


























Gdański Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na sporządzenie dokumentacji dla budowy nowej drogi krajowej do gminy Choczewo. W przetargu wpłynęło 11 ofert. [...]




[...]


Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]
Cała A1 w województwie śląskim
21 grudnia 2021 r. GDDKiA oddała do ruchu kierowcom ostanie 10 km nowo wybudowanej, trzypasmowej jezdni A1 w woj. śląskim. Kierowcy podróżujący między granicą państwa w Gorzyczkach i Kamieńskiem w woj. łódzkim - na prawie 207 km mają do dyspozycji dwie jezdnie autostrady.


Właśnie została udostępniona druga jezdnia od obwodnicy Częstochowy do Kruszyny, wraz z drugim wiaduktem nad linią kolejową w sąsiedztwie węzła Częstochowa Północ. Jadąc w kierunku północnym, aż do Kamieńska, kierowcy będą mieć do dyspozycji trzy pasy ruchu. W kierunku przeciwnym taki układ pasów będzie od Kamieńska do Kruszyny, a dalej dwa pasy ruchu. Do zakończenia robót będzie to nadal plac budowy, z ograniczeniem prędkości do 100 km/h. 17 grudnia, w województwie łódzkim wydłużył się odcinek wschodniej jezdni między węzłami Piotrków Trybunalski Południe i Piotrków Trybunalski Zachód w kierunku Gdańska.
Kolejne istotne zmiany na A1 jeszcze w tym roku
Od sprzyjających warunków pogodowych zależy czy jeszcze w tym roku na śląskim odcinku A1 kierowcy pojadą trzema pasami w obu kierunkach. Zmian należy spodziewać się również na odcinku Kamieńsk – Radomsko w województwie łódzkim. Na całym, blisko 17-kilometrowym odcinku kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie po trzy pasy ruchu.
Jest duża szansa, że jeszcze w tym roku kierowcy na A1 pomiędzy Tuszynem i obwodnicą Częstochowy zyskają łącznie blisko 56 kilometrów dwujezdniowej trasy, o trzech pasach ruchu w każdym kierunku. Do wykonania pozostała jeszcze zmiana oznakowania poziomego na 6 km odcinku od Kruszyny do rejonu wiaduktu nad linią kolejową w sąsiedztwie węzła Częstochowa Północ. Jeśli wystąpią sprzyjające warunki pogodowe, w szczególności brak opadów atmosferycznych, jeszcze w tym roku zostanie udostępniony pełny trzypasmowy przekrój dwujezdniowej autostrady.
Co z odcinkiem Piotrków – Kamieńsk?
Wszystko wskazuje na to, że przed końcem roku oddany zostanie pierwszy odcinek zachodniej jezdni między Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem. Chodzi o niespełna trzy kilometry od węzła Piotrków Trybunalski Południe w kierunku Katowic. Na przyszły rok pozostanie więc do ukończenia jeszcze niespełna 22 km jezdni. Realizacja odcinka Piotrków Trybunalski – Kamieńsk zakończy się w III kw. 2022 roku. Tym samym autostradą A1 przejdziemy z okolic Gdańska do granicy z Czechami w czasie ok. pięciu godzin z przerwą na odpoczynek.
Dofinansowanie ze środków UE
Łączny koszt prac budowlanych związanych z przebudową ponad 80 km starych odcinków A1 od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego oraz DK1 od Piotrkowa Trybunalskiego do początku obwodnicy Częstochowy to ponad 2,8 mld zł. Blisko 1,7 mld zł to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Źródło: tekst GDDKiA O/Katowice, www.gov.pl/web/gddkia-katowice/
Kolejne istotne zmiany na A1 jeszcze w tym roku
Od sprzyjających warunków pogodowych zależy czy jeszcze w tym roku na śląskim odcinku A1 kierowcy pojadą trzema pasami w obu kierunkach. Zmian należy spodziewać się również na odcinku Kamieńsk – Radomsko w województwie łódzkim. Na całym, blisko 17-kilometrowym odcinku kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie po trzy pasy ruchu.
Jest duża szansa, że jeszcze w tym roku kierowcy na A1 pomiędzy Tuszynem i obwodnicą Częstochowy zyskają łącznie blisko 56 kilometrów dwujezdniowej trasy, o trzech pasach ruchu w każdym kierunku. Do wykonania pozostała jeszcze zmiana oznakowania poziomego na 6 km odcinku od Kruszyny do rejonu wiaduktu nad linią kolejową w sąsiedztwie węzła Częstochowa Północ. Jeśli wystąpią sprzyjające warunki pogodowe, w szczególności brak opadów atmosferycznych, jeszcze w tym roku zostanie udostępniony pełny trzypasmowy przekrój dwujezdniowej autostrady.
Co z odcinkiem Piotrków – Kamieńsk?
Wszystko wskazuje na to, że przed końcem roku oddany zostanie pierwszy odcinek zachodniej jezdni między Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem. Chodzi o niespełna trzy kilometry od węzła Piotrków Trybunalski Południe w kierunku Katowic. Na przyszły rok pozostanie więc do ukończenia jeszcze niespełna 22 km jezdni. Realizacja odcinka Piotrków Trybunalski – Kamieńsk zakończy się w III kw. 2022 roku. Tym samym autostradą A1 przejdziemy z okolic Gdańska do granicy z Czechami w czasie ok. pięciu godzin z przerwą na odpoczynek.
Dofinansowanie ze środków UE
Łączny koszt prac budowlanych związanych z przebudową ponad 80 km starych odcinków A1 od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego oraz DK1 od Piotrkowa Trybunalskiego do początku obwodnicy Częstochowy to ponad 2,8 mld zł. Blisko 1,7 mld zł to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Źródło: tekst GDDKiA O/Katowice, www.gov.pl/web/gddkia-katowice/

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.