YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Wyniki I etapu oceny stanu bezpieczeństwa przejść dla pieszych na drogach krajowych
W 2019 r. GDDKiA rozpoczęła audyt przejść dla pieszych, który zaplanowany jest na 2 lata. W I etapie skontrolowano 682 przejścia na najbardziej niebezpiecznych odcinkach dróg. [...]

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym NOVKOL 2019




XXXII Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Metody komputerowe w projektowaniu i analizie konstrukcji hydrotechnicznych” 24-27.02.2020 oraz V Warsztaty modelowania komputerowego w geotechnice, 27-29.02.2020, Korbielów 2020-02-24
Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki Wydział Inżynierii Lądowej Katedra Geotechniki i Wytrzymałości Materiałów zapraszają środowisko naukowców i projektantów do uczestnictwa w XXXII Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Metody komputerowe w projektowaniu i analizie konstrukcji hydrotechnicznych”, która odbędzie się w dniach 24-27 lutego 2020 r. w Korbielowie. W dniach 27-29 lutego 2020 r. w Korbielowie odbędzie się V edycja Warsztatów modelowania komputerowego w geotechnice.[...]


Bezpieczeństwo to inwestycja w człowieka
Rozmowa z Sebastianem Lewińskim, szefem ds. BHP w firmie Warbud SA.[...]


Europa Środkowo-Wschodnia z nowym rekordem inwestycyjnym
Wartość transakcji inwestycyjnych na rynku nieruchomości w CEE wyniosła 14 mld EUR. To najlepszy rezultat w historii sektora w regionie.[...]


Budowa wodociągu w ciągu obwodnicy Gliwic
Gliwice to jedno z lepiej skomunikowanych miast w Polsce. Na terenie Gliwic zlokalizowane są dwie autostrady – A1 i A4, które przecinają się na największym skrzyżowaniu autostradowym w kraju – węźle autostradowym Gliwice Sośnica. Przez Gliwice przebiega Drogowa Trasa Średnicowa, łącząca główne miasta na Śląsku. Obecnie jest budowana nowoczesna miejska obwodnica, która ma usprawnić warunki komunikacyjne terenów inwestycyjnych położonych w Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Gliwicach. Wzdłuż obwodnicy powstaje rurociąg wodociągowy o średnicy DN 400 i DN 200 z żeliwa sferoidalnego.[...]



Decyzją środowiskowa dla obwodnicy Opatowa

W zeszłym tygodniu Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Kielcach wskazał wariant przebiegu obwodnicy Opatowa w ciągu drogi krajowej nr 9 i drogi ekspresowej S74.



Inwestycja polegać będzie na budowie w przeważającej części po nowym śladzie odcinka drogi krajowej nr 9 o długości około 5,2 km i odcinka drogi ekspresowej S74 o długości około 9,7 km. Obwodnica biec będzie po południowo-zachodniej stronie Opatowa, a jej uzupełnieniem będzie projektowany odrębnie 3-kilometrowy łącznik w ciągu drogi krajowej nr 74 poprowadzony na północ od miasta.

W ramach obwodnicy Opatowa planowane są dwa węzły drogowe – węzeł Opatów na skrzyżowaniu istniejącej drogi nr 9 z przyszłym przebiegiem trasy i planowanym tzw. łącznikiem północnym do drogi nr 74 oraz węzeł Marcinkowice na skrzyżowaniu planowanej drogi S74 z projektowaną drogą nr 9 zapewniający skomunikowanie z drogą wojewódzką 757 do Staszowa. Początek nowego przebiegu drogi krajowej nr 9 w ramach obwodnicy znajduje się na wysokości Zochcina, a koniec w Marcinkowicach. Odcinek S74 w ramach obwodnicy Opatowa zaczyna się w Jacentowie, a kończy w miejscowości Okalina Kolonia. Nowa droga przebiegać będzie przez gminy Opatów Lipnik i Sadowie.

Dla obwodnicy Opatowa opracowane zostały Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe oraz raport oddziaływania inwestycji na środowisko, w ramach którego zanalizowane zostały trzy warianty przebiegu drogi z podwariantem opracowanym na etapie konsultacji społecznych. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wskazał w wydanej decyzji na wariant 1A BiS 2, dla którego opracowana zostanie koncepcja programowa. Koniec opracowania planowany jest w przyszłym roku.

Autor: GDDKiA O/Kielce




Reklamy
Geobrugg MPWiK Kraków Amiblue PAM Warbud DCS Uponor Soletanche
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję