REKLAMA
Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Decyzja środowiskowa dla obwodnicy Żodynia

GDDKiA uzyskała DŚU dla obwodnicy Żodynia w ciągu DK32. Decyzja ta zatwierdza przebieg obwodnicy, co pozwala na ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji w systemie „Projektuj i buduj” jeszcze w 2020 r.

 
Grafika: GDDKiA
Grafika: GDDKiA
Obwodnica Żodynia została ujęta w Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.

W ramach inwestycji powstanie nowy odcinek drogi klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym) o długości około 3,3 km. Obwodnica Żodynia wyprowadzi z miejscowości ruch tranzytowy, koncentrujący się w ciągu DK32, stanowiącej połączenie pomiędzy drogami ekspresowymi S3 i S5. Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości dróg. Inwestycja poprawi warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu regionalnego i dalekobieżnego, w szczególności pomiędzy Poznaniem a Zieloną Górą.

Sama obwodnica omijać będzie miejscowość Żodyń po stronie północno-zachodniej. Początek stanowić będzie płynne włączenie w istniejący ślad DK32 za terenami leśnymi i przebiegać będzie przez tereny łąk i pól. Na początku projektowane jest rondo, które umożliwi wjazd i wyjazd do i z miejscowości Żodyń w kierunku Kopanicy i Sulechowa, a także zapewni powiązania dodatkowych jezdni do obsługi terenów przyległych. Dalej obwodnica będzie prowadzić w kierunku północno-wschodnim, gdzie projektowane będzie skrzyżowanie z istniejącą ulicą Polną. Dalej biegnąc w kierunku północno-wschodnim, obwodnica będzie włączać się w istniejący ślad DK32 za pomocą projektowanego ronda, które umożliwi wjazd i wyjazd z m. Żodyń w kierunku Wolsztyna.

Źródło: GDDKiA
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA