YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Prace PLK na Wiedence
PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą prace na linii kolejowej nr 1, czyli popularnej „Wiedence”. Dzięki inwestycją podróżni zyskają lepszy dostęp do pociągów. Inwestycja warta 380 mln zł uzyskała unijne wsparcie z POIiŚ. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




XXV Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego Autostrada-Polska, 14-16.05.2019, Kielce 2019-05-14
Potężne maszyny, konkurs dla operatorów koparek i rozmowy 
o tematach palących dla branży – tak zapowiadają się jubileuszowe, XXV Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA–POLSKA, które odbędą się od 14 maja do 16 maja w Targach Kielce. Wystawa nazywana przez specjalistów „kieleckim świętem drogownictwa” to miejsce, gdzie od lat wskazywane są kierunki rozwoju tego sektora w Europie Środkowo-Wschodniej. [...]


Teraz wschód Polski
Rozmowa z Dawidem Bajorkiem, dyrektorem Pionu Infrastruktury Mota-Engil Central Europe SA.[...]


Kruszywa do budowy dróg
Kruszywa naturalne to podstawowy surowiec wykorzystywany przez ludzkość niemal od początku rozwoju cywilizacyjnego, a zapotrzebowanie na nie ciągle wzrasta. Kruszywa wykorzystuje się przede wszystkim w budownictwie jako materiał konstrukcyjny lub tworzący strukturę konstrukcyjną, wypełniacz i materiał pomocniczy w różnych procesach technologicznych. Według szacunkowych danych, roczne światowe zużycie kruszyw przekracza już 40 mld t, w tym ok. 3 mld t w krajach Unii Europejskiej. W Polsce w ostatnim ćwierćwieczu wydobycie wzrosło ponad czterokrotnie – z 63 do 257 mln t.[...]


Budowa drogi ekspresowej S2 Puławska – Lubelska
Południowa Obwodnica Warszawy jest z pewnością jedną z najbardziej wyczekiwanych inwestycji ostatnich lat. Co więcej, trasa planowana była już od lat 70. XX w. jako część autostrady A2 wschód – zachód. Południowa Obwodnica Warszawy na odcinku węzeł Puławska – węzeł Lubelska to 18,5 km drogi ekspresowej, której realizacja została podzielona na trzy zadania.[...]



Budowa mijanki na stacji w Majdanie Królewskim

Kombinacja technologii Switcher&Geismar umożliwiła bezpieczny transport i rozładunek wzdłużny bloków rozjazdów Rz60E1-500-1:12 na budowie mijanki na stacji w Majdanie Królewskim.



   
Fabrycznie zmontowane rozjazdy gwarantują trwałość i mniejsze koszty eksploatacji w całym cyklu życia tych konstrukcji.

Działając na zlecenie krakowskiego PNUIK-a – głównego wykonawcy mijanki w Majdanie Królewskim (linia kolejowa nr 71 Ocice – Rzeszów) – Grupa KZN Bieżanów dostarcza komplet konstrukcji rozjazdowych niezbędnych do rozbudowy tej stacji. Rozjazdy o mniejszych promieniach dostarczone zostały w starej technologii – czyli w częściach gotowych do montażu przez wykonawcę inwestycji. Natomiast kluczowe dla nowego układu stacyjnego konstrukcje Rz60E1-500-1:12, umożliwiające ruch pociągów z prędkością do 160 km/h na kierunku prostym i 60 km/h na kierunku zwrotnym, zgodnie z instrukcją Id-114 zostały dostarczone w technologii blokowej.

- Wykorzystaliśmy elastyczność systemu Switcher umożliwiającą współdziałanie ze wszystkimi znanymi technologiami wspierającymi blokową logistykę rozjazdów. Nasze wagony z uchylnymi platformami dowiozły bloki rozjazdowe na budowę mijanki. Następnie wykorzystując technologię mobilnych bramownic firmy Geismar dokonaliśmy rozładunku –
akcentuje Grzegorz Leszczyński, członek zarządu Grupy KZN Bieżanów ds. inwestycji i logistyki.

Technologia Switcher to rozwiązanie w pełni uniwersalne i elastyczne. Umożliwia zarówno rozładunek przy pomocy hds-ów zamieszczonych na wagonach Switcher+, jak i komplementarną współpracę w ramach innych technologii. Po sprawdzeniu w praktyce kompatybilności Switchera z ciężkimi dźwigami kolejowymi (m.in. realizacje w Świdniku czy Czarncy), nadszedł czas sprawdzenia jego dopasowania do mobilnych urządzeń suwnicowych takich jak Geismar. Realizacja w Majdanie Królewskim jest dowodem, że także w tej konfiguracji Switcher sprawdza się doskonale. Mimo, że w warunkach budowlanych oba systemy i obsługujący je pracownicy spotkały się po raz pierwszy i początkowo współpraca musiała się nieco dotrzeć, zgodnie z założeniami w ciągu jednej dniówki udało się wykonać cały zakres prac.

- Jeden z rozjazdów w procesie rozładunku poprzecznego trafił na przygotowane miejsce magazynowe z boku torów, skąd firma PNUIK, w kolejnym etapie prac przetransportuje go dźwigami w miejsce docelowe. Natomiast drugi, rozładowany w technologii rozładunku wzdłużnego, ułożony został bezpośrednio w miejscu zabudowy. Wieczorem, właśnie po jego wstępnie złubkowanej konstrukcji, przejechał skład z pustymi już wagonami Switcher wracającymi do Krakowa, by przygotować się do kolejnej realizacji – dodaje Leszczyński. - To kolejna blokowa logistyka rozjazdów zrealizowana Switcherami dla firmy PNUIK. Wcześniej współpracowaliśmy m.in. przy przebudowie stacji Rejowiec czy Nowa Sarzyna. Wspólne doświadczenie zdecydowanie pomaga zwłaszcza w sytuacji pracy pod presja czasu na bardzo krótkich zamknięciach – zaznacza przedstawiciel Grupy KZN Bieżanów. 

Inwestycja w Majdanie Królewskim, wraz z elektryfikacją całego odcinka Ocice – Rzeszów oraz końcem modernizacji linii kolejowych 8 i 25; zwiększy przepustowość, umożliwi szybsze podróże i możliwości uruchomienia dogodniejszych połączeń między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz – Skarżysko-Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg – Stalową Wolę i Lublin. Rozjazdy w blokach dostarczone na budowę tej mijanki umożliwią zapewnią dłuższą i mniej awaryjną eksploatację całego zmodernizowanego układu stacyjnego. 
   
Tekst i zdjęcia: Remigiusz Tytuła, Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów” Sp. z o.o.




Reklamy
Basf PAM Soletanche Geobrugg MPWiK Kraków DCS poland Keller Uponor
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję