YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Wywiady


GDDKiA: W 2021 r. przetargi na 660 km dróg 2020-09-18
W 2021 roku GDDKiA ogłosi przetargi na 660 km dróg krajowych. Będzie to w sumie 28 odcinków dróg ekspresowych i obwodnic, które po oddaniu do użytku wydłużą istniejące ciągi tras o ponad 330 km. Szacowana wartość ich realizacji to ok. 17,6 mld zł. [...]

S2 Południowa Obwodnica Warszawy




XXIII Ogólnopolskie Sympozjum Naukowo-Techniczne HYDROPREZENTACJE,12-14.10.2020, Krynica-Zdrój 2020-10-12
[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Kierowcy: beton na drogach to dobre rozwiązanie
Prawie 60% kierowców w Polsce dobrze ocenia rosnącą liczbę budowanych dróg o nawierzchniach betonowych w sieci autostrad i dróg krajowych, a prawie 50% – w sieci dróg samorządowych – tak wynika z badania przeprowadzonego w lipcu 2020 r. przez firmy ARC Rynek i Opinia oraz Data Tribe. Blisko 40% użytkowników dróg wskazało, że przy wyborze rodzaju nawierzchni drogi, najważniejsze dla administracji poza ceną, powinno być obciążenie ruchem.[...]


Spacer po budowie Fabryki Norblina
Soletanche Polska w niestandardowy sposób podsumowuje prace z zakresu fundamentowania specjalistycznego na budowie Fabryki Norblina. Wykonano 1423 kolumn w technologii jet–grouting oraz 18 672 m² ścian szczelinowych. Po podziemiach obiektu oprowadza Michał Kurzeja, Kierownik Robót Soletanche Polska. Prace realizowane były w ramach kontraktu z Grupą Capital Park.[...]



Dobry rok dla STRABAG

Rozmowa z Alfredem Watzlem i Wojeciechem Trojanowskim, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.
Mariusz Rzepa-Karpiński, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne



Wojciech Trojanowski i Alfred Watzl, fot. STRABAGPolska jest obecnie jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków budowlanych w Europie. Jakie są plany i nadzieje firmy z tym związane?

Wojciech Trojanowski: Dla naszej firmy to także bardzo dynamiczny czas. Nadal jesteśmy jedną z dwóch najskuteczniejszych firm pozyskujących duże kontrakty realizowane dla GDDKiA – obecnie to 18 inwestycji, w tym cztery jeszcze czekające na podpisanie umów. Rok 2016 rozpoczęliśmy z portfelem wartym ponad 3 mld zł i planujemy kolejne akwizycje. Rocznie, tak jak w 2015 r., realizujemy w kraju ok. 500 różnych kontraktów. Przy czym starannie wybieramy te, które zapewniają nam dobrą marżę, są kluczowe dla rozwoju regionów, w których działamy, niosą ze sobą ciekawe wyzwania. Staramy się też cały czas rozwijać we wszystkich ważnych obszarach budownictwa. Dzisiaj budujemy np. autostrady, drogi ekspresowe, obwodnice, ponieważ są na to środki z funduszy unijnych. Ale za kilka lat pieniądze się skończą, a my nadal będziemy chcieli działać na tym rynku. Wszechstronność nam na to pozwoli. STRABAG na świecie to 73 tys. pracowników, a w Polsce 5 tysięcy. To ogromna odpowiedzialność. Jesteśmy zadowoleni z naszych coraz lepszych wyników i mamy nadzieję na utrzymanie kursu wzrostowego.

: W tym roku pojedziemy autostradą A4 Rzeszów – Jarosław i będzie to oznaczało, że projekt budowy autostrady z zachodu na wschód Polski dobiegł końca. W sierpniu gotowy będzie odcinek A1 Stryków – Tuszyn, co zbliża nas także coraz bardziej do finalizacji trasy Północ – Południe. W to miejsce liczymy na kolejne duże inwestycje, ale też nowe inwestycje spoza budownictwa drogowego. Rynek nieruchomości komercyjnych ma duży potencjał i liczymy na akwizycje również na nim. W 2015 r. zakończyliśmy np. budowę największej galerii handlowej w Kujawsko-Pomorskiem Zielone Arkady czy też Alei Bielany pod Wrocławiem. I nadal w kraju widzimy rynek na usługi w takiej skali.

Rok 2015 był dla firmy jednym z najlepszych pod względem obrotów w ostatnim czasie, jakie inwestycje złożyły się na ten sukces?


Wojciech Trojanowski: Wiele inwestycji zasługuje na wyróżnienie. Były takie, które zrealizowaliśmy w naprawdę rekordowych terminach. Inne wymagały od nas stosowania nowoczesnych systemów zarządzania kontraktami. Wiele z nich robiło duże wrażenie pod względem skali. Na pewno warto wyróżnić dwie obwodnice: Nowego Sącza i Gorlic na Podkarpaciu. Budowa pierwszej trwała sześć miesięcy, obwodnica Gorlic zakończona została w rekordowym czasie pięciu miesięcy. Obie inwestycje wykonywane były w wielkim reżimie i z ogromnym poświęceniem naszych pracowników, którzy podjęli się tych zadań. Obie drogi pomogą regionowi podnieść jego atrakcyjność inwestycyjną. Rekordzistami byliśmy także przy budowie nowej fabryki dla Volkswagena pod Wrześnią. W osiem miesięcy na 150-hektarowym terenie wybudowaliśmy do stanu zamkniętego trzy hale fabryczne. To największe przedsięwzięcie przemysłowe Wielkopolski od wielu lat.

Alfred Watzl: Bardzo efektowne i wzbudzające niemałe zainteresowanie było to, co działo się na wielu polskich lotniskach. Była to swego rodzaju kumulacja. Pracowaliśmy na pięciu lotniskach, z uwagi na specyfikę ich działania, dniem i nocą. Były to zarówno lotniska cywilne, jak i wojskowe, zatem wymagały wysokich kompetencji, zaawansowanych technologii i perfekcyjnej organizacji pracy. Na to w STRABAG kładziemy szczególny nacisk, dlatego możemy realizować takie przedsięwzięcia budowlane. Angażowaliśmy się także w inwestycje wymagające nowoczesnego sprzętu i doświadczenia w pracach torowych. Były to m.in. dwie linie tramwajowe w dwóch ważnych miastach: Szczecinie i Olsztynie, oraz modernizacja stacji Skierniewice na linii Warszawa – Łódź, która zbliża się do końca.

I jeszcze słynna już trasa S8 Opacz – Paszków, która jest uznawana za jedną z najważniejszych inwestycji dla aglomeracji warszawskiej. Jakie inwestycje tej rangi STRABAG będzie budował w tym roku?


Alfred Watzl: S8 to przede wszystkim jednak pierwsze zastosowanie długowiecznej nawierzchni. Udało się szybko i sprawnie zbudować drogę, która – mamy nadzieję, że tak będzie – pokaże w najbliższej przyszłości, że przy budowie dróg to nie cena jest najważniejsza, ale jej żywotność. A to zapewni tylko bardzo dobre wykonanie i nowoczesna technologia. Do sierpnia, jak już wspominaliśmy, będziemy kontynuowali budowę autostrady A1 na odcinku Stryków – Tuszyn. W tym roku położymy też pierwszy kamień milowy na odcinku A1 Woźniki – Pyrzowice.

Wojciech Trojanowski: Będziemy zaangażowani w budowę przynajmniej czterech bardzo istotnych regionalnie obwodnic: Wielunia, Krakowa, Kościerzyny i Kartuz. Przy czym w Krakowie w zasadniczą fazę wejdzie budowa w ramach tzw. Trasy Nowohuckiej najdłuższego mostu przez Wisłę z 60-metrowymi pylonami. Ten odcinek S7 zapewni bezpośrednie połączenie z autostradą A4 i poprzez nią dostęp do południowego korytarza w kierunku Słowacji. W fazie projektowej będzie też już droga ekspresowa S6 Ustronie Morskie – Koszalin. S6, która łączy największe miasta Polski północnej, jest najważniejszą trasą drogową Pomorza i należy do najważniejszych elementów krajowego systemu komunikacyjnego.

Jeżeli jesteśmy na Pomorzu, to w 2015 r. spółka była tam zaangażowana także w inwestycje hydrotechniczne. Jakie miejsce zajmują tego typu zadania w portfelu zamówień firmy i jakie kontrakty zrealizowano w minionym roku?

Alfred Watzl: W 2015 r. pracowaliśmy w dwóch portach i na trzech nabrzeżach w Trójmieście. Zakończyliśmy rozbudowę infrastruktury w rejonie Nabrzeża Szczecińskiego w Porcie Gdańsk. Ten projekt zwiększył zdolność przeładunkową terminalu i usprawnił proces obsługi intermodalnego transportu towarowego. Wykonaliśmy też dwa projekty w Gdyni: pogłębiliśmy basen portowy Nabrzeża Rumuńskiego oraz rozwinęliśmy Nabrzeże Bułgarskie. Obie inwestycje wykonane zostały dla Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA. Ich zadaniem było zwiększenie możliwości przeładunkowych portu.

Wojciech Trojanowski: W naszym portfelu znalazły się inwestycje warte od 500 tys. do prawie 90 mln zł. Pod koniec 2015 r. zamknięty został np. projekt budowy falochronu osłonowego na przetoce jeziora Jamno. Inwestycja jest zlokalizowania w rejonie Środkowego Wybrzeża Morza Bałtyckiego, pomiędzy miejscowościami Łazy i Mielno. Inwestorem był Urząd Morski w Słupsku, podobnie jak w przypadku przebudowy opaski brzegowej w Ustroniu Morskim. Wśród mniejszych inwestycji był także np. wał rzeki Narew włącznie ze śluzą wałową na odcinku Nowy Dwór Mazowiecki – Dębe oraz dwa projekty realizowane w Łebie. Pierwszy to przebudowa nabrzeża stoczniowego, drugi – modernizacja mocowania pomostów w Porcie Jachtowym Łeba. W koncernie STRABAG obszar budownictwa hydrotechnicznego jest bardzo zaawansowany, w Polsce na tym rynku działamy od pewnego czasu. Na razie jesteśmy zadowoleni z zainteresowania inwestorów naszymi usługami.

Spółka STRABAG może się pochwalić licznymi nagrodami, m.in. jako pracodawca. Jesteście w czołówce najlepszych pracodawców na rynku budowlanym w kategorii branża budowlana, nieruchomości plebiscytu przeprowadzonego przez Antal International. Co decyduje o atrakcyjności firmy wśród specjalistów i menedżerów?


Alfred Watzl: Polska jest obecnie najbardziej zmieniającym się rynkiem budowlanym w Europie. Powoduje to wysoką konkurencję wśród pracodawców. Jako pracodawca inwestujemy nie tylko w nowe technologie, ale również w motywację pracowników oraz ich rozwój. Bo to, co decyduje o sukcesie firmy poza unikatowym know-how, to właśnie ludzie. Kandydaci kierują się rangą i prestiżem firmy, stylem zarządzania, kulturą organizacyjną, a także poczuciem bezpieczeństwa i możliwościami rozwoju. W STRABAG pracownicy wyznaczają standardy, pracując zespołowo. Kierują się etyką i szacunkiem dla innych. Chcą się uczyć. To ważne, bo dla nich z roku na rok poszerzamy ofertę podnoszenia kwalifikacji, rozwijania kompetencji i budowania własnej kariery. Chcemy być po prostu najlepszym pracodawcą na rynku.

Dziękuję za rozmowę.

Zdjęcie: STRABAG Sp. z o.o.



Reklamy
Noe Luxo Eurovia Geobrugg Keller PPI Chrobok Palisander Wodociągi Miasta Krakowa
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję