


























Spółka HOCHTIEF Polska podpisała umowę na przebudowę i rozbudowę budynku Narodowego Centrum Promieniowania Synchrotronowego SOLARIS. Centrum SOLARIS działa przy Uniwersytecie Jagiellońskim i prowadzi badania z wykorzystaniem promieniowania synchrotronowego. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]
Connecting Europe Express dotarł do Krakowa
23 września Connecting Europe Express zatrzymał się na stacji Kraków Główny. Pociąg promujący kolej – podobnie jak inne pociągi dalekobieżne, regionalne i aglomeracyjne korzysta z efektów inwestycja realizowanej przez PLK m.in. na odc. Kraków – Rudzice.


Wizyta pociągu Connecting Europe Expres w Krakowie wpisuje się w obchody Europejskiego Roku Kolei - inicjatywę Komisji Europejskiej, która promuje kolej jako bezpieczny i ekologiczny środek transportu. Małopolska, dzięki kolei zyskuje coraz lepsze możliwości podroży. Rozwój najbardziej ekologicznego środka transportu jest możliwy dzięki znacznym środkom budżetowym i unijnym przeznaczanym w ostatnich latach na kolej.
Europejski skład Connecting Europe Express wjechał do Polski 19 września br. Pociąg miał specjalne postoje w Warszawie, Muszynie, w Gdańsku przy kolejowych targach TRAKO, Białymstoku. Ekspres wyruszył w trasę 2 września z Lizbony i odwiedzi ponad 40 miast w 26 krajach.
Nowa kolej w Krakowie dla sprawnych połączeń krajowych i międzynarodowych
W stolicy Małopolski, przebudowywana jest linia średnicowa. Dzięki niej łatwiejsze będą podróże aglomeracyjne oraz w kraju i Europie. Atrakcyjna oferta będzie możliwa dzięki przebudowie i budowie nowych przystanków, torów, estakad, mostów, wiaduktów. Kolej staje się w pełni dostępna dla wszystkich podróżnych, także osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zastosowane rozdzielenie ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego znacznie usprawni i zwiększy możliwości kolei. Przewoźnicy będą mogli uruchomić większą liczbę połączeń. Projekt: „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”, to największe przedsięwzięcie unijne, realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Krakowie.
Kolej zmienia się dla podróżnych w Małopolsce
Dzięki inwestycjom PLK, realizowanym w województwie, m.in. przy wsparciu środków unijnych kolej staje się bardziej dostępna i komfortowa. Pasażerowie zyskują dostępniejsze, wygodniejsze stacje, przystanki i atrakcyjne możliwości przejazdów pociągiem. Czas podróży skróciła m.in. modernizacja trasy między Krakowem a Katowicami. Wzrost bezpieczeństwa w ruchu kolejowym zapewniła budowa bezkolizyjnych skrzyżowań.
W Krakowie nowa kolej powstaje w ramach projektu: „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. Projekt o wartości przeszło 1 mld zł współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Europejski skład Connecting Europe Express wjechał do Polski 19 września br. Pociąg miał specjalne postoje w Warszawie, Muszynie, w Gdańsku przy kolejowych targach TRAKO, Białymstoku. Ekspres wyruszył w trasę 2 września z Lizbony i odwiedzi ponad 40 miast w 26 krajach.
Nowa kolej w Krakowie dla sprawnych połączeń krajowych i międzynarodowych
W stolicy Małopolski, przebudowywana jest linia średnicowa. Dzięki niej łatwiejsze będą podróże aglomeracyjne oraz w kraju i Europie. Atrakcyjna oferta będzie możliwa dzięki przebudowie i budowie nowych przystanków, torów, estakad, mostów, wiaduktów. Kolej staje się w pełni dostępna dla wszystkich podróżnych, także osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zastosowane rozdzielenie ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego znacznie usprawni i zwiększy możliwości kolei. Przewoźnicy będą mogli uruchomić większą liczbę połączeń. Projekt: „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”, to największe przedsięwzięcie unijne, realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Krakowie.
Kolej zmienia się dla podróżnych w Małopolsce
Dzięki inwestycjom PLK, realizowanym w województwie, m.in. przy wsparciu środków unijnych kolej staje się bardziej dostępna i komfortowa. Pasażerowie zyskują dostępniejsze, wygodniejsze stacje, przystanki i atrakcyjne możliwości przejazdów pociągiem. Czas podróży skróciła m.in. modernizacja trasy między Krakowem a Katowicami. Wzrost bezpieczeństwa w ruchu kolejowym zapewniła budowa bezkolizyjnych skrzyżowań.
W Krakowie nowa kolej powstaje w ramach projektu: „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. Projekt o wartości przeszło 1 mld zł współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.