YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Krok do powstania S16 Borki Wielkie – Mrągowo
Andrzej Adamczyk zatwierdził Program inwestycji dla budowy drogi S16 Borki Wielkie – Mrągowo, wraz z obwodnicą Mrągowa w ciągu drogi krajowej nr 59. [...]

JUMARPOL – laureat nagrody Eureka 2017




VI Śląskie Forum Drogownictwa, 24-26.04.2018, Katowice 2018-04-24
Polski Kongres Drogowy oraz Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach serdecznie zapraszają do wzięcia udziału w VI Śląskim Forum Drogownictwa, które odbędzie się w dniach 24-26 kwietnia 2018 r. w Katowicach.[...]


Proponujemy rozwiązania wspierające małych i średnich przedsiębiorców budowlanych
Rozmowa z Barbarą Dzieciuchowicz, prezes zarządu Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.[...]


Przegląd i zastosowanie pali i mikropali
O znaczeniu fundamentów palowych najlepiej świadczy rozwój technologii i maszyn związanych z tą dziedziną budownictwa. Dzięki możliwościom, jakie daje palowanie, pojawiają się nowe rozwiązania konstrukcyjne budowli, które są projektowane i realizowane z zastosowaniem tych technologii. Sposobów wykorzystania pali jest wiele, a wybór konkretnego rozwiązania jest uzależniony m.in. od czynników technicznych, ekonomicznych i środowiskowych.[...]


PORR zbuduje tunel kolejowy w Porcie Lotniczym Monachium
Firma Flughafen München GmbH (Port Lotniczy Monachium) wybrała PORR na wykonawcę rozbudowy istniejącego tunelu kolejowego o ok. 1,8 km w kierunku wschodnim. Wartość kontraktu wynosi ok. 110 mln €.[...]



Dofinansowanie modernizacji linii Warszawa-Lublin

Komisja Europejska przyznała ponad 750 mln euro dofinansowania (ok. 3,2 mld zł) z POIiŚ 2014-2020 na modernizację linii kolejowej nr 7 Otwock-Lublin, oraz wykonanie linii objazdowej nr 30 Łuków-Parczew.



Mapa: MIBModernizacja tego kluczowego szlaku kolejowego pozwoli na znaczące skrócenie czasu podróży między Warszawą a Lublinem.

Projekt „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa-Dorohusk na odcinku Warszawa-Otwock-Dęblin-Lublin”, realizowany przez PKP PLK S.A., ujęty jest w Krajowym Programie Kolejowym do 2023 roku na liście projektów podstawowych finansowanych z Funduszu Spójności. Obejmuje on modernizację infrastruktury kolejowej linii nr 7 na odcinku Warszawa-Lublin i realizowany będzie w dwóch etapach.

W pierwszym etapie w latach 2017-2020 zmodernizowana zostanie infrastruktura kolejowa na odcinku Otwock-Lublin. W zakresie I etapu ujęto też budowę drugiego toru na odcinku Otwock-Pilawa, który obecnie stanowi wąskie gardło i znacząco ogranicza przepustowość na linii. Zmodernizowana trasa będzie umożliwiała prowadzenie ruchu pasażerskiego z prędkością 160 km/h oraz towarowego z prędkością 120 km/h.

Planowane Efekty:
- podniesienie dopuszczalnej prędkości dla pociągów pasażerskich do 160 km/h i 120 km/h dla pociągów towarowych,
- modernizacja istniejących stacji i przystanków, w tym dostosowanie ich do obsługi osób o ograniczonej mobilności,
- budowa nowego przystanku Lublin Zachód,
- remont linii 30 na odcinku Parczew-Łuków w celu wykorzystywania jej jako trasy objazdowej,
- skrócenie czasu przejazdu w relacji Warszawa-Lublin o ok. 40 minut z obecnych ok. 2 h 10 min do ok. 1 h 30 min.

W ramach tego etapu planowane jest również opracowanie dokumentacji projektowej dla odcinka Warszawa Wschodnia Osobowa-Otwock. Prace budowlane na odcinku Warszawa-Otwock planowane są w ramach drugiego etapu modernizacji linii kolejowej nr 7 w latach 2020-2022.

Autor: Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa




Reklamy
Sitech Uponor PAM Budimex Mosty Polskie DCS Soletanche Loyd
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję