REKLAMA
Drogi Wiadomości
2 Minuty czytania

Decyzja środowiskowa dla S19 Ploski – Chlebczyn

29 stycznia br. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku podpisał decyzję środowiskową dla drogi ekspresowej S19 Ploski – Chlebczyn o długości 68 km.

Grafika: GDDKiA O/Białystok
Grafika: GDDKiA O/Białystok
To otwiera drogę do planowanych na ten rok przetargów na projekt i budowę poszczególnych odcinków Via Carpatii w województwie podlaskim i mazowieckim.

W I półroczu 2020 roku planujemy ogłosić w pierwszej kolejności postępowania przetargowe w systemie Projektuj i Buduj na prawie 50 kilometrów drogi ekspresowej S19 w okolicach Białegostoku:
– Dobrzyniewo – Białystok Zach.,
– Krynice – Dobrzyniewo,
– Białystok Zach. – Księżyno,
– Księżyno – Białystok Płd. (dodatkowo z ponad 13 km odc. DK65 Kudrycze – Kuriany – Grabówka),
– Białystok Płd. – Ploski.

W II półroczu 2020 roku planujemy ogłosić postępowania dla południowych odcinków realizacyjnych S19 o łącznej długości 68 km:
– Ploski – Haćki,
– Haćki – Bielsk Podlaski Zach., (dodatkowo z 6 km odc. DK66 w Bielsku Podlaskim),
– Bielsk Podl. Zachód – Boćki
– Boćki – Osmola,
– Osmola – Leszczka,
– Leszczka – Chlebczyn (ok 4 km w woj. mazowieckim).

Do końca roku powinien zostać ogłoszony przetarg na 17-kilometrowy odcinek Kuźnica – Sokółka Północ, na płn.-wsch. od Białegostoku.

Z Białegostoku na południe


Zgodnie z wydaną 29 stycznia br. decyzją środowiskową, odcinek Ploski – Chlebczyn powiązany jest z sąsiednim odcinkiem Białystok Zachód – Ploski 3 kilometry na południe od Narwi. Następnie S19 kieruje się na południe, od zachodu omija Bielsk Podlaski i Siemiatycze, a kończy się w województwie mazowieckim, kilka kilometrów na południe od rzeki Bug, którą przekracza obok miejscowości Turna Mała. Decyzja środowiskowa obejmuje także budowę odcinka drogi krajowej nr 66, co umożliwi przełożenie drogi krajowej nr 66 z centrum Bielska Podlaskiego na południowe obrzeża miasta.

Decyzje środowiskowe – co mamy, czego brakuje


Aktualnie cztery odcinki drogi ekspresowej S19 na Podlasiu mają decyzje środowiskowe:
– Dobrzyniewo – Białystok Zach. (d. Choroszcz), ostateczna od 2016 roku,
– Krynice – Dobrzyniewo, ostateczna od 2016 roku,
– Białystok Zachód – Ploski (nad Narwią), wydana 14 sierpnia 2019 r. (odwołania trafiły do GDOŚ),
– Ploski – Chlebczyn (rzeka Bug) od 29 stycznia 2020 r.

Natomiast jeśli chodzi o fragment S19 między Białymstokiem a Kuźnicą Białostocką, to na odcinek Kuźnica – Sokółka wniosek o wydanie decyzji środowiskowej został złożony 7 czerwca ubiegłego roku i obecnie jest rozpatrywany.

Na kolejną część S19 – od Sokółki przez Czarną Białostocką – Wasilków – Sochonie aż do Dobrzyniewa przygotowywany jest wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla wariantu biegnącego w przybliżeniu po istniejącym szlaku drogi krajowej nr 19.

Tekst i grafika: GDDKiA O/Białystok

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA