YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Budimex oddał do ruchu drogę S7
23 września 2017 r. kierowcy po raz pierwszy pojechali dwiema jezdniami nowej drogi ekspresowej S7 Jędrzejów-granica województwa świętokrzyskiego i małopolskiego. [...]

XXV Międzynarodowe Targi Maszyn i Urządzeń dla Wodociągów i Kanalizacji WOD-KAN




XII Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2017, 26-29.09.2017, Gdańsk 2017-09-26
Międzynarodowe Targi Gdańskie SA i Grupa PKP mają zaszczyt zaprosić Państwa na 12. Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2017, które odbędą się w dniach 26-29 września 2017 r. w AmbeExpo w Gdańsku.[...]


Prefabrykaty z Pekabeksu w czołowych projektach infrastrukturalnych
Rozmowa z Przemysławem Borkiem, prezesem zarządu Pekabex BET SA.[...]


Czekając na ożywienie, wykonawcy drogowi planują inwestycje w sprzęt budowlany
Pomimo wciąż tylko wyczekiwanego, a nie realnego ożywienia w budownictwie drogowym, firmy wykonawcze podtrzymują swój umiarkowany optymizm i są przekonane, że prędzej czy później przyspieszenie nadejdzie, zarówno w obszarze dróg krajowych, jak i lokalnych. W parze z rosnącymi oczekiwaniami idą także realne plany inwestycyjne firm budowlanych, które znaczące środki zamierzają przeznaczyć na wzmocnienie swoich parków maszynowych.[...]


Budowa obwodnicy Zabierzowa i DK47 Rdzawka-Nowy Targ
26 czerwca 2017 r. w siedzibie Oddziału GDDKiA w Krakowie minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podpisał dwa aneksy do programów inwestycyjnych: obwodnicy Zabierzowa w ciągu DK79 oraz odcinka zakopianki Rdzawka-Nowy Targ. Podpisując dokumenty, minister powiedział, że kierowcy jadący z całego kraju na Podhale przestaną odczuwać uciążliwość, a przejazd będzie bezpieczniejszy i płynny. Natomiast obwodnica Zabierzowa stanie się elementem systemu komunikacyjnego Krakowa.[...]



Budowa kładek w Głogoczowie i Jaworniku

Kolejny etap prac przy budowie dwóch kładek dla pieszych nad DK7 („Zakopianką”) został wykonany. W nocy z 15.03 na 16.03. 2017 r. montowano łuk kładki dla pieszych w Głogoczowie.



Budowa kładki, fot. GDDKiA O/KrakówW nocy z 8.03. na 9.03.2017 r. siedem kilometrów dalej w kierunku Myślenic montowany był pomost kładki w Jaworniku i tu już wykonywane są zbrojenia schodów. Obiekty powstają w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych.

Kładka w Jaworniku ma konstrukcję belkową, długość całkowitą 57,97 m i szerokości 9,32 m. Oprócz schodów także miała będzie windy po obydwu stronach. Ustrój nośny obiektu stanowią dwie blachownice stalowe o wysokości 160 cm każda, a pomost płyta żelbetowa umieszczona pomiędzy tymi blachownicami.

Kładka w Głogoczowie o rozpiętości teoretycznej (odległości pomiędzy podporami) 43,34 m będzie miała 71,25 m długości i 10,50 m szerokości całkowitej. Konstrukcję nośną stanowi tu łuk stalowy. Do łuku w dwóch miejscach, na wieszakach stalowych podwieszony zostanie pomost. Oprócz schodów zaprojektowano po obydwu stronach windy, które umożliwią wszystkim osobom przejście kładką na drugą stronę drogi. Obydwie kładki udostępnione zostaną pieszym pod koniec sierpnia 2017 r.

Od Głogoczowa do Myślenic wg. Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r. porusza się drogą krajową nr 7 średnio ponad 30 tys. pojazdów na dobę. Zważywszy, że w 2010 r. wg analogicznego pomiaru było tych pojazdów ponad 27 tys. widać, że ruch na tym odcinku „Zakopianki” ma tendencję rosnąca i zwiększył się o 3 tys. pojazdów na dobę w ciągu 5 lat. Tereny położone na południe od Krakowa są nadal atrakcyjne lokalizacyjnie dla osób, które chcą zamieszkać pod miastem, w związku z tym gęstość zabudowy i ilość mieszkańców podkrakowskich miejscowości wzrasta z roku na rok. W konsekwencji wzrasta także codzienny ruch związany z dojazdami do pracy i szkół. By zapewnić bezpieczeństwo pieszych konieczna jest budowa bezpiecznych przejść przez tą ruchliwą drogę. Budowane aktualnie kładki nie są ostatnimi. Rozstrzygnięty został już przetarg na drugą kładkę w Głogoczowie i wkrótce podpisana zostanie umowa na jej budowę. Istnieją już bezkolizyjne przejścia kładkami w: Gaju, Mogilanach i Jaworniku i wiaduktem w Mogilanach. Jeszcze w tym roku dołączą do nich trzy kolejne kładki. W trakcie opracowania są koncepcje programowe na wiadukt w Gaju (skrzyżowanie ulic : Widokowej i Zadziele) oraz bezkolizyjne przejście Libertowie.

Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Kraków




Reklamy
Uponor Amago SSAB Mosty Polskie DCS Soletanche Lloyd Polska Sitech Polska
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję