YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Prace PLK na Wiedence
PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą prace na linii kolejowej nr 1, czyli popularnej „Wiedence”. Dzięki inwestycją podróżni zyskają lepszy dostęp do pociągów. Inwestycja warta 380 mln zł uzyskała unijne wsparcie z POIiŚ. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




XXV Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego Autostrada-Polska, 14-16.05.2019, Kielce 2019-05-14
Potężne maszyny, konkurs dla operatorów koparek i rozmowy 
o tematach palących dla branży – tak zapowiadają się jubileuszowe, XXV Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA–POLSKA, które odbędą się od 14 maja do 16 maja w Targach Kielce. Wystawa nazywana przez specjalistów „kieleckim świętem drogownictwa” to miejsce, gdzie od lat wskazywane są kierunki rozwoju tego sektora w Europie Środkowo-Wschodniej. [...]


Teraz wschód Polski
Rozmowa z Dawidem Bajorkiem, dyrektorem Pionu Infrastruktury Mota-Engil Central Europe SA.[...]


Kruszywa do budowy dróg
Kruszywa naturalne to podstawowy surowiec wykorzystywany przez ludzkość niemal od początku rozwoju cywilizacyjnego, a zapotrzebowanie na nie ciągle wzrasta. Kruszywa wykorzystuje się przede wszystkim w budownictwie jako materiał konstrukcyjny lub tworzący strukturę konstrukcyjną, wypełniacz i materiał pomocniczy w różnych procesach technologicznych. Według szacunkowych danych, roczne światowe zużycie kruszyw przekracza już 40 mld t, w tym ok. 3 mld t w krajach Unii Europejskiej. W Polsce w ostatnim ćwierćwieczu wydobycie wzrosło ponad czterokrotnie – z 63 do 257 mln t.[...]


Budowa drogi ekspresowej S2 Puławska – Lubelska
Południowa Obwodnica Warszawy jest z pewnością jedną z najbardziej wyczekiwanych inwestycji ostatnich lat. Co więcej, trasa planowana była już od lat 70. XX w. jako część autostrady A2 wschód – zachód. Południowa Obwodnica Warszawy na odcinku węzeł Puławska – węzeł Lubelska to 18,5 km drogi ekspresowej, której realizacja została podzielona na trzy zadania.[...]



Budowa S17 granica województw – w. Kurów Zachód

Ponad 33 km dzieli obecną drogę ekspresową S17 od granicy województwa lubelskiego z mazowieckim. Budowę tego fragmentu podzielono na dwie części i realizuje je dwóch wykonawców.



  Zdjęcie: GDDKiA O/Lublin  Zdjęcie: GDDKiA O/Lublin
Prace na krótszym odcinku finiszują i kierowcy skorzystają z niego w czerwcu. Na dłuższym jeszcze trwają i całą trasą, omijając Ryki, pojedziemy z końcem sierpnia.

W grudniu 2016 roku otrzymaliśmy zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla odcinka pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód o długości ok. 13,2 km. W styczniu 2017 roku przekazaliśmy plac budowy wykonawcy, firmie Mota-Engil Central Europe. Obecnie zaawansowanie rzeczowe robót to ok. 97 proc. Wykonano całą trasę główną o nawierzchni z betonu cementowego (jej powierzchnia to ok. 258 tys. m2), ukończono też układanie na trasie głównej fragmentów nawierzchni z bitumicznej na obiektach i dojazdach do nich. Kończone są też prace przy układaniu nawierzchni bitumicznej na łącznicach węzła i drogach lokalnych. Trwa porządkowanie terenu, humusowanie, sianie trawy, uzupełnianie barier energochłonnych i ogrodzenia trasy głównej. Do wykonania pozostało jeszcze malowanie oznakowania poziomego oraz montaż znaków pionowych. Po zakończeniu tych prac, a przed oddaniem kierowcom do ruchu przeprowadzony zostanie audyt BRD i odbiór WINB. Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie trasa zostanie udostępniona kierowcom, którzy na końcu odcinka będą tymczasowym łącznikiem zjeżdżać na obecną DK17 (planowany termin to pierwsza dekada czerwca).

Z takiego tymczasowego rozwiązania kierowcy będą do czasu zakończenia prac na kolejnym odcinku do granicy z woj. mazowieckim. Jego długość to ok. 20,2 km a wykonawcą jest spółka PORR. Decyzję ZRID dla tego odcinka uzyskaliśmy w marcu 2017 roku, a plac budowy przekazaliśmy w następnym miesiącu. Obecne zaawansowanie rzeczowe to ok. 76 proc. Wykonano już blisko połowę nawierzchni betonowej na ciągu głównym (łączna powierzchnia ok. 362,2 tys. mkw) i prowadzone są również prace przy układaniu nawierzchni bitumicznej na ciągu głównym. Wykonawca przygotowuje kolejne odcinki podbudowy pod właściwą nawierzchnię, prowadzi prace ziemne przy obiektach inżynierskich i prace wykończeniowe na nich. Budowane są przyszłe miejsca obsługi podróżnych i obwód utrzymania drogi.

Niedawno przełożono ruch na obecnej DK17 za Rykami w kierunku Warszawy na docelowe rondo wchodzące w skład węzła Ryki Północ. I właśnie od tego miejsca kierowcy pod koniec czerwca będą wjeżdżać na S17. Związane jest to z oddaniem dwóch kolejnych odcinków na terenie woj. mazowieckiego. Udostępnienie do ruchu trasy od węzła Ryki Północ w kierunku Warszawy ułatwi bezpieczny i płynny wjazd. Z całości trasy omijającej Ryki kierowcy skorzystają z końcem sierpnia. Wtedy wyjeżdżając z Lublina w kierunku Warszawy dwujezdniową drogą dojedziemy za Garwolin. Kierowcy jadący tranzytem od wschodniej granicy Polski w kierunku Warszawy w Piaskach wjadą na drogę ekspresową i będą mieć do dyspozycji ponad 140 km takiej trasy.

Budowa dwóch odcinków drogi ekspresowej S17, od granicy województw do w. Kurów Zachód to część większego przedsięwzięcia jakim jest realizacja całej trasy od Warszawy do Lublina. W budowie jest pozostałych pięć odcinków do węzła Lubelska za realizację których odpowiada lubelski oddział GDDKiA.

Inwestycja jest realizowana przy dofinansowaniu z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.


Tekst i zdjęcia: GDDKiA O/Lublin




Reklamy
Soletanche Uponor Keller MPWiK Kraków Geobrugg PAM Basf DCS poland
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję