YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Nowe przystanki na krakowskiej łącznicy kolejowej
Przystanki na Zabłociu i Krzemionkach ułatwią podróże w ruchu aglomeracyjnym oraz międzyregionalnym. Łącznica skróci przejazd z Krakowa do Skawiny, Oświęcimia i Zakopanego. [...]

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym 2016 – relacja filmowa




8th International Student Petroleum Congress & Career Expo „East meets West”, 04-07.04.2017, Kraków 2017-04-04
Szanowni Państwo, w imieniu Komitetu Organizacyjnego Kongresu „East meets West” 2017 oraz zarządu Society of Petroleum Engineers AGH UST Student Chapter, zapraszamy na ósmą edycje największej studenckiej konferencji z branży naftowo-gazowniczej w Europie.[...]


Skupiamy się na kontraktach, które pozwolą wykorzystać potencjał firmy
Rozmowa z  mgr. inż. Romanem Rogowskim, wiceprezesem Przedsiębiorstwa Inżynieryjnego IMB-Podbeskidzie Sp. z o.o.[...]


W Warszawie buduje się taniej niż w większości metropolii UE
Mimo wzrostu średnich kosztów przedsięwzięć budowlanych, Warszawa pozostaje jedną z najbardziej przyjaznych dla nowych inwestycji metropolią Unii Europejskiej, jak podaje najnowszy raport International Construction Costs Index, opublikowany 15 marca przez Arcadis, wiodącą, globalną firmę projektowo-konsultingową. Stolica Polski awansowała w rankingu najdroższych miast z 32. na 29. pozycję w porównaniu do roku ubiegłego, co oznacza, że średni koszt nowych inwestycji wzrósł w porównaniu do innych miast ujętych w zestawieniu.[...]


Budimex zbuduje Trasę Łagiewnicką w Krakowie
Budimex w konsorcjum z Ferrovial Agroman SA zrealizuje jedną z najważniejszych w najbliższych latach inwestycji Krakowa – Trasę Łagiewnicką. 21 marca br. inwestor zawarł z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym oraz Bankiem Gospodarstwa Krajowego umowy na finansowanie drogowego projektu.[...]



Dofinansowanie modernizacji linii Warszawa-Lublin

Komisja Europejska przyznała ponad 750 mln euro dofinansowania (ok. 3,2 mld zł) z POIiŚ 2014-2020 na modernizację linii kolejowej nr 7 Otwock-Lublin, oraz wykonanie linii objazdowej nr 30 Łuków-Parczew.



Mapa: MIBModernizacja tego kluczowego szlaku kolejowego pozwoli na znaczące skrócenie czasu podróży między Warszawą a Lublinem.

Projekt „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa-Dorohusk na odcinku Warszawa-Otwock-Dęblin-Lublin”, realizowany przez PKP PLK S.A., ujęty jest w Krajowym Programie Kolejowym do 2023 roku na liście projektów podstawowych finansowanych z Funduszu Spójności. Obejmuje on modernizację infrastruktury kolejowej linii nr 7 na odcinku Warszawa-Lublin i realizowany będzie w dwóch etapach.

W pierwszym etapie w latach 2017-2020 zmodernizowana zostanie infrastruktura kolejowa na odcinku Otwock-Lublin. W zakresie I etapu ujęto też budowę drugiego toru na odcinku Otwock-Pilawa, który obecnie stanowi wąskie gardło i znacząco ogranicza przepustowość na linii. Zmodernizowana trasa będzie umożliwiała prowadzenie ruchu pasażerskiego z prędkością 160 km/h oraz towarowego z prędkością 120 km/h.

Planowane Efekty:
- podniesienie dopuszczalnej prędkości dla pociągów pasażerskich do 160 km/h i 120 km/h dla pociągów towarowych,
- modernizacja istniejących stacji i przystanków, w tym dostosowanie ich do obsługi osób o ograniczonej mobilności,
- budowa nowego przystanku Lublin Zachód,
- remont linii 30 na odcinku Parczew-Łuków w celu wykorzystywania jej jako trasy objazdowej,
- skrócenie czasu przejazdu w relacji Warszawa-Lublin o ok. 40 minut z obecnych ok. 2 h 10 min do ok. 1 h 30 min.

W ramach tego etapu planowane jest również opracowanie dokumentacji projektowej dla odcinka Warszawa Wschodnia Osobowa-Otwock. Prace budowlane na odcinku Warszawa-Otwock planowane są w ramach drugiego etapu modernizacji linii kolejowej nr 7 w latach 2020-2022.

Autor: Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa




Reklamy
BASF Mosty Polskie MPWIK Freyssinet E droga Warbud Menard Uponor
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję