Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


XXXIII konferencja Europa Karpat
Międzynarodowa konferencja Europa Karpat zgromadziła polityków, naukowców i samorządowców z krajów regionu karpackiego: Polski, Ukrainy, Słowacji, Czech, Litwy, Węgier, Rumunii, Mołdawii, a także przedstawicieli Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. [...]

125 lat Grupy Brugg




XXX Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna Awarie Budowlane – ICSF 2022 2022-05-23
[...]


Ekoprzemiana w budownictwie
Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


Ryzyko w budownictwie tunelowym, cz. 2
W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


STRABAG zmodernizował stopień wodny Przegalina
Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]



Decyzja środowiskowa dla S8 Bardo – Ząbkowice Śląskie

RDOŚ we Wrocławiu zatwierdził rekomendowany przez GDDKiA wariant przebiegu przyszłej S8 dla jednego z dwóch odcinków realizacyjnych trasy pomiędzy Kłodzkiem i Ząbkowicami Śląskimi.



  Zdjęcie: Michał Soroko, GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/
Tym samym trasa od Barda do Ząbkowic Śląskich zostanie zrealizowana zgodnie z przebiegiem wariantu WPR4.

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach (tzw. decyzja środowiskowa) to bardzo ważny krok w realizacji inwestycji. Jej wydanie poprzedzone było szczegółową analizą różnych wariantów trasy z uwzględnieniem aspektów technicznych, środowiskowych, społecznych i ekonomicznych, a także spotkaniami informacyjnymi i konsultacjami społecznymi.

Dwujezdniowa droga ekspresowa


Zaplanowana na tym odcinku inwestycja przewiduje budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej z dwoma pasami ruchu w obu  kierunkach  i  pasami  awaryjnymi. Trasa o długości  ok.  14,1  km zostanie poprowadzona nowym śladem i przebiegać będzie przez tereny gmin Ząbkowice Śląskie i  Bardo. S8 będzie wykorzystywać przebieg drogi krajowej nr 8 w minimalnym stopniu,  w  przeważającej części  na  przecięciach z nią.  


 
W ramach zadania zaplanowano budowę dwóch węzłów drogowych:

- węzeł  Bardo, czyli  połączenie z  obecną  DK8,

- węzeł Jaworek, czyli  połączenie z drogą wojewódzką nr 385.


Ponadto na odcinku wybudowanych zostanie sześć mostów pełniących również funkcję przejść dla zwierząt, dziewięć wiaduktów oraz 16 przepustów.

S8 w odcinkach

Droga ekspresowa S8 od Wrocławia do Kłodzka będzie liczyła ok. 80 km. Realizacja trasy została podzielona na krótsze odcinki:

1. Kłodzko – Ząbkowice Śląskie (pododcinki  Kłodzko – Bardo i Bardo – Ząbkowice Śląskie),

2. Ząbkowice Śląskie – Łagiewniki,  

3. Łagiewniki – Wrocław (Magnice).


Podział inwestycji na krótsze odcinki  umożliwi ich  sprawniejsze  przygotowanie, wybór wykonawców, a następnie  realizację. Każdy z tych etapów jest niezwykle złożony, więc takie podejście przyniesie obiektywne korzyści i ułatwi zrealizowanie całej inwestycji. Krótsze odcinki to również większa konkurencyjność na etapie przetargu. 


Realizacja drogi ekspresowej S8 od Wrocławia do Barda planowana jest w systemie „Projektuj i buduj” w latach 2023-2027. Natomiast kontynuacja prac projektowych dla pododcinka Bardo – Kłodzko, będzie możliwa po analizie połączenia tego odcinka z planowaną obwodnicą Złotego Stoku w ciągu DK46.

Źródło: tekst GDDKiA O/Wrocław, www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/




Reklamy
Soletanche GEO-Instruments Wodociągi Miasta Krakowa SG Pam Geobrugg Keller Porr
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję