YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


MIB na Rail Baltica Global Forum
24 kwietnia 2017 r. wiceministrowie infrastruktury i budownictwa Andrzej Bittel i Justyna Skrzydło wzięli udział w Rail Baltica Global Forum odbywającym się w stolicy Łotwy, Rydze. [...]

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym 2016 – relacja filmowa




XXIII Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA, 09-11.05.2017, Kielce 2017-05-09
Targi Kielce mają zaszczyt zaprosić Państwa na XXIII Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA, które odbędą się w dniach od 9 do 11 maja 2017 r. w Kielcach. Prócz targów AUTOSTRADA-POLSKA w tym samym czasie odbędą się jeszcze trzy inne targi: XVIII Międzynarodowe Targi Maszyn Budowlanych i Pojazdów Specjalistycznych Maszbud, IX Międzynarodowe Targi Transportu Drogowego – Pojazdy Użytkowe Rotra oraz XIII Międzynarodowe Targi Infrastruktury, Salon Technologia i Infrastruktura Lotnisk Traffic-Expo-Til.[...]


Najważniejsze inwestycje drogowe powstają teraz na południu kraju
Rozmowa z Tomaszem Pałasińskim, dyrektorem krakowskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.[...]


Praktycznie o rusztowaniach i deskowaniach
Oferowane na rynku elementy systemowe pozwalają na dopasowanie deskowań i rusztowań zarówno do prostych, jak i bardziej skomplikowanych pod względem geometrii obiektów. Spełniając rygorystyczne wymagania normowe, deskowania i rusztowania wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów – są proste w budowie i szybkie w montażu. Prawidłowy montaż i użytkowanie są szczególnie istotne, gdyż błędy podczas prac budowlanych mogą skutkować groźbą poważnych wypadków.[...]


Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
Powstaniu Muzeum II Wojny Światowej towarzyszyła idea utworzenia instytucji, która ukazywałaby II wojnę światową, łącząc perspektywę polską z doświadczeniami innych narodów europejskich. Muzeum zostało powołane 26 listopada 2008 r., a na siedzibę instytucji wybrano Gdańsk. 1 września 2010 r. został rozstrzygnięty międzynarodowy konkurs na koncepcję architektoniczną budynku Muzeum. Jego siedziba, zaprojektowana przez gdyńskie studio architektoniczne Kwadrat, została zbudowana przy ul. Wałowej, nad Motławą, blisko historycznego centrum miasta.[...]



Budowa kładek w Głogoczowie i Jaworniku

Kolejny etap prac przy budowie dwóch kładek dla pieszych nad DK7 („Zakopianką”) został wykonany. W nocy z 15.03 na 16.03. 2017 r. montowano łuk kładki dla pieszych w Głogoczowie.



Budowa kładki, fot. GDDKiA O/KrakówW nocy z 8.03. na 9.03.2017 r. siedem kilometrów dalej w kierunku Myślenic montowany był pomost kładki w Jaworniku i tu już wykonywane są zbrojenia schodów. Obiekty powstają w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych.

Kładka w Jaworniku ma konstrukcję belkową, długość całkowitą 57,97 m i szerokości 9,32 m. Oprócz schodów także miała będzie windy po obydwu stronach. Ustrój nośny obiektu stanowią dwie blachownice stalowe o wysokości 160 cm każda, a pomost płyta żelbetowa umieszczona pomiędzy tymi blachownicami.

Kładka w Głogoczowie o rozpiętości teoretycznej (odległości pomiędzy podporami) 43,34 m będzie miała 71,25 m długości i 10,50 m szerokości całkowitej. Konstrukcję nośną stanowi tu łuk stalowy. Do łuku w dwóch miejscach, na wieszakach stalowych podwieszony zostanie pomost. Oprócz schodów zaprojektowano po obydwu stronach windy, które umożliwią wszystkim osobom przejście kładką na drugą stronę drogi. Obydwie kładki udostępnione zostaną pieszym pod koniec sierpnia 2017 r.

Od Głogoczowa do Myślenic wg. Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r. porusza się drogą krajową nr 7 średnio ponad 30 tys. pojazdów na dobę. Zważywszy, że w 2010 r. wg analogicznego pomiaru było tych pojazdów ponad 27 tys. widać, że ruch na tym odcinku „Zakopianki” ma tendencję rosnąca i zwiększył się o 3 tys. pojazdów na dobę w ciągu 5 lat. Tereny położone na południe od Krakowa są nadal atrakcyjne lokalizacyjnie dla osób, które chcą zamieszkać pod miastem, w związku z tym gęstość zabudowy i ilość mieszkańców podkrakowskich miejscowości wzrasta z roku na rok. W konsekwencji wzrasta także codzienny ruch związany z dojazdami do pracy i szkół. By zapewnić bezpieczeństwo pieszych konieczna jest budowa bezpiecznych przejść przez tą ruchliwą drogę. Budowane aktualnie kładki nie są ostatnimi. Rozstrzygnięty został już przetarg na drugą kładkę w Głogoczowie i wkrótce podpisana zostanie umowa na jej budowę. Istnieją już bezkolizyjne przejścia kładkami w: Gaju, Mogilanach i Jaworniku i wiaduktem w Mogilanach. Jeszcze w tym roku dołączą do nich trzy kolejne kładki. W trakcie opracowania są koncepcje programowe na wiadukt w Gaju (skrzyżowanie ulic : Widokowej i Zadziele) oraz bezkolizyjne przejście Libertowie.

Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Kraków




Reklamy
Mosty Polskie Menard Warbud BASF MPWIK Uponor Freyssinet E droga
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję