REKLAMA
Drogi Wiadomości
3 Minuty czytania

Decyzja środowiskowa dla drogi S11 Poznań – Oborniki

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dotyczącą realizacji drogi ekspresowej S11 Poznań – Oborniki.

Wskazany w niej został wynikowy wariant przebiegu trasy o długości ok. 22 km.

Obwodnicę Obornik przewidziano po wschodniej stronie miejscowości z ominięciem zabudowy mieszkalnej. Początek trasy znajduje się w okolicy miejscowości Parkowo przy istniejącej drodze krajowej nr 11. Niespełna 100 metrów dalej planowana S11 przejdzie wiaduktem nad linią kolejową nr 354 relacji Poznań Główny – Piła Główna. Dalej droga będzie przebiegać po północno-wschodniej stronie miejscowości Rożnowo, a następnie po wschodniej stronie miejscowości Kowanowo.

Na przecięciu projektowanej S11 z drogą wojewódzką nr 187 łączącą Pniewy z Murowaną Gośliną przewidziano węzeł drogowy Oborniki. Droga ekspresowa przejdzie nad Wartą mostem po zachodniej stronie miejscowości Gołaszyn. Po przekroczeniu doliny Warty po obu stronach drogi ekspresowej planowane są Miejsca Obsługi Podróżnych (kat. II i III).

Na przecięciu z istniejącą drogą krajową nr 11 przewidziano węzeł drogowy Chludowo umożliwiający zapewnienie połączenia komunikacyjnego z planowaną drogą ekspresową S11. Następnie trasa będzie przebiegać po zachodniej stronie miejscowości Chludowo pomiędzy linią kolejową nr 354 i istniejącą drogą krajową nr 11, omijając Zakład Gospodarki Komunalnej Suchy Las. Projektowany przebieg łączy się przez węzeł Poznań Północ z istniejącym odcinkiem drogi ekspresowej S11.

Jest DŚU, więc czas na Koncepcję programową

Teraz wykonawca (AECOM Polska) przystąpi do opracowania Koncepcji programowej. Po zakończeniu tego etapu, mając zapewnione finansowanie inwestycji, będzie można ogłosić przetarg na wyłonienie wykonawcy w systemie „Projektuj i buduj”. Podpisanie umowy planowane jest na 2023 r. Samo rozpoczęcie robót dla przedmiotowej inwestycji planowane jest na koniec 2024 r. Koszt budowy szacowany jest na ok. 1,5 mld zł.

Procedura wykupu gruntów pod budowę rozpocznie się po wydaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Decyzję tę planujemy uzyskać na koniec 2024 r.

Pozostałe odcinki S11 w Wielkopolsce

Trwają prace przygotowawcze do budowy tej trasy od granicy z woj. zachodniopomorskim do granicy z woj. opolskim. Długość przyszłej S11 w woj. wielkopolskim to ponad 350 km, z czego obecnie funkcjonuje pięć odcinków o łącznej długości ok. 80 km (dwa w okolicy Poznania łączące się z A2, oraz trzy obwodnice: Jarocina, Ostrowa Wielkopolskiego i Kępna). Dla pozostałej części trasy, podzielonej na sześć odcinków, prowadzone są prace przygotowawcze. GDDKiA otrzymała pierwszą decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, dla czterech kolejnych RDOŚ rozpatruje złożone wnioski, a ostatni GDDKiA złoży w IV kwartale br. po skompletowaniu dokumentacji.

Szczecinek – Piła: 3 marca 2021 r. złożono wniosek o DŚU, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu prowadzi postępowanie.

Piła – Ujście: trwa aktualizacja złożonych materiałów do wniosku o DŚU w zakresie wykonania ponownej inwentaryzacji przyrodniczej obejmującej pełen okres wegetacyjny dla odcinka Piła – Ujście.

Ujście – Oborniki: 29 października 2021 r. złożono wniosek o DŚU, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu prowadzi postępowanie.

Kórnik – Ostrów Wielkopolski: trwa przygotowanie dokumentacji do złożenia wniosków o DŚU w podziale na odcinki Kórnik – Jarocin i Jarocin – Ostrów Wielkopolski. Planowany termin ich złożenia to IV kwartał br.

Ostrów Wielkopolski – Kępno: 31 maja 2021 r. złożono wniosek o DŚU, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu prowadzi postępowanie.

Źródło: tekst GDDKiA O/Poznań, www.gov.pl/web/gddkia-poznan/

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA