YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


System EcoStruxure Building w Centrum CEZAMAT
Schneider Electric wdrożył innowacyjny system automatyki budynkowej EcoStruxure Building, w jednej z największych polskich inwestycji w obszarze badań i rozwoju - Centrum Zaawansowanych Materiałów i Technologii - CEZAMAT. [...]

Bariera przeciwodłamkowa Geobrugg zatrzymała blok betonowy ważący 25 t




IV Ogólnopolska Konferencja Naukowa Budownictwo – Infrastruktura – Górnictwo „Monitoring, profilaktyka i zabezpieczanie infrastruktury budowlanej na terenach górniczych i pogórniczych”, 11-12.01.2018, Kraków 2018-01-11
W dniach 11-12 stycznia 2018 roku odbędzie się w Krakowie pod patronatem JM Rektora Politechniki Krakowskiej oraz Dziekana Wydziału Inżynierii Lądowej - IV Ogólnopolska Konferencja Naukowa Budownictwo – Infrastruktura – Górnictwo pt. „Monitoring, profilaktyka i zabezpieczanie infrastruktury budowlanej na terenach górniczych i pogórniczych”. Patronat Honorowy nad Konferencją sprawuje Prezes Wyższego Urzędu Górniczego.[...]


ERBUD – potentat na rynku budownictwa kubaturowego
Rozmowa z Walentym Twardym, dyrektorem ds. produkcji firmy Erbud SA.[...]


Rozwój polskiej kolei do 2023 r.
2016 był rokiem przetargów, 2017 – rokiem podpisywania umów, a w roku 2018 będą już prowadzone duże prace budowlane. Wszystko wskazuje na to, że przyszedł w końcu czas na inwestycje na rynku kolejowym. Zdaniem ekspertów, zaangażowanie PKP PLK SA w ich realizację wygląda obiecująco, a zaawansowanie prac przetargowych jest widoczne. Dzięki wielomiliardowym inwestycjom zaplanowanym na kolei do 2023 r. istnieje realna szansa na osiągnięcie w tym obszarze średniego standardu europejskiego.[...]


STRABAG wybudował drogę S7 Rychnowo – Olsztynek
STRABAG zakończył budowę ponad 11-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 z Rychnowa do Olsztynka, udostępniając tym samym trasę, stanowiącą przedłużenie wcześniej oddanego fragmentu drogi Ostróda Płd. – Rychnowo o długości 8,8 km. Realizację inwestycji wykonawca rozpoczął w kwietniu 2015 r. Zadanie o wartości 388,5 mln zł brutto wykonano na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.[...]



Dofinansowanie dla gazociągu Strachocina – Pogórska Wola

Gazociąg Strachocina – Pogórska Wola otrzymał unijne dofinansowanie na kwotę prawie 237 mln zł z POIiŚ 2014-2020. Planowana wartość inwestycji to ok. 570 mln zł.



Umowa o dofinansowanie projektu została zawarta 4 grudnia br. między inwestorem - spółką GAZ-SYSTEM a Instytutem Nafty i Gazu – Państwowym Instytutem Badawczym. Planowany koszt całej inwestycji Strachocina-Pogórska Wola wynosi ok. 570 mln zł.

Gazociąg będzie miał średnicę 1000 mm i ciśnienie robocze 8,4 MPa. Zlokalizowany będzie w województwach podkarpackim i małopolskim, a jego licząca ponad 97 km trasa przebiegać będzie przez gminy: Sanok, Zarszyn, Haczów, Krosno, Korczyna, Krościenko Wyżne, Wojaszówka, Frysztak, Kołaczyce, Brzostek, Jodłowa, Pilzno, Skrzyszów. Zakończenie budowy planowane jest na 2020 r.

Inwestycja stanowi element polskiej części europejskiego korytarza gazowego Północ – Południe, który ma połączyć Terminal LNG w Świnoujściu oraz projektowany gazociąg Baltic Pipe z planowanym terminalem LNG w Chorwacji.


Gazociąg poprawi warunki techniczne i bezpieczeństwo przesyłania gazu w rejonie południowo-wschodniej Polski. Umożliwi przesył gazu na Podkarpacie oraz Słowację z wykorzystaniem projektowanego połączenia międzysystemowego Polska – Słowacja, a także w stronę Ukrainy, czyli w kierunku odwrotnym do obecnie realizowanego. Gaz popłynie także bezpośrednio z Podziemnego Magazynu Gazu Strachocina w kierunku zachodnim. Realizacja projektu wpłynie również na znaczne zmniejszenie kosztów pracy systemu przesyłowego przez skrócenie trasy transportu importowanego gazu.

Inwestycja będzie wspierać także rozwój rynku gazu w rejonie południowej Polski, szczególnie w zakresie projektów energetycznych (elektrownie i elektrociepłownie), których wymagania co do ciśnień dostawy powodują znaczące blokowanie przepustowości istniejącego systemu lub uniemożliwiają dostawę paliwa gazowego według wymaganych przez odbiorców parametrów. 
Istotną korzyścią dla społeczności lokalnej będzie corocznie odprowadzany przez GAZ-SYSTEM podatek od nieruchomości w wysokości 2 proc. wartości budowanej infrastruktury przesyłowej zlokalizowanej na terenie danej gminy.

Projekt jest kolejną inwestycją, na której realizację GAZ-SYSTEM uzyskał dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej. Do tej pory w perspektywie finansowej 2014-2020 dofinansowaniem objęte zostały projekty budowy gazociągów: Lwówek – Odolanów, Zdzieszowice – Wrocław, Czeszów – Kiełczów, Czeszów – Wierzchowice, Hermanowice – Strachocina oraz tłoczni Jeleniów II.

Autor: Mariusz Kozłowski, Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A.




Reklamy
Amago Budimex SSAB AARSLEFF Mosty Polskie BASF DCS Strabag
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję