REKLAMA
Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

DK7 Rabka – Chyżne – opracowanie studium korytarzowego

Trzy firmy złożyły oferty w przetargu na opracowanie studium korytarzowego dwujezdniowej DK7 od Rabki Zdrój do Chyżnego.


 Ofertę z najniższą ceną (689 103,81 w zł) złożyła firma Schuessler-Plan Inżynierzy, a z najwyższą ceną Mosty Katowice. Kosztorys GDDKiA wynosi 1 328 400,00 zł.

Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie rozwiązań technicznych, przeprowadzenie analizy i prognozy ruchu, oceny wpływu na bezpieczeństwo ruchu drogowego, analizy wpływu rozpatrywanych rozwiązań na środowisko, analizy kosztów i korzyści wariantów inwestycyjnych, porównawczej analizy wielokryterialnej rozpatrywanych opcji oraz zestawienie kosztów planowania i finansowania zadania inwestycyjnego.

Po analizie wyników Studium Korytarzowego, zostaną doprecyzowane szczegółowe parametry techniczne drogi, jak również możliwe będzie podanie wskaźnika IRR (ocena efektywności inwestycji, w tym ekonomicznej efektywności).

Przyjęto, iż czas realizacji umowy wyniesie 15 miesięcy od dnia jej zawarcia, z tego dziewięć miesięcy trwać będzie samo opracowanie Studium Korytarzowego, natomiast pozostałe sześć miesięcy przeznaczone będzie na udzielanie odpowiedzi wykonawcom, biorącym udział w procedurze przetargowej na realizację kolejnego opracowania projektowego (STEŚ – R) wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach DŚU.

Droga krajowa nr 7 na odcinku Rabka – Chyżne stanowi istotny szlak komunikacyjny, który znajduje się w ciągu trasy europejskiej E77 – przebieg drogi uwzględniony jest w korytarzu sieci TEN-T.

Prowadzi ona ruch tranzytowy do granicy ze Słowacją i dalej na południe Europy. Po stronie słowackiej odpowiednikiem będzie droga R3 o parametrach zbliżonych do DK7.

Planowane parametry techniczne drogi:
– klasa techniczna drogi – GP (S)
– prędkość projektowa – 80 km/h (100 km/h),
– prędkość miarodajna –100 km/h (110 km/h)
– przekrój poprzeczny – 2×2,
– szerokość pasa ruchu – 3,5 m,
– szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m
– szerokość poboczy gruntowych – min 1,5 m (S: 0,75 – 2,25 m),
– szerokość pasa dzielącego – min. 5,00 m,
– nośność nawierzchni – 115 kN/oś.

Inwestycja planowana jest do realizacji w systemie „Projektuj i Buduj”.

Szacunkowy łączny koszt inwestycji wynosi: ok. 3,2 mld zł, w tym: szacunkowy łączny koszt procesu przygotowawczego ok. 35,8 mln zł. Źródło oraz zdjęcie: GDDKiA
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA