YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Wydano pierwszy ZRID dla POW
Wczoraj, 25 maja 2017 r. Wojewoda Mazowiecki wydał decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) dla budowy mostu przez Wisłę w ciągu drogi S2 Puławska-Lubelska. [...]

XXXII Ogólnopolskie Warsztaty Pracy Projektanta Konstrukcji 2017




IX Międzynarodowa Konferencja Modele obliczeniowe i nowe idee w konstrukcjach betonowych i murowych AMCM'2017, 5-7.06.2017, Gliwice 2017-06-05
Politechnika Śląska zaprasza na IX Międzynarodową Konferencję „Modele obliczeniowe i nowe idee w konstrukcjach betonowych i murowych AMCM'2017”, która odbędzie się w dniach 5-7 czerwca 2017 r. w Gliwicach.[...]


ViaCon – 20 lat sukcesów na polskim rynku
Rozmowa z Michałem Mońką, prezesem zarządu ViaCon Polska Sp. z o.o.[...]


Wpływ infrastruktury drogowej i oświetlenia na bezpieczeństwo ruchu
Bezpieczeństwo na drogach mają zapewnić m.in. urządzenia brd. Ich zadaniem jest optyczne prowadzenie ruchu, wskazanie pikietażu drogi, oznaczenie obiektów znajdujących się w skrajni drogi, a także zabezpieczenie ruchu pojazdów i pieszych. Niektóre z urządzeń brd dostarczają informacji i ostrzegają kierujących, służą do zamknięcia drogi dla ruchu czy zabezpieczenia robót w pasie drogowym oraz wspomagają prowadzenie nadzoru nad ruchem drogowym. Bezpieczeństwo kierującym, ale także pieszym i rowerzystom zapewnia również odpowiednie oświetlenie drogi i jej otoczenia.[...]


Zabezpieczenie dna w Porcie Północnym w Gdańsku
Jednym z ciekawszych projektów realizowanych na przełomie 2015 i 2016 r. na terenie Gdańska było wykonanie trwałego zabezpieczenia dna w Porcie Północnym przed rozmyciem spowodowanym przez jednostki pływające dobijające do Pirsu Węglowego. Zachowanie odpowiednich rzędnych dna w rejonie istniejącej konstrukcji było niezbędne dla utrzymania jej stateczności, a zbyt duże przegłębienia mogły doprowadzić do awarii budowli.[...]



Budowa przejścia podziemnego w Łochowie

Modernizacja linii kolejowej zapewni miastu sprawniejszą komunikację. Wczoraj PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały wartą 4,5 mln zł umowę na budowę podziemnego przejścia w Łochowie.



W mieście będą jeszcze wybudowane dwa bezkolizyjne obiekty. To rozwiązania realizowane na sieci kolejowej w ramach współpracy z samorządami i Krajowego Programu Kolejowego.

Jesienią 2018 r. w Łochowie piesi i rowerzyści zyskają wygodną i bezpieczną komunikację pod linią kolejową (ul. Baczkowska i Żeromskiego). Przejście będzie wyposażone w funkcjonalne oświetlenie oraz czytelne oznakowanie. Ściany zostaną pokryte powłoką antygraffiti. Przewidziano także udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Wygodne wejścia do obiektu zapewnią zadaszenia. Będą też dojazdy dla rowerzystów.

W Łochowie, w ramach projektu obejmującego prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne. Poza przejściem dla pieszych przewidziana jest budowa jeszcze dwóch skrzyżowań bezkolizyjnych. Wzdłuż drogi krajowej numer 62 powstanie tunel pod torami. W ciągu ul. Polnej będzie wiadukt nad linią kolejową i drogą krajową nr 50. Obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. analizują oferty, które zostały złożone do obu projektów. Finansowane przewidziano z programu CEF „Łącząc Europę”.


Więcej bezkolizyjnych skrzyżowań dróg z torami


PKP Polskie Linie Kolejowe S.A konsekwentnie realizują plany związane z podnoszeniem poziomu bezpieczeństwa i budową skrzyżowań bezkolizyjnych w miejscach przejazdów kolejowo-drogowych. Dzięki współpracy z samorządami powstaną bezpieczne przejazdy m.in. w Warszawie, Rembertowie i Sulejówku. W ramach projektów PLK nowe obiekty budowane są na liniach kolejowych wokół Warszawy w Wołominie, Zielonce i Piasecznie. Takie rozwiązania są także na modernizowanej linii Kraków – Rzeszów m.in. w Tarnowie.

Od stycznia kierowcy i piesi w Poznaniu Dębcu korzystają z bezpiecznego przejścia i przejazdu nad linią kolejową. W grudniu PLK otworzyły bezkolizyjny przejazd w Łodzi. Kolejne przedsięwzięcia samorządów i PLK obejmują budowę obiektów w Skarżysku Kamiennej i w Gogolinie. Budowa bezkolizyjnego przejścia kosztuje od kilku do kilkudziesięciu milionów złotych.


Autor: Karol Jakubowski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.




Reklamy
Menard MPWIK Mosty Polskie BASF DCS Keller Uponor E droga
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję