YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Podpisano umowę na budowę S61 Ełk Południe – Wysokie
19 lipca 2018 r. podpisana została umowa na projekt i budowę drogi ekspresowej S61 od węzła Ełk Południe do węzła Wysokie wraz z połączeniem z obwodnicą Ełku w ciągu S16. [...]

XXVI Międzynarodowe Targi Maszyn i Urządzeń dla Wodociągów i Kanalizacji WOD-KAN 2018




XVIII Krajowa Konferencja Mechaniki Gruntów i Inżynierii Geotechnicznej oraz VII Ogólnopolska Konferencja Młodych Geotechników, 04-07.09.2018, Warszawa 2018-09-04
Polski Komitet Geotechniki, Oddział Stołeczny Polskiego Komitetu Geotechniki 
oraz Katedra Geoinżynierii Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie mają zaszczyt zaprosić na XVIII Krajową Konferencję Mechaniki Gruntów i Inżynierii Geotechnicznej oraz VII Ogólnopolską Konferencję Młodych Geotechników, która odbędzie się w dniach 4-7 września 2018 r. w Laboratorium Centrum Wodne SGGW przy ul. Ciszewskiego 6 w Warszawie.[...]


Dostrzegamy coraz szersze wejście nowych technologii w branżę
Rozmowa z Dorotą Jakuta, prezes Izby Gospodarczej „Wodociągi Polskie”.[...]


6 megatrendów będzie miało największy wpływ na kształt globalnej gospodarki
Momentami przełomowymi w historii ludzkości było wynalezienie maszyny parowej, żarówki i komputera, a potem internetu. Obecnie czynników, które mogą mieć równie znaczący wpływ na gospodarkę i społeczeństwo jest znacznie więcej. Są to automatyzacja i  robotyzacja, internet rzeczy czy sztuczna inteligencja. Eksperci firmy doradczej Deloitte wskazali sześć megatrendów, które w najbliższych latach zmienią oblicze polskiej i światowej gospodarki. To  przemysł 4.0, model gospodarki o obiegu zamkniętym, zrównoważone finanse, rynek talentów, „srebrna ekonomia” oraz elektromobilność.[...]


Powstanie kolejowy tunel średnicowy w Łodzi
PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę za 1,3 mld zł netto na budowę tunelu średnicowego – nowego połączenia Łodzi Fabrycznej ze stacjami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec. Będą dogodne wyjazdy pociągiem z centrum miasta na główne trasy kolejowe. Mieszkańcy zyskają dwa nowe przystanki i szybkie przejazdy w mieście. Inwestycja zostanie zakończona w grudniu 2021 r.[...]



Budowa metra na warszawskiej Woli

Na budowie metra na warszawskiej Woli składana jest już tarcza do drążenia tuneli i niebawem rozpocznie się budowa podziemnego szlaku w stronę Ronda Daszyńskiego.



Na placu budowy stacji Księcia Janusza montowana jest już tarcza TBM Krystyna, która w lutym rozpocznie budowę tunelu w kierunku stacji Rondo Daszyńskiego. Budowę bo długa na prawie 100 m maszyna drąży tunel w gruncie i równocześnie montuje betonową obudowę. Miesiąc po Krystynie ruszy druga tarcza, Maria i będzie budowała drugi równoległy tunel (pociągi metra jeżdżą oddzielnymi tunelami dla każdego kierunku ruchu). - Mieszkańcy Woli i Bemowa już wkrótce będą mogli korzystać z tak znakomitego środka transportu jakim jest metro – dziś jesteśmy na placu budowy, z którego rozpocznie się drążenie tunelu w kierunku Ronda Daszyńskiego – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. - Budowa tego odcinka zakończy się w 2019 r. I planujemy od razu rozpocząć następny, w stronę Bemowa, do ul. Powstańców Śląskich. Na zachodzie zakończymy budowę metra w 2023 r. stacją przy ul. Połczyńskiej i Stacją Techniczno-Postojową Mory.

Przy ul. Księcia Janusza pod ul. Górczewską gotowa jest już betonowa konstrukcja stacji, trwa budowa komory torów odstawczych za stacją w kierunku zachodnim. Na stacji Młynów zbudowany jest poziom -1, czyli przyszłej antresoli z której pasażerowie będą schodzili na perony; trwają prace na poziomie -2. Na Płockiej gotowe są wszystkie ściany stacji, trwa betonowanie stropu stacji.

Rozbudowa II linii metra na Woli rozpoczęła się jesienią 2016 r. W głąb Woli metro pojedzie ze stacji Rondo Daszyńskiego. Będzie to ok. 3,5 km trasy Planowane stacje to: Płocka (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania. Dojazd ze stacji Księcia Janusza na ul. Świętokrzyską będzie trwał ok. 12 minut.

Wykonawcą jest wybrana w przetargu turecka firma Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş., kwota kontraktu wynosi 1.147.999.590,00 zł brutto. Czas budowy to 38 miesięcy. Projektantem natomiast jest Biuro Projektów „Metroprojekt”.

Metro jest w Warszawie najszybszym i najsprawniejszym środkiem komunikacji. Pierwszą linią, która w całości działa od października 2008 r. dziennie jeździ ok. 550 tys. pasażerów. Pociągi na II linii metra rozpoczęły kursowanie 8 marca 2015 r. i dziś przewożą ponad 150 tys. pasażerów dziennie.

Budowany odcinek II linii metra na Woli to:
- długość: ok. 3,5 km,
- trzy stacje: Płocka, Młynów, Księcia Janusza,
- koszt budowy: 1,148 mld zł,
- wykonawca: Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş.,
- zakończenie budowy:  2019 r.,
- czas przejazdu do stacji Świętokrzyska: 10 – 12 min,
- przewidywana częstotliwość kursowania: co 1,5 – 2 min.

Autor: Zarząd Transportu Miejskiego m.st. Warszawy




Reklamy
Budimex Loyd Soletanche DCS Uponor Sitech Mosty Polskie PAM
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję