






Katowicki Oddział GDDKiA podpisał umowę z firmą Budimex na realizację 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Bieruń. Kierowcy pojadą tym odcinkiem S1 w IV kwartale 2025 r. [...]




[...]


Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


25 czerwca 2022 r. konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. oraz Budimex S.A. oddało do użytku 12-kilometrowy odcinek trasy ekspresowej S14, od węzła Łódź Lublinek do węzła Aleksandrów Łódzki, stanowiącej południowy fragment zachodniej obwodnicy Łodzi.[...]
Diagnostyka torów dla bezpieczeństwa ruchu pociągów
Dla bezpieczeństwa transportu kolejowego i utrzymania ustalonych parametrów infrastruktury, PLK stale monitorują stan torów. W 2021 r. pojazdy diagnostyczne skontrolowały 49 300 km torów – to trasa dłuższa niż równik.


Pomiary toru i sieci trakcyjnej z prędkością nawet 120 km/h prowadzi nowoczesny pojazd diagnostyczny wyposażony w lasery i kamery oraz 3 zmodernizowane pojazdy pomiarowe.
W 2021 r. pojazdy pomiarowe PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. skontrolowały tory na długości 49 300 km. Sprawdzany był stan geometrii toru, szyn i podkładów, a także sieci trakcyjnej i urządzeń systemu hamowania pociągów. Pojazdy pomiarowe obecne są na torach najważniejszych linii kolejowych. Sprawdziły m.in. stan Centralnej Magistrali Kolejowej, trasy: Warszawa – Gdynia, Warszawa – Kunowice i Warka – Radom. Ich przejazdy są zaplanowane bez wpływu na rozkładowy ruch pociągów.
- Monitoring stanu linii kolejowych, także z wykorzystaniem nowoczesnych pojazdów diagnostycznych, pozwala na uzyskanie kompleksowej informacji o stanie poszczególnych elementów infrastruktury. Wyniki pomiarów prowadzonych przez Centrum Diagnostyki PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pozwalają ocenić stan tras, zaplanować z odpowiednim wyprzedzeniem niezbędne prace, aby utrzymywać wymagany poziom bezpieczeństwa i planowe przejazdy pociągów – mówi Piotr Majerczak, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Szyny pod czujnym okien diagnostów i maszyn
Najnowocześniejszy pojazd diagnostyczny, określany mobilnym laboratorium na torach, sprawdził w ub.r. 24 600 km torów. Załoga za pomocą bezdotykowych technologii pomiarowych, m.in. laserów i czujników wykonała pomiary geometrii toru, szyn, sieci trakcyjnej. Sprawdzone zostały podkłady oraz urządzenia tzw. samoczynnego hamowania pociągu, gwarantujące zatrzymanie składów, np. w przypadku niedyspozycji maszynisty. Pojazd w czasie pomiaru wykorzystuje systemy optyczne – lasery oraz kamery, dzięki czemu nie zakłóca pracy urządzeń przytorowych i nie powoduje utrudnień w ruchu pociągów. Pomiary mogą być wykonywane z prędkością do 120 km/h.
Za pomocą badania ultradźwiękowego w 2021 r. sprawdzono ponad 11 600 km szyn. Wagon defektoskopowy, prześwietlając szyny kontroluje ich stan, w celu wykrycia ewentualnych niewidocznych wad wewnętrznych.
Wagon pomiarowy dSAT (detekcja stanów awaryjnych taboru) skontrolował dwukrotnie stan ponad 180 czujników, monitorujących koła przejeżdżających wagonów i lokomotyw. Urządzenia przytorowe podczas codziennego ruchu pociągów wykrywają uszkodzony tabor w zakresie zagrzanych osi, co chroni tabor m.in. przed ewentualnym pożarem. Stała kontrola zapewnia bezpieczne podróże i transport towarów. Pozwala także wyeliminować uszkadzanie toru.
Podobny zakres prac zaplanowano w 2022 r. Z doświadczenia diagnostów z PLK korzystają także sąsiedzi. PLK po raz kolejny wykona pomiary geometrii torów o normalnym prześwicie (1435 mm) na terenie Litwy.
Stała diagnostyka dla sprawnego transportu kolejowego
Centrum Diagnostyki PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. monitoruje stan torowiska i sieci trakcyjnej na terenie całego kraju. PLK łączą tradycyjne metody monitorowania stanu linii oraz nowoczesne rozwiązania i technologie. Specjaliści wykorzystują pojazdy pomiarowe i przyrządy ręczne. Uzyskane dane określają stan techniczny elementów toru, sieci trakcyjnej, urządzeń automatyki. Wykonywane są pomiary geometrii toru, pomiary defektoskopowe szyn, laserowe pomiary skrajni, pomiary zużycia drutu jezdnego sieci trakcyjnej, wykrywanie uszkodzeń elementów sieci trakcyjnej.
Eksperci PLK, na podstawie uzyskanych danych, wykrywają usterki, które mogą mieć wpływ na bezpieczeństwo i jakość jazdy pociągu, czyli komfort podróży pasażerów. Wyniki z pomiarów pozwalają diagnostom ocenić stan tras. Skuteczna diagnostyka pozwala wyprzedzająco reagować na eksploatację linii oraz planować prace utrzymaniowe i modernizacyjne.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
W 2021 r. pojazdy pomiarowe PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. skontrolowały tory na długości 49 300 km. Sprawdzany był stan geometrii toru, szyn i podkładów, a także sieci trakcyjnej i urządzeń systemu hamowania pociągów. Pojazdy pomiarowe obecne są na torach najważniejszych linii kolejowych. Sprawdziły m.in. stan Centralnej Magistrali Kolejowej, trasy: Warszawa – Gdynia, Warszawa – Kunowice i Warka – Radom. Ich przejazdy są zaplanowane bez wpływu na rozkładowy ruch pociągów.
- Monitoring stanu linii kolejowych, także z wykorzystaniem nowoczesnych pojazdów diagnostycznych, pozwala na uzyskanie kompleksowej informacji o stanie poszczególnych elementów infrastruktury. Wyniki pomiarów prowadzonych przez Centrum Diagnostyki PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pozwalają ocenić stan tras, zaplanować z odpowiednim wyprzedzeniem niezbędne prace, aby utrzymywać wymagany poziom bezpieczeństwa i planowe przejazdy pociągów – mówi Piotr Majerczak, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Szyny pod czujnym okien diagnostów i maszyn
Najnowocześniejszy pojazd diagnostyczny, określany mobilnym laboratorium na torach, sprawdził w ub.r. 24 600 km torów. Załoga za pomocą bezdotykowych technologii pomiarowych, m.in. laserów i czujników wykonała pomiary geometrii toru, szyn, sieci trakcyjnej. Sprawdzone zostały podkłady oraz urządzenia tzw. samoczynnego hamowania pociągu, gwarantujące zatrzymanie składów, np. w przypadku niedyspozycji maszynisty. Pojazd w czasie pomiaru wykorzystuje systemy optyczne – lasery oraz kamery, dzięki czemu nie zakłóca pracy urządzeń przytorowych i nie powoduje utrudnień w ruchu pociągów. Pomiary mogą być wykonywane z prędkością do 120 km/h.
Za pomocą badania ultradźwiękowego w 2021 r. sprawdzono ponad 11 600 km szyn. Wagon defektoskopowy, prześwietlając szyny kontroluje ich stan, w celu wykrycia ewentualnych niewidocznych wad wewnętrznych.
Wagon pomiarowy dSAT (detekcja stanów awaryjnych taboru) skontrolował dwukrotnie stan ponad 180 czujników, monitorujących koła przejeżdżających wagonów i lokomotyw. Urządzenia przytorowe podczas codziennego ruchu pociągów wykrywają uszkodzony tabor w zakresie zagrzanych osi, co chroni tabor m.in. przed ewentualnym pożarem. Stała kontrola zapewnia bezpieczne podróże i transport towarów. Pozwala także wyeliminować uszkadzanie toru.
Podobny zakres prac zaplanowano w 2022 r. Z doświadczenia diagnostów z PLK korzystają także sąsiedzi. PLK po raz kolejny wykona pomiary geometrii torów o normalnym prześwicie (1435 mm) na terenie Litwy.
Stała diagnostyka dla sprawnego transportu kolejowego
Centrum Diagnostyki PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. monitoruje stan torowiska i sieci trakcyjnej na terenie całego kraju. PLK łączą tradycyjne metody monitorowania stanu linii oraz nowoczesne rozwiązania i technologie. Specjaliści wykorzystują pojazdy pomiarowe i przyrządy ręczne. Uzyskane dane określają stan techniczny elementów toru, sieci trakcyjnej, urządzeń automatyki. Wykonywane są pomiary geometrii toru, pomiary defektoskopowe szyn, laserowe pomiary skrajni, pomiary zużycia drutu jezdnego sieci trakcyjnej, wykrywanie uszkodzeń elementów sieci trakcyjnej.
Eksperci PLK, na podstawie uzyskanych danych, wykrywają usterki, które mogą mieć wpływ na bezpieczeństwo i jakość jazdy pociągu, czyli komfort podróży pasażerów. Wyniki z pomiarów pozwalają diagnostom ocenić stan tras. Skuteczna diagnostyka pozwala wyprzedzająco reagować na eksploatację linii oraz planować prace utrzymaniowe i modernizacyjne.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.