YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Aktualizacja PBDK
Wczoraj światło dzienne ujrzała aktualizacja Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). Dzięki aktualizacji zostanie zrealizowanych więcej inwestycji drogowych za 135 mld zł. [...]

Walenty Twardy – Spotkanie prasowe SPBT




XVII Międzynarodowa Konferencja Technicznej Kontroli Zapór, 19-22.09.2017, Beskid Żywiecki 2017-09-19
W imieniu Komitetu Organizacyjnego XVII Międzynarodowej Konferencji Technicznej Kontroli Zapór pod hasłem Budowle Piętrzące Eksploatacja i Monitoring serdecznie zapraszam do wzięcia udziału w kolejnej edycji konferencji, która odbędzie się w dniach 19-22 września 2017 r. w Beskidzie Żywieckim w ośrodku konferencyjno-szkoleniowym Beskidzki Raj (Zawoja).[...]


ViaCon – 20 lat sukcesów na polskim rynku
Rozmowa z Michałem Mońką, prezesem zarządu ViaCon Polska Sp. z o.o.[...]


Rozliczanie usług budowlanych w świetle nowelizacji ustawy o podatku VAT. Co się zmienia dla przedsiębiorcy?
Z początkiem roku weszła w życie nowelizacja ustawy o podatku VAT. Jedna z najważniejszych zmian dotyczy rozszerzenia katalogu czynności rozliczanych w ramach procedury odwrotnego obciążenia, który teraz obejmuje usługi budowlane. Nowe prawo może mieć znaczenie m.in. dla podmiotów budujących nową obwodnicę Wałbrzycha, która pochłonie blisko 300 mln zł, czy też dla firm wznoszących mieszkania komunalne w tym mieście. Zmiany bowiem zostały wprowadzone niedawno i jeszcze nie wszyscy przedsiębiorcy z branży wiedzą, jak rozliczyć swoją działalność według nowego prawa. O pomyłki w interpretacji przepisów jednak nietrudno.[...]


Zmodernizowany dworzec kolejowy Szczecin Główny
Dworzec PKP Szczecin Główny to jedna z najstarszych stacji kolejowych w Polsce. W sierpniu 1843 roku na ówczesny Berlinerbahnhof wjechał pierwszy pociąg, dając tym samym początek liniom kolejowym na Pomorzu. Budynek dworca, którego historia sięga około 1900 roku, odbudowywany został po zniszczeniach, którym uległ podczas II wojny światowej.[...]



Dbanie o przyrodę na S5

W związku budową drogi ekspresowej S5, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy wykonuje kompensację przyrodniczą na trasie przebiegu drogi.



Na poszczególnych odcinka trasy, podejmowane są liczne działania zmierzające do ochrony środowiska na przedmiotowej inwestycji:
- W celu ograniczenia strat gatunków roślin (np. kukułki krwistej, kukułki szerokolistnej oraz staroduba łąkowego), których występowanie stwierdzono na przebiegu planowanej trasy, są one przenoszone jeszcze przed rozpoczęciem prac na inne dogodne siedliska.
- W ramach działań kompensacyjnych w inne miejsca przemieszczane są gatunki: mrówki rudnicy, mrówki ćmawej i mrówki łąkowej. Łącznie zostanie przeniesionych prawie 200 mrowisk.
- Na terenach leśnych przylegających do trasy S5 montowane są budki lęgowe dla ptaków i skrzynki lęgowe dla nietoperzy o ściśle określonych parametrach. Łącznie zawieszonych zostanie ponad 500 budek dla ptaków i 20 skrzynek lęgowych dla nietoperzy.
- W trakcie prowadzonej budowy zapewniony zostanie również nadzór herpetologiczny, którego zadaniem będzie bieżąca ochrona płazów (zabezpieczenie przed wejściem na plac budowy, przenoszenie płazów w bezpieczne miejsca).

Działania zmierzające do zabezpieczenia przyrody mogą być skomplikowane i czasochłonne.

Przenoszenie mrowisk należy dokonywać w specjalnych warunkach i pod ścisłą kontrolą specjalisty entomologa. Przemieszczenia należy dokonać przy temperaturze powietrza w ciągu dnia nie niższej niż 10°C. Działania należy przeprowadzić w godzinach porannych, kiedy większość mrówek znajduje się w obrębie mrowiska. Przed przystąpieniem do translokacji mrowiska należy wybrać miejsce spełniające wymagania ekologiczne gatunku, które powinno znajdować się w istniejącym drzewostanie, w strefie umiarkowanie nasłonecznionej.

W wybranej lokalizacji przed przystąpieniem do przemieszczenia mrowisk należy przygotować miejsce na nowe mrowisko poprzez wybór częściowo rozłożonego pnia, pozostałego po ścięciu drzewa oraz, w razie konieczności, jego oczyszczenie z porastającej roślinności i gałęzi. Ściółkę wokół niego należy usunąć do poziomu gleby mineralnej w promieniu nie mniejszym niż 20 cm i nie większym niż 40 cm od pnia. Na wierzchniej stronie przedmiotowego pnia należy ułożyć drobne gałązki o długości od 5 cm do 25 cm, dobierając ich ilość w uzgodnieniu z ww. specjalistą.

Przemieszczenie mrowiska należy rozpocząć od zebrania (np. za pomocą gałęzi, drzewa iglastego) najaktywniejszych mrówek (widocznych na powierzchni mrowiska), które umieścić należy w osobnym pojemniku. Pobieranie substratu z mrówkami do przemieszczenia rozpocząć należy od części środkowej mrowiska, zaczynając od pokładów jajowych. Następnie wybrać należy możliwe maksymalną ilość substratu (wraz z mrówkami), przy czym przemieszczeniem należy objąć nie mniej niż 75% objętości nadziemnej części mrowiska.

Przemieszczeniem należy też bezwzględnie objąć królową, celem zapewnienia trwałości przemieszczonej kolonii mrówek. Po zakończeniu wszystkich działań, nowe mrowisko przykrywa się gałęzią drzewa iglastego (świerka, jałowca lub sosny) celem ograniczenia nasłonecznienia i jego ewentualnego wysychania.

Autor: GDDKiA O/Bydgoszcz




Reklamy
E droga Mosty Polskie Uponor Keller MPWIK Menard DCS BASF
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję