YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Lider budownictwa szuka młodych i zdolnych do pracy
Liczba stażystów w Budimeksie jest w tym roku większa o 20% i liczy blisko 0,3 tysiąca osób. Najwięcej praktykantów pochodzi z branży budownictwa drogowego i kolejowego. [...]

S2 Południowa Obwodnica Warszawy




XXIII Ogólnopolskie Sympozjum Naukowo-Techniczne HYDROPREZENTACJE,12-14.10.2020, Krynica-Zdrój 2020-10-12
[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Kierowcy: beton na drogach to dobre rozwiązanie
Prawie 60% kierowców w Polsce dobrze ocenia rosnącą liczbę budowanych dróg o nawierzchniach betonowych w sieci autostrad i dróg krajowych, a prawie 50% – w sieci dróg samorządowych – tak wynika z badania przeprowadzonego w lipcu 2020 r. przez firmy ARC Rynek i Opinia oraz Data Tribe. Blisko 40% użytkowników dróg wskazało, że przy wyborze rodzaju nawierzchni drogi, najważniejsze dla administracji poza ceną, powinno być obciążenie ruchem.[...]


Spacer po budowie Fabryki Norblina
Soletanche Polska w niestandardowy sposób podsumowuje prace z zakresu fundamentowania specjalistycznego na budowie Fabryki Norblina. Wykonano 1423 kolumn w technologii jet–grouting oraz 18 672 m² ścian szczelinowych. Po podziemiach obiektu oprowadza Michał Kurzeja, Kierownik Robót Soletanche Polska. Prace realizowane były w ramach kontraktu z Grupą Capital Park.[...]



Budowa wiaduktu w Sokółce

Wiaduktu drogowy za prawie 50 mln zł nad linią kolejową w Sokółce zwiększy bezpieczeństwo na kolei i ułatwi komunikację w mieście i regionie.




 
Widać efekty prac przy wspólnej inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Białymstoku i Gminy Sokółka. Budowa współfinansowana jest ze środków unijnych POIiŚ.

Pierwsze samochody pojadą wiaduktem nad linią kolejową z Białegostoku przez Sokółkę do granicy z Białorusią jeszcze w tym roku. Wzrośnie poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Piesi i rowerzyści skorzystają z chodnika i ścieżki rowerowej. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się przewidziano windę.

Stumetrowa budowa już nad torami
Wykonawca pracuje zgodnie z harmonogramem. Na żelbetowe podpory przy pomocy specjalistycznego dźwigu nasunięto stalową konstrukcje obiektu. Nad ziemią są trzy przęsła wiaduktu. Najdłuższe środkowe ma rozpiętość 58 metrów, boczne po 42 m. Obiekt będzie miał 142 metry długości oraz ponad 16 metrów szerokości. Już do budowy obiektu zużyto 420 ton stali zbrojeniowej i ponad 300 „gruszek” betonu. Inwestycja wymagała korekty przebiegu linii kablowych energetycznych i kablowych teletechnicznych. Przebudowano sieć trakcyjną pod wiaduktem i dodatkowo zainstalowane będą osłony przeciwporażeniowe. Wykonane zostanie także wygrodzenie i chodnik wzdłuż linii kolejowej, zapewniający dojście do windy. Prace na budowie rozpoczęły się wiosną ubiegłego roku. Zakończenie, łącznie z przebudowanym układem drogowym, jest planowane w listopadzie przyszłego roku.

Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III” współfinansowanego z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakres PLK obejmuje budowę konstrukcji obiektu nad linią kolejową, likwidację dwóch przejazdów kolejowo-drogowych w poziomie szyn oraz dostosowanie elementów infrastruktury kolejowej.

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zdjęcie: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Tomasz Lotowski




Reklamy
Noe Geobrugg Eurovia Keller Luxo Palisander Wodociągi Miasta Krakowa PPI Chrobok
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję