YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Przetarg na zaprojektowanie S7 Czosnów – Kiełpin
16 lutego 2018 r. warszawski Oddział GDDKiA ogłosił przetarg na wykonanie elementów koncepcji programowej dla rozbudowy drogi krajowej nr 7 na odcinku Czosnów-Kiełpin do parametrów drogi ekspresowej. [...]

Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2017




XVII Seminarium „Wzmacnianie podłoża i fundamentowanie 2018”, 01.03.2018, Warszawa 2018-03-01
Instytut Badawczy Dróg i Mostów oraz Polskie Zrzeszenie Wykonawców Fundamentów Specjalnych zapraszają na XVII Seminarium „Wzmacnianie podłoża i fundamentów 2018”, które odbędzie się 1 marca 2018 r. o godz. 10:15 w Warszawskim Domu Technika NOT przy ul. Czackiego 3/5 w Warszawie.[...]


Wraz z budową autostrad na terenach górskich pojawiły się w Polsce tunele
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Antonim Tajdusiem, kierownikiem Katedry Geomechaniki, Budownictwa i Geotechniki na Wydziale Górnictwa i Geoinżynierii Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, rektorem tej uczelni w latach 2005–2012.[...]


Rzeszów – tu żyje się lepiej
Nie za duży, nie za mały, czysty, ładny, z bardzo dobrymi drogami i ciągle pojawiającymi się usprawnieniami technicznymi – Rzeszów. To jedyne miasto obok Warszawy, w którym w najbliższych latach populacja się nie zmniejszy. Co sprawia, że ludzie chcą mieszkać w stolicy Podkarpacia? Argumentów nie da się wyliczyć na palcach jednej ręki.[...]


Ruszyła budowa S7 w. Szczepanowice - w. Widoma
Umowa na projekt i budowę drugiego odcinka drogi ekspresowej S7, węzeł Szczepanowice – węzeł Widoma, od granicy województwa świętokrzyskiego do Krakowa, została podpisana 8 stycznia 2018 r. z firmą Mota-Engil Central Europe SA, która zaproponowała najkorzystniejszą ofertę.[...]



Budowa kładek w Głogoczowie i Jaworniku

Kolejny etap prac przy budowie dwóch kładek dla pieszych nad DK7 („Zakopianką”) został wykonany. W nocy z 15.03 na 16.03. 2017 r. montowano łuk kładki dla pieszych w Głogoczowie.



Budowa kładki, fot. GDDKiA O/KrakówW nocy z 8.03. na 9.03.2017 r. siedem kilometrów dalej w kierunku Myślenic montowany był pomost kładki w Jaworniku i tu już wykonywane są zbrojenia schodów. Obiekty powstają w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych.

Kładka w Jaworniku ma konstrukcję belkową, długość całkowitą 57,97 m i szerokości 9,32 m. Oprócz schodów także miała będzie windy po obydwu stronach. Ustrój nośny obiektu stanowią dwie blachownice stalowe o wysokości 160 cm każda, a pomost płyta żelbetowa umieszczona pomiędzy tymi blachownicami.

Kładka w Głogoczowie o rozpiętości teoretycznej (odległości pomiędzy podporami) 43,34 m będzie miała 71,25 m długości i 10,50 m szerokości całkowitej. Konstrukcję nośną stanowi tu łuk stalowy. Do łuku w dwóch miejscach, na wieszakach stalowych podwieszony zostanie pomost. Oprócz schodów zaprojektowano po obydwu stronach windy, które umożliwią wszystkim osobom przejście kładką na drugą stronę drogi. Obydwie kładki udostępnione zostaną pieszym pod koniec sierpnia 2017 r.

Od Głogoczowa do Myślenic wg. Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r. porusza się drogą krajową nr 7 średnio ponad 30 tys. pojazdów na dobę. Zważywszy, że w 2010 r. wg analogicznego pomiaru było tych pojazdów ponad 27 tys. widać, że ruch na tym odcinku „Zakopianki” ma tendencję rosnąca i zwiększył się o 3 tys. pojazdów na dobę w ciągu 5 lat. Tereny położone na południe od Krakowa są nadal atrakcyjne lokalizacyjnie dla osób, które chcą zamieszkać pod miastem, w związku z tym gęstość zabudowy i ilość mieszkańców podkrakowskich miejscowości wzrasta z roku na rok. W konsekwencji wzrasta także codzienny ruch związany z dojazdami do pracy i szkół. By zapewnić bezpieczeństwo pieszych konieczna jest budowa bezpiecznych przejść przez tą ruchliwą drogę. Budowane aktualnie kładki nie są ostatnimi. Rozstrzygnięty został już przetarg na drugą kładkę w Głogoczowie i wkrótce podpisana zostanie umowa na jej budowę. Istnieją już bezkolizyjne przejścia kładkami w: Gaju, Mogilanach i Jaworniku i wiaduktem w Mogilanach. Jeszcze w tym roku dołączą do nich trzy kolejne kładki. W trakcie opracowania są koncepcje programowe na wiadukt w Gaju (skrzyżowanie ulic : Widokowej i Zadziele) oraz bezkolizyjne przejście Libertowie.

Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Kraków




Reklamy
DCS Soletanche Keller Mosty Polskie PAM Budimex Remkan Amago
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję