


























Spółka HOCHTIEF Polska podpisała umowę na przebudowę i rozbudowę budynku Narodowego Centrum Promieniowania Synchrotronowego SOLARIS. Centrum SOLARIS działa przy Uniwersytecie Jagiellońskim i prowadzi badania z wykorzystaniem promieniowania synchrotronowego. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]
Decyzja środowiska dla obwodnicy Sępólna Krajeńskiego
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla obwodnicy Sępólna Krajeńskiego w ciągu DK25.


Zadanie
RDOŚ wydał decyzję dla obwodnicy Sępólna Krajeńskiego poprowadzonej według wariantu preferowanego, oznaczonego jako W1CAv2. Przyszła obwodnica, o długości 6,4 km, bierze swój początek w śladzie istniejącej DK25 i biegnie po wschodniej stronie miasta, włączając się ponownie do istniejącego przebiegu DK25 na południowym krańcu miasta.
Na początkowym odcinku obwodnica przejdzie mostem na ciekiem wodnym, a linię kolejową Chojnice – Nakło nad Notecią przetnie pod wiaduktem kolejowym. Dalej trasa będzie prowadzić równolegle do linii kolejowej. Na przecięciu z drogą wojewódzką nr 241 planowana jest budowa skrzyżowania, a w miejscu przecięcia doliny rzeki Sępólenka mostu o konstrukcji gruntowo-powłokowej. Na włączeniu do obecnego przebiegu DK25 powstanie rondo.
Ochrona środowiska
Inwestycja zostanie zrealizowana ze szczególnym uwzględnieniem konieczności ochrony przyrody, zasobów naturalnych, zabytków i ograniczenia uciążliwości dla terenów sąsiednich. Zgodnie z DŚU w celu ograniczenia negatywnego oddziaływania inwestycji na klimat akustyczny będzie wykonany ekran akustyczny o łącznej powierzchni 166 m2. Ponadto, aby zapewnić właściwe warunki migracji zwierząt zostaną wybudowane przejścia dla płazów i zwierząt małych, oraz dla zwierząt średnich i dużych. W ramach inwestycji wykonane zostaną również nasadzenia zieleni, a w rejonie przedsięwzięcia zostaną umieszczone skrzynki lęgowe dla ptaków.
Dwie obwodnice – jedno zadanie
Wraz z obwodnicą Kamienia Krajeńskiego o długości 2,3 km, dla której burmistrz Kamienia Krajeńskiego wydał decyzję środowiskową 20 kwietnia 2021 r., obwodnica Sępólna Krajeńskiego zmieni układ drogowy na DK25 ułatwiając przejazd z kujawsko-pomorskiego do woj. pomorskiego. Budowa wyprowadzi ruch tranzytowych z obu miejscowości co przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa mieszkańców.
Parametry techniczne projektowanej drogi
- klasa techniczna drogi - GP (droga główna ruchu przyspieszonego)
- prędkość projektowa - 70 km/h
- obciążenie nawierzchni - 11,5 t/oś
- przekrój poprzeczny 2 x 1
- szerokość pasa ruchu - 3,50 m
- szerokość pobocza gruntowego - 2,0 m,
Planowane lata realizacji zadania to lata 2024-2027.
Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
RDOŚ wydał decyzję dla obwodnicy Sępólna Krajeńskiego poprowadzonej według wariantu preferowanego, oznaczonego jako W1CAv2. Przyszła obwodnica, o długości 6,4 km, bierze swój początek w śladzie istniejącej DK25 i biegnie po wschodniej stronie miasta, włączając się ponownie do istniejącego przebiegu DK25 na południowym krańcu miasta.
Na początkowym odcinku obwodnica przejdzie mostem na ciekiem wodnym, a linię kolejową Chojnice – Nakło nad Notecią przetnie pod wiaduktem kolejowym. Dalej trasa będzie prowadzić równolegle do linii kolejowej. Na przecięciu z drogą wojewódzką nr 241 planowana jest budowa skrzyżowania, a w miejscu przecięcia doliny rzeki Sępólenka mostu o konstrukcji gruntowo-powłokowej. Na włączeniu do obecnego przebiegu DK25 powstanie rondo.
Ochrona środowiska
Inwestycja zostanie zrealizowana ze szczególnym uwzględnieniem konieczności ochrony przyrody, zasobów naturalnych, zabytków i ograniczenia uciążliwości dla terenów sąsiednich. Zgodnie z DŚU w celu ograniczenia negatywnego oddziaływania inwestycji na klimat akustyczny będzie wykonany ekran akustyczny o łącznej powierzchni 166 m2. Ponadto, aby zapewnić właściwe warunki migracji zwierząt zostaną wybudowane przejścia dla płazów i zwierząt małych, oraz dla zwierząt średnich i dużych. W ramach inwestycji wykonane zostaną również nasadzenia zieleni, a w rejonie przedsięwzięcia zostaną umieszczone skrzynki lęgowe dla ptaków.
Dwie obwodnice – jedno zadanie
Wraz z obwodnicą Kamienia Krajeńskiego o długości 2,3 km, dla której burmistrz Kamienia Krajeńskiego wydał decyzję środowiskową 20 kwietnia 2021 r., obwodnica Sępólna Krajeńskiego zmieni układ drogowy na DK25 ułatwiając przejazd z kujawsko-pomorskiego do woj. pomorskiego. Budowa wyprowadzi ruch tranzytowych z obu miejscowości co przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa mieszkańców.
Parametry techniczne projektowanej drogi
- klasa techniczna drogi - GP (droga główna ruchu przyspieszonego)
- prędkość projektowa - 70 km/h
- obciążenie nawierzchni - 11,5 t/oś
- przekrój poprzeczny 2 x 1
- szerokość pasa ruchu - 3,50 m
- szerokość pobocza gruntowego - 2,0 m,
Planowane lata realizacji zadania to lata 2024-2027.
Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.