Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


XXXIII konferencja Europa Karpat
Międzynarodowa konferencja Europa Karpat zgromadziła polityków, naukowców i samorządowców z krajów regionu karpackiego: Polski, Ukrainy, Słowacji, Czech, Litwy, Węgier, Rumunii, Mołdawii, a także przedstawicieli Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. [...]

125 lat Grupy Brugg




XXX Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna Awarie Budowlane – ICSF 2022 2022-05-23
[...]


Ekoprzemiana w budownictwie
Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


Ryzyko w budownictwie tunelowym, cz. 2
W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


STRABAG zmodernizował stopień wodny Przegalina
Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]



Ciężka lokomotywa sprawdziła wiadukt na stacji Warszawa Główna

Pociągi pojadą nowym wiaduktem na stacji Warszawa Główna nad dalekobieżną linią średnicową. 120 t lokomotywa już wjechała na nowy obiekt. Inwestycja PLK poprawi podróże w obszarze Warszawskiego Węzła Kolejowego.



  Zdjęcie: Martyn Janduła, PKP PLK
Wiadukt zapewni bezkolizyjny przejazd pociągów z Warszawy Zachodniej w kierunku Warszawy Głównej, nad dalekobieżną linią średnicową. Badania z udziałem lokomotywy potwierdziły, że wiadukt jest przystosowany do bezpiecznego przejazdu pociągów. Zaplanowano, że składy mają dojeżdżać do stacji Warszawa Główna od 14 marca. Statyczne próby obciążeniowe zajęły ponad półtorej godziny. Na wiadukt nad linią średnicową wjechała ponad stutonowa lokomotywa i sprawdziła jego wytrzymałość. Specjalistyczna aparatura dokładnie mierzyła parametry i zachowanie konstrukcji.

Na stacji Warszawa Główna prowadzone są prace wykończeniowe oraz związane z siecią trakcyjną. Specjalna maszyna, tzw. podbijarka, reguluje położenie torów. Dwa nowe perony przygotowywane są do obsługi podróżnych.

Nowa Warszawa Główna ma dwa 350 m perony z dojściem od ul. Towarowej. Dzięki kładce, będzie dojście także od Al. Jerozolimskich i ul. Kolejowej.

Warszawa Główna – większa oferta dla podróżnych warszawskiego węzła kolejowego


Przywrócenie ruchu kolejowego i obsługi pasażerów na stacji Warszawa Główna pozwoli na stworzenie lepszej oferty dla podróżnych i zwiększenie możliwości warszawskiego węzła kolejowego. Zapewni także optymalny ruch pociągów podczas przebudowy stacji Warszawa Zachodnia, a następnie linii średnicowej.

Stacja Warszawa Główna planowana jest do uruchomienia od 14 marca. Z jej peronów będą korzystać podróżni niektórych połączeń Polregio, Kolei Mazowieckich i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość robót na stacji Warszawa Główna to ponad 87 mln zł.

Tekst: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.




Reklamy
SG Pam Porr GEO-Instruments Soletanche Geobrugg Wodociągi Miasta Krakowa Keller
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję