YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Oddanie do ruchu S17 Skrudki – Kurów Zachód
Dzisiaj, 19 czerwca br. lubelski Oddział GDDKiA udostępni kierowcą ponad 13 km odcinek drogi ekspresowej S17 od węzła Skrudki (bez węzła) do węzła Kurów Zachód (bez węzła). To pierwszy odcinek S17, który zostanie oddany w tym roku. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Rozwiązania infrastrukturalne szyte na miarę
Rozmowa z Ewą Krzemińską, dyrektor zarządzającą Uponor Infra Sp. z o.o.[...]


Naprawa i wzmacnianie budowli
Naprawy stanowią jeden z podstawowych sposobów utrzymania obiektów budowlanych zarówno historycznych, jak i współczesnych, a ich celem jest przede wszystkim przywracanie lub zachowanie użyteczności obecnie istniejących obiektów. Rehabilitowane obiekty budowlane dzięki nadaniu im nowej użyteczności zyskują coraz częściej nowe życie, podlegając transformacji z fabryk w restauracje, z obiektów biurowych w mieszkalne itd. Takie działania wpisują się także w ideę zrównoważonego rozwoju.[...]


Modernizacja oczyszczalni ścieków Dębogórze
Obecnie spółka PEWIK GDYNIA realizuje kolejny projekt „Modernizacja ciągu gospodarki osadowej i innych obiektów oczyszczalni ścieków Dębogórze oraz rozwój sieci kanalizacji sanitarnej PEWIK GDYNIA” nr POIS.02.03.00-00-0023/17 w ramach działania „Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach” oś priorytetowa II „Ochrona środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu” Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.[...]



Budowa S17 granica województw – w. Kurów Zachód

Ponad 33 km dzieli obecną drogę ekspresową S17 od granicy województwa lubelskiego z mazowieckim. Budowę tego fragmentu podzielono na dwie części i realizuje je dwóch wykonawców.



  Zdjęcie: GDDKiA O/Lublin  Zdjęcie: GDDKiA O/Lublin
Prace na krótszym odcinku finiszują i kierowcy skorzystają z niego w czerwcu. Na dłuższym jeszcze trwają i całą trasą, omijając Ryki, pojedziemy z końcem sierpnia.

W grudniu 2016 roku otrzymaliśmy zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla odcinka pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód o długości ok. 13,2 km. W styczniu 2017 roku przekazaliśmy plac budowy wykonawcy, firmie Mota-Engil Central Europe. Obecnie zaawansowanie rzeczowe robót to ok. 97 proc. Wykonano całą trasę główną o nawierzchni z betonu cementowego (jej powierzchnia to ok. 258 tys. m2), ukończono też układanie na trasie głównej fragmentów nawierzchni z bitumicznej na obiektach i dojazdach do nich. Kończone są też prace przy układaniu nawierzchni bitumicznej na łącznicach węzła i drogach lokalnych. Trwa porządkowanie terenu, humusowanie, sianie trawy, uzupełnianie barier energochłonnych i ogrodzenia trasy głównej. Do wykonania pozostało jeszcze malowanie oznakowania poziomego oraz montaż znaków pionowych. Po zakończeniu tych prac, a przed oddaniem kierowcom do ruchu przeprowadzony zostanie audyt BRD i odbiór WINB. Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie trasa zostanie udostępniona kierowcom, którzy na końcu odcinka będą tymczasowym łącznikiem zjeżdżać na obecną DK17 (planowany termin to pierwsza dekada czerwca).

Z takiego tymczasowego rozwiązania kierowcy będą do czasu zakończenia prac na kolejnym odcinku do granicy z woj. mazowieckim. Jego długość to ok. 20,2 km a wykonawcą jest spółka PORR. Decyzję ZRID dla tego odcinka uzyskaliśmy w marcu 2017 roku, a plac budowy przekazaliśmy w następnym miesiącu. Obecne zaawansowanie rzeczowe to ok. 76 proc. Wykonano już blisko połowę nawierzchni betonowej na ciągu głównym (łączna powierzchnia ok. 362,2 tys. mkw) i prowadzone są również prace przy układaniu nawierzchni bitumicznej na ciągu głównym. Wykonawca przygotowuje kolejne odcinki podbudowy pod właściwą nawierzchnię, prowadzi prace ziemne przy obiektach inżynierskich i prace wykończeniowe na nich. Budowane są przyszłe miejsca obsługi podróżnych i obwód utrzymania drogi.

Niedawno przełożono ruch na obecnej DK17 za Rykami w kierunku Warszawy na docelowe rondo wchodzące w skład węzła Ryki Północ. I właśnie od tego miejsca kierowcy pod koniec czerwca będą wjeżdżać na S17. Związane jest to z oddaniem dwóch kolejnych odcinków na terenie woj. mazowieckiego. Udostępnienie do ruchu trasy od węzła Ryki Północ w kierunku Warszawy ułatwi bezpieczny i płynny wjazd. Z całości trasy omijającej Ryki kierowcy skorzystają z końcem sierpnia. Wtedy wyjeżdżając z Lublina w kierunku Warszawy dwujezdniową drogą dojedziemy za Garwolin. Kierowcy jadący tranzytem od wschodniej granicy Polski w kierunku Warszawy w Piaskach wjadą na drogę ekspresową i będą mieć do dyspozycji ponad 140 km takiej trasy.

Budowa dwóch odcinków drogi ekspresowej S17, od granicy województw do w. Kurów Zachód to część większego przedsięwzięcia jakim jest realizacja całej trasy od Warszawy do Lublina. W budowie jest pozostałych pięć odcinków do węzła Lubelska za realizację których odpowiada lubelski oddział GDDKiA.

Inwestycja jest realizowana przy dofinansowaniu z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.


Tekst i zdjęcia: GDDKiA O/Lublin




Reklamy
Uponor MPWiK Kraków PAM Geobrugg Llloyd Acoustics DCS Soletanche Basf
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję