YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Wydano pierwszy ZRID dla POW
Wczoraj, 25 maja 2017 r. Wojewoda Mazowiecki wydał decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) dla budowy mostu przez Wisłę w ciągu drogi S2 Puławska-Lubelska. [...]

XXXII Ogólnopolskie Warsztaty Pracy Projektanta Konstrukcji 2017




IX Międzynarodowa Konferencja Modele obliczeniowe i nowe idee w konstrukcjach betonowych i murowych AMCM'2017, 5-7.06.2017, Gliwice 2017-06-05
Politechnika Śląska zaprasza na IX Międzynarodową Konferencję „Modele obliczeniowe i nowe idee w konstrukcjach betonowych i murowych AMCM'2017”, która odbędzie się w dniach 5-7 czerwca 2017 r. w Gliwicach.[...]


ViaCon – 20 lat sukcesów na polskim rynku
Rozmowa z Michałem Mońką, prezesem zarządu ViaCon Polska Sp. z o.o.[...]


Wpływ infrastruktury drogowej i oświetlenia na bezpieczeństwo ruchu
Bezpieczeństwo na drogach mają zapewnić m.in. urządzenia brd. Ich zadaniem jest optyczne prowadzenie ruchu, wskazanie pikietażu drogi, oznaczenie obiektów znajdujących się w skrajni drogi, a także zabezpieczenie ruchu pojazdów i pieszych. Niektóre z urządzeń brd dostarczają informacji i ostrzegają kierujących, służą do zamknięcia drogi dla ruchu czy zabezpieczenia robót w pasie drogowym oraz wspomagają prowadzenie nadzoru nad ruchem drogowym. Bezpieczeństwo kierującym, ale także pieszym i rowerzystom zapewnia również odpowiednie oświetlenie drogi i jej otoczenia.[...]


Zabezpieczenie dna w Porcie Północnym w Gdańsku
Jednym z ciekawszych projektów realizowanych na przełomie 2015 i 2016 r. na terenie Gdańska było wykonanie trwałego zabezpieczenia dna w Porcie Północnym przed rozmyciem spowodowanym przez jednostki pływające dobijające do Pirsu Węglowego. Zachowanie odpowiednich rzędnych dna w rejonie istniejącej konstrukcji było niezbędne dla utrzymania jej stateczności, a zbyt duże przegłębienia mogły doprowadzić do awarii budowli.[...]



Budowa kładek w Głogoczowie i Jaworniku

Kolejny etap prac przy budowie dwóch kładek dla pieszych nad DK7 („Zakopianką”) został wykonany. W nocy z 15.03 na 16.03. 2017 r. montowano łuk kładki dla pieszych w Głogoczowie.



Budowa kładki, fot. GDDKiA O/KrakówW nocy z 8.03. na 9.03.2017 r. siedem kilometrów dalej w kierunku Myślenic montowany był pomost kładki w Jaworniku i tu już wykonywane są zbrojenia schodów. Obiekty powstają w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych.

Kładka w Jaworniku ma konstrukcję belkową, długość całkowitą 57,97 m i szerokości 9,32 m. Oprócz schodów także miała będzie windy po obydwu stronach. Ustrój nośny obiektu stanowią dwie blachownice stalowe o wysokości 160 cm każda, a pomost płyta żelbetowa umieszczona pomiędzy tymi blachownicami.

Kładka w Głogoczowie o rozpiętości teoretycznej (odległości pomiędzy podporami) 43,34 m będzie miała 71,25 m długości i 10,50 m szerokości całkowitej. Konstrukcję nośną stanowi tu łuk stalowy. Do łuku w dwóch miejscach, na wieszakach stalowych podwieszony zostanie pomost. Oprócz schodów zaprojektowano po obydwu stronach windy, które umożliwią wszystkim osobom przejście kładką na drugą stronę drogi. Obydwie kładki udostępnione zostaną pieszym pod koniec sierpnia 2017 r.

Od Głogoczowa do Myślenic wg. Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r. porusza się drogą krajową nr 7 średnio ponad 30 tys. pojazdów na dobę. Zważywszy, że w 2010 r. wg analogicznego pomiaru było tych pojazdów ponad 27 tys. widać, że ruch na tym odcinku „Zakopianki” ma tendencję rosnąca i zwiększył się o 3 tys. pojazdów na dobę w ciągu 5 lat. Tereny położone na południe od Krakowa są nadal atrakcyjne lokalizacyjnie dla osób, które chcą zamieszkać pod miastem, w związku z tym gęstość zabudowy i ilość mieszkańców podkrakowskich miejscowości wzrasta z roku na rok. W konsekwencji wzrasta także codzienny ruch związany z dojazdami do pracy i szkół. By zapewnić bezpieczeństwo pieszych konieczna jest budowa bezpiecznych przejść przez tą ruchliwą drogę. Budowane aktualnie kładki nie są ostatnimi. Rozstrzygnięty został już przetarg na drugą kładkę w Głogoczowie i wkrótce podpisana zostanie umowa na jej budowę. Istnieją już bezkolizyjne przejścia kładkami w: Gaju, Mogilanach i Jaworniku i wiaduktem w Mogilanach. Jeszcze w tym roku dołączą do nich trzy kolejne kładki. W trakcie opracowania są koncepcje programowe na wiadukt w Gaju (skrzyżowanie ulic : Widokowej i Zadziele) oraz bezkolizyjne przejście Libertowie.

Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Kraków




Reklamy
Menard Uponor Keller DCS Mosty Polskie BASF MPWIK E droga
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję