Ciężka lokomotywa sprawdziła wiadukt na stacji Warszawa Główna
Pociągi pojadą nowym wiaduktem na stacji Warszawa Główna nad dalekobieżną linią średnicową. 120 t lokomotywa już wjechała na nowy obiekt. Inwestycja PLK poprawi podróże w obszarze Warszawskiego Węzła Kolejowego.
Na stacji Warszawa Główna prowadzone są prace wykończeniowe oraz związane z siecią trakcyjną. Specjalna maszyna, tzw. podbijarka, reguluje położenie torów. Dwa nowe perony przygotowywane są do obsługi podróżnych.
Nowa Warszawa Główna ma dwa 350 m perony z dojściem od ul. Towarowej. Dzięki kładce, będzie dojście także od Al. Jerozolimskich i ul. Kolejowej.
Warszawa Główna – większa oferta dla podróżnych warszawskiego węzła kolejowego
Przywrócenie ruchu kolejowego i obsługi pasażerów na stacji Warszawa Główna pozwoli na stworzenie lepszej oferty dla podróżnych i zwiększenie możliwości warszawskiego węzła kolejowego. Zapewni także optymalny ruch pociągów podczas przebudowy stacji Warszawa Zachodnia, a następnie linii średnicowej.
Stacja Warszawa Główna planowana jest do uruchomienia od 14 marca. Z jej peronów będą korzystać podróżni niektórych połączeń Polregio, Kolei Mazowieckich i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość robót na stacji Warszawa Główna to ponad 87 mln zł.
Tekst: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.