YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Wydano pierwszy ZRID dla POW
Wczoraj, 25 maja 2017 r. Wojewoda Mazowiecki wydał decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) dla budowy mostu przez Wisłę w ciągu drogi S2 Puławska-Lubelska. [...]

XXXII Ogólnopolskie Warsztaty Pracy Projektanta Konstrukcji 2017




IX Międzynarodowa Konferencja Modele obliczeniowe i nowe idee w konstrukcjach betonowych i murowych AMCM'2017, 5-7.06.2017, Gliwice 2017-06-05
Politechnika Śląska zaprasza na IX Międzynarodową Konferencję „Modele obliczeniowe i nowe idee w konstrukcjach betonowych i murowych AMCM'2017”, która odbędzie się w dniach 5-7 czerwca 2017 r. w Gliwicach.[...]


ViaCon – 20 lat sukcesów na polskim rynku
Rozmowa z Michałem Mońką, prezesem zarządu ViaCon Polska Sp. z o.o.[...]


Wpływ infrastruktury drogowej i oświetlenia na bezpieczeństwo ruchu
Bezpieczeństwo na drogach mają zapewnić m.in. urządzenia brd. Ich zadaniem jest optyczne prowadzenie ruchu, wskazanie pikietażu drogi, oznaczenie obiektów znajdujących się w skrajni drogi, a także zabezpieczenie ruchu pojazdów i pieszych. Niektóre z urządzeń brd dostarczają informacji i ostrzegają kierujących, służą do zamknięcia drogi dla ruchu czy zabezpieczenia robót w pasie drogowym oraz wspomagają prowadzenie nadzoru nad ruchem drogowym. Bezpieczeństwo kierującym, ale także pieszym i rowerzystom zapewnia również odpowiednie oświetlenie drogi i jej otoczenia.[...]


Zabezpieczenie dna w Porcie Północnym w Gdańsku
Jednym z ciekawszych projektów realizowanych na przełomie 2015 i 2016 r. na terenie Gdańska było wykonanie trwałego zabezpieczenia dna w Porcie Północnym przed rozmyciem spowodowanym przez jednostki pływające dobijające do Pirsu Węglowego. Zachowanie odpowiednich rzędnych dna w rejonie istniejącej konstrukcji było niezbędne dla utrzymania jej stateczności, a zbyt duże przegłębienia mogły doprowadzić do awarii budowli.[...]



Dofinansowanie modernizacji linii Warszawa-Lublin

Komisja Europejska przyznała ponad 750 mln euro dofinansowania (ok. 3,2 mld zł) z POIiŚ 2014-2020 na modernizację linii kolejowej nr 7 Otwock-Lublin, oraz wykonanie linii objazdowej nr 30 Łuków-Parczew.



Mapa: MIBModernizacja tego kluczowego szlaku kolejowego pozwoli na znaczące skrócenie czasu podróży między Warszawą a Lublinem.

Projekt „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa-Dorohusk na odcinku Warszawa-Otwock-Dęblin-Lublin”, realizowany przez PKP PLK S.A., ujęty jest w Krajowym Programie Kolejowym do 2023 roku na liście projektów podstawowych finansowanych z Funduszu Spójności. Obejmuje on modernizację infrastruktury kolejowej linii nr 7 na odcinku Warszawa-Lublin i realizowany będzie w dwóch etapach.

W pierwszym etapie w latach 2017-2020 zmodernizowana zostanie infrastruktura kolejowa na odcinku Otwock-Lublin. W zakresie I etapu ujęto też budowę drugiego toru na odcinku Otwock-Pilawa, który obecnie stanowi wąskie gardło i znacząco ogranicza przepustowość na linii. Zmodernizowana trasa będzie umożliwiała prowadzenie ruchu pasażerskiego z prędkością 160 km/h oraz towarowego z prędkością 120 km/h.

Planowane Efekty:
- podniesienie dopuszczalnej prędkości dla pociągów pasażerskich do 160 km/h i 120 km/h dla pociągów towarowych,
- modernizacja istniejących stacji i przystanków, w tym dostosowanie ich do obsługi osób o ograniczonej mobilności,
- budowa nowego przystanku Lublin Zachód,
- remont linii 30 na odcinku Parczew-Łuków w celu wykorzystywania jej jako trasy objazdowej,
- skrócenie czasu przejazdu w relacji Warszawa-Lublin o ok. 40 minut z obecnych ok. 2 h 10 min do ok. 1 h 30 min.

W ramach tego etapu planowane jest również opracowanie dokumentacji projektowej dla odcinka Warszawa Wschodnia Osobowa-Otwock. Prace budowlane na odcinku Warszawa-Otwock planowane są w ramach drugiego etapu modernizacji linii kolejowej nr 7 w latach 2020-2022.

Autor: Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa




Reklamy
DCS Keller Uponor E droga Menard Mosty Polskie MPWIK BASF
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję