygotowujemy szereg imprez towarzyszących targom. W tym roku nowościami są Strefa Nowych Technologii i Strefa Zarządzania, na które serdecznie zapraszamy. Ważnym wydarzeniem jest też Międzynarodowy Kongres Envicon Water. Słuchamy naszych wystawców, każda ich uwaga jest dla nas istotna. Dzięki temu możemy być dla nich coraz bardziej atrakcyjni.

Od dwóch lat targi odbywają się w nowoczesnym obiekcie. Czy WOD-KAN zadomowił się na dobre w nowym miejscu?


Przenosiny targów do nowej hali wystawienniczej było dla imprezy krokiem milowym. Nowoczesny obiekt, pozwalający na pokazanie nawet najbardziej wymyślnych eksponatów, otwarta przestrzeń, pojemne sale konferencyjne oraz inne udogodnienia sprawiają, że wystawcy dobrze czują się w nowym miejscu. Z nostalgią wspominamy dawne czasy, ale nowa hala to zdecydowanie nowa jakość imprezy, godna organizacji wydarzeń tej rangi.

Jak zmieniają się targi WOD-KAN, jakie trendy pojawiły się w ostatnich latach?

Targi, podobnie jak realia, w których funkcjonujemy, podlegają nieustannym zmianom. Cieszą nas historie wystawców, którzy rozpoczynali przygodę z wystawą od skromnej obecności, a teraz mają marki rozpoznawalne nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Dostrzegamy też coraz szersze wejście nowych technologii w branżę. Ten trend utrzymuje się od kilku lat. Wszechobecna digitalizacja i informatyzacja nie omijają nas szerokim łukiem – wprost przeciwnie. Dzięki nowym technologiom przedsiębiorstwa mogą działać jeszcze skuteczniej, np. zapobiegać awariom czy niebezpiecznym zdarzeniom. Na rynku pojawiają się nowi gracze, inni łączą swoje siły – dla nas zawsze interesujące jest obserwowanie tych zmian.

Jakie wyzwania stoją przed targami WOD-KAN w przyszłości?


Najważniejszym wyzwaniem jest podtrzymanie ich atrakcyjności dla zwiedzających. Właśnie ze względu na możliwość osobistych spotkań z przedstawicielami przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych wystawcy decydują się na obecność w Bydgoszczy. Tutaj przez trzy dni bije serce branży. Zdajemy sobie sprawę, że mimo postępującej informatyzacji naszego życia pewnych kontaktów nie da się przenieść do Internetu i że istotne jest podkreślanie wagi bezpośrednich rozmów.

Branża w dalszym ciągu potrzebuje nowych inwestycji. Jakie są szacowane potrzeby inwestycyjne? Jaki Pani zdaniem będzie miało to wpływ na targi WOD-KAN?


Pomimo ogromnych środków zainwestowanych w branżę wod-kan – dla przypomnienia, prawie 70 mld zł – nadal potrzebuje ona nowych inwestycji. Zgodnie z prognozami, w najbliższych latach na zakończenie realizacji inwestycji ujętych w KPOŚK przeznaczy się 27 mld zł. Można więc powiedzieć, że w perspektywie najbliższych pięciu lat na gospodarkę ściekową wydawać będziemy ponad 5 mld zł rocznie. Dodatkowo nakłady na inwestycje związane z poborem, uzdatnianiem i dostarczaniem wody będą kształtowały się na poziomie ok. 1,5 mld zł rocznie. Nie możemy też zapominać o środkach odtworzeniowych potrzebnych na utrzymanie istniejącej infrastruktury, które szacowane są na 5 mld zł rocznie – bez nich zaprzepaścimy ogromny postęp, który jest sukcesem całej branży. Jak widać, przed branżą kolejne lata boomu inwestycyjnego i jest to dobra wiadomość dla firm i inwestorów.

Czy wieloletni rozwój społeczności skupionej wokół targów w Bydgoszczy jest kluczem do ich sukcesu?


Targi WOD-KAN są imprezą, która na stałe wpisała się w kalendarz wydarzeń branżowych. Warto przyjechać do Bydgoszczy i poczuć tę atmosferę święta, zobaczyć, z jaką radością witają się znajomi i partnerzy, którzy raz do roku spotykają się właśnie tutaj. Zdecydowanie uważam, że społeczność, która skupia się wokół naszych targów, jest ich bardzo mocną stroną. Niektórzy są z nami od samego początku – to przecież ponad ćwierć wieku! Jak podkreślałam wcześniej, najważniejsze dla uczestników imprezy są osobiste kontakty. Tutaj można je nawiązać, rozwinąć i podtrzymywać. Targi opierają się nie tylko na kwestiach biznesowych – to doskonałe pole wymiany doświadczeń, rozmów o sukcesach, ale też o potknięciach, aby uchronić, na bazie własnych błędów, innych.

Dziękuję za rozmowę.




Reklamy
Wodociągi Miasta Krakowa PPI Chrobok Noe Geobrugg Eurovia Luxo Keller Palisander
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję