YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Podpisano umowę na budowę S61 Ełk Południe – Wysokie 2018-07-20
19 lipca 2018 r. podpisana została umowa na projekt i budowę drogi ekspresowej S61 od węzła Ełk Południe do węzła Wysokie wraz z połączeniem z obwodnicą Ełku w ciągu S16. [...]

XXVI Międzynarodowe Targi Maszyn i Urządzeń dla Wodociągów i Kanalizacji WOD-KAN 2018




XVIII Krajowa Konferencja Mechaniki Gruntów i Inżynierii Geotechnicznej oraz VII Ogólnopolska Konferencja Młodych Geotechników, 04-07.09.2018, Warszawa 2018-09-04
Polski Komitet Geotechniki, Oddział Stołeczny Polskiego Komitetu Geotechniki 
oraz Katedra Geoinżynierii Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie mają zaszczyt zaprosić na XVIII Krajową Konferencję Mechaniki Gruntów i Inżynierii Geotechnicznej oraz VII Ogólnopolską Konferencję Młodych Geotechników, która odbędzie się w dniach 4-7 września 2018 r. w Laboratorium Centrum Wodne SGGW przy ul. Ciszewskiego 6 w Warszawie.[...]


Dostrzegamy coraz szersze wejście nowych technologii w branżę
Rozmowa z Dorotą Jakuta, prezes Izby Gospodarczej „Wodociągi Polskie”.[...]


6 megatrendów będzie miało największy wpływ na kształt globalnej gospodarki
Momentami przełomowymi w historii ludzkości było wynalezienie maszyny parowej, żarówki i komputera, a potem internetu. Obecnie czynników, które mogą mieć równie znaczący wpływ na gospodarkę i społeczeństwo jest znacznie więcej. Są to automatyzacja i  robotyzacja, internet rzeczy czy sztuczna inteligencja. Eksperci firmy doradczej Deloitte wskazali sześć megatrendów, które w najbliższych latach zmienią oblicze polskiej i światowej gospodarki. To  przemysł 4.0, model gospodarki o obiegu zamkniętym, zrównoważone finanse, rynek talentów, „srebrna ekonomia” oraz elektromobilność.[...]


Powstanie kolejowy tunel średnicowy w Łodzi
PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę za 1,3 mld zł netto na budowę tunelu średnicowego – nowego połączenia Łodzi Fabrycznej ze stacjami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec. Będą dogodne wyjazdy pociągiem z centrum miasta na główne trasy kolejowe. Mieszkańcy zyskają dwa nowe przystanki i szybkie przejazdy w mieście. Inwestycja zostanie zakończona w grudniu 2021 r.[...]



Budowa drogowe mostu Hochmosel w Niemczech

Największy z budowanych obecnie mostów w Europie powstaje nad malowniczą doliną rzeki Mozeli w Niemczech. W konsorcjum wykonawców znajduje się spółka z Grupy Eiffage.
Autor: Karol Bryczka, Eiffage Polska Budownictwo SA



Drogowy most HochmoselDrogowy most Hochmosel (niem. Hochmoselbrücke) nad doliną Mozeli budowany jest przez konsorcjum Eiffage Construction Métallique, Eiffel Deutschland Stahltechnologie GmbH oraz PORR Deutschland GmbH. Ta nowa przeprawa powstaje w pobliżu miejscowości Ürzig w Niemczech (Nadrenia-Palatynat), w ciągu nowej drogi krajowej B50 (Bundesstrasse 50). Ma poprawić warunki komunikacyjne pomiędzy rejonem Frankfurtu i portami morskimi w Belgii oraz Holandii.

Most Hochmosel jest stalowy. Jego długość wyniesie 1702 m. Składać się będzie z 11 przęseł rozpiętych na 10 betonowych pylonach o zmiennej wysokości od 15 do 150 m. Maksymalna wysokość nad lustrem wody wyniesie 158 m. Most będzie miał 29 m szerokości; mieścić się na nim będą dwie dwupasmowe jezdnie. Masa stalowej konstrukcji wyniesie ponad 33 tys. t.

Konstrukcja jest ażurowa, bardzo lekka pomimo swojej wielkości. Prefabrykowane elementy stalowe przeprawy są stopniowo nasuwane i spawane. Budowa prowadzona jest w taki sposób, by maksymalnie chronić środowisko przed dewastacją. Wysokość mostu w dużym stopniu chronić będzie dolinę przed spalinami i hałasem. Intencją projektantów była bowiem ochrona unikatowego krajobrazu doliny Mozeli – regionu o dużych walorach turystycznych, ważnego dla niemieckiego winiarstwa.

Budowa mostu Hochmosel jest dużym wyzwaniem ze względu na skalę przedsięwzięcia oraz niesprzyjające warunki geologiczne. Bardzo głęboka dolina Mozeli (ok. 150  m) od wieków stanowiła barierę komunikacyjną. Pierwszy wysoki most przez tę rzekę zbudowano dopiero w 1972 r. w Winningen – jego wysokość wynosi 136 m, a najdłuższe przęsło liczy 216 m. Był najwyższą niemiecką przeprawą do 1979 r., gdy do użytku oddano most przez rzekę Kocher (Kochertal Viaduct) o wysokości 185 m i długości 1128 m, który aż do dziś pozostaje najwyższym obiektem mostowym w Niemczech.

Zakończenie prac przy budowie mostu Hochmosel ma nastąpić do końca 2018 r. Koszt jego budowy wyniesie ok. 500 mln €.

Zdjęcie: PORR AG, Grupa Eiffage




Reklamy
DCS PAM Budimex Mosty Polskie Uponor Loyd Sitech Soletanche
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję