YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Umowa na Koncepcję Programową dla S19 Dukla – Barwinek
Wczoraj podpisano umowę na wykonanie Koncepcji Programowej (KP) z pełnym rozpoznaniem geologicznym dla odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Dukla do Barwinka (granica państwa). [...]

JUMARPOL – laureat nagrody Eureka 2017




XXIV Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA, 08-10.05.2018, Kielce 2018-05-08
Już od 8 do 10 maja 2018 r. w Targach Kielce odbędzie się kolejna edycja XXIII Międzynarodowych Targów Budownictwa Drogowego Autostrada- Polska. Zeszłoroczna edycja imprezy zgromadziła 418 firm z 20 krajów całego świata. Zajęła ponad 30 metrów a odwiedziło ją przeszło 14 000 zwiedzających.[...]


Proponujemy rozwiązania wspierające małych i średnich przedsiębiorców budowlanych
Rozmowa z Barbarą Dzieciuchowicz, prezes zarządu Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.[...]


Przegląd i zastosowanie pali i mikropali
O znaczeniu fundamentów palowych najlepiej świadczy rozwój technologii i maszyn związanych z tą dziedziną budownictwa. Dzięki możliwościom, jakie daje palowanie, pojawiają się nowe rozwiązania konstrukcyjne budowli, które są projektowane i realizowane z zastosowaniem tych technologii. Sposobów wykorzystania pali jest wiele, a wybór konkretnego rozwiązania jest uzależniony m.in. od czynników technicznych, ekonomicznych i środowiskowych.[...]


PORR zbuduje tunel kolejowy w Porcie Lotniczym Monachium
Firma Flughafen München GmbH (Port Lotniczy Monachium) wybrała PORR na wykonawcę rozbudowy istniejącego tunelu kolejowego o ok. 1,8 km w kierunku wschodnim. Wartość kontraktu wynosi ok. 110 mln €.[...]



Dbanie o przyrodę na S5

W związku budową drogi ekspresowej S5, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy wykonuje kompensację przyrodniczą na trasie przebiegu drogi.



Na poszczególnych odcinka trasy, podejmowane są liczne działania zmierzające do ochrony środowiska na przedmiotowej inwestycji:
- W celu ograniczenia strat gatunków roślin (np. kukułki krwistej, kukułki szerokolistnej oraz staroduba łąkowego), których występowanie stwierdzono na przebiegu planowanej trasy, są one przenoszone jeszcze przed rozpoczęciem prac na inne dogodne siedliska.
- W ramach działań kompensacyjnych w inne miejsca przemieszczane są gatunki: mrówki rudnicy, mrówki ćmawej i mrówki łąkowej. Łącznie zostanie przeniesionych prawie 200 mrowisk.
- Na terenach leśnych przylegających do trasy S5 montowane są budki lęgowe dla ptaków i skrzynki lęgowe dla nietoperzy o ściśle określonych parametrach. Łącznie zawieszonych zostanie ponad 500 budek dla ptaków i 20 skrzynek lęgowych dla nietoperzy.
- W trakcie prowadzonej budowy zapewniony zostanie również nadzór herpetologiczny, którego zadaniem będzie bieżąca ochrona płazów (zabezpieczenie przed wejściem na plac budowy, przenoszenie płazów w bezpieczne miejsca).

Działania zmierzające do zabezpieczenia przyrody mogą być skomplikowane i czasochłonne.

Przenoszenie mrowisk należy dokonywać w specjalnych warunkach i pod ścisłą kontrolą specjalisty entomologa. Przemieszczenia należy dokonać przy temperaturze powietrza w ciągu dnia nie niższej niż 10°C. Działania należy przeprowadzić w godzinach porannych, kiedy większość mrówek znajduje się w obrębie mrowiska. Przed przystąpieniem do translokacji mrowiska należy wybrać miejsce spełniające wymagania ekologiczne gatunku, które powinno znajdować się w istniejącym drzewostanie, w strefie umiarkowanie nasłonecznionej.

W wybranej lokalizacji przed przystąpieniem do przemieszczenia mrowisk należy przygotować miejsce na nowe mrowisko poprzez wybór częściowo rozłożonego pnia, pozostałego po ścięciu drzewa oraz, w razie konieczności, jego oczyszczenie z porastającej roślinności i gałęzi. Ściółkę wokół niego należy usunąć do poziomu gleby mineralnej w promieniu nie mniejszym niż 20 cm i nie większym niż 40 cm od pnia. Na wierzchniej stronie przedmiotowego pnia należy ułożyć drobne gałązki o długości od 5 cm do 25 cm, dobierając ich ilość w uzgodnieniu z ww. specjalistą.

Przemieszczenie mrowiska należy rozpocząć od zebrania (np. za pomocą gałęzi, drzewa iglastego) najaktywniejszych mrówek (widocznych na powierzchni mrowiska), które umieścić należy w osobnym pojemniku. Pobieranie substratu z mrówkami do przemieszczenia rozpocząć należy od części środkowej mrowiska, zaczynając od pokładów jajowych. Następnie wybrać należy możliwe maksymalną ilość substratu (wraz z mrówkami), przy czym przemieszczeniem należy objąć nie mniej niż 75% objętości nadziemnej części mrowiska.

Przemieszczeniem należy też bezwzględnie objąć królową, celem zapewnienia trwałości przemieszczonej kolonii mrówek. Po zakończeniu wszystkich działań, nowe mrowisko przykrywa się gałęzią drzewa iglastego (świerka, jałowca lub sosny) celem ograniczenia nasłonecznienia i jego ewentualnego wysychania.

Autor: GDDKiA O/Bydgoszcz




Reklamy
Mosty Polskie Loyd DCS PAM Sitech Soletanche Budimex Uponor
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję