YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Otwarto oferty na budowę dwóch odcinków S7 w Małopolsce 2017-10-20
19 października br. nastąpiło otwarcie ofert na realizację odcinków III oraz II drogi ekspresowej S7 granica województwa świętokrzyskiego-Kraków. Na dwa odcinki wpłynęło w sumie 16 ofert. [...]

XXV Międzynarodowe Targi Maszyn i Urządzeń dla Wodociągów i Kanalizacji WOD-KAN




XIII Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna Infrastruktura Podziemna Miast 2017, 25-26.10.2017, Wrocław 2017-10-25
Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej, Polskie Stowarzyszenie Technologii Bezwykopowych oraz Podkomitet Budownictwa Podziemnego Polskiego Komitetu Geotechniki zapraszają do wzięcia udziały w XIII Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Technicznej Infrastruktura Podziemna Miast 2017, która odbędzie się w dniach 25-26 września 2017 roku na Politechnice Wrocławskiej.[...]


30 lat Strabag w Polsce
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim, członkiem zarządu Strabag Sp. z o.o.[...]


Zagospodarowanie wód opadowych i systemy odwodnień
Wody opadowe stanowią bardzo istotne zagadnienie w warunkach funkcjonowania osadnictwa, a ich zagospodarowanie było zawsze priorytetem. Szczególne miejsce zajmują w tej kwestii odwodnienia układów komunikacyjnych, których zasadniczą właściwością powinna być przede wszystkim skuteczność działania. Odpowiednie systemy odwodnienia gwarantują także trwałość budowli infrastrukturalnych.[...]


Jaka hala – stalowa czy murowana?
Hale stalowe z roku na rok wypierają hale budowane w technologii tradycyjnej, żelbetowo-murowanej, co całkowicie odmienia rynek hal, który jeszcze kilkanaście lat temu był zdominowany przez ten drugi rodzaj realizacji. Co różni te dwa obiekty? W co warto inwestować i na co warto zwracać uwagę?[...]



Budowa drogowe mostu Hochmosel w Niemczech

Największy z budowanych obecnie mostów w Europie powstaje nad malowniczą doliną rzeki Mozeli w Niemczech. W konsorcjum wykonawców znajduje się spółka z Grupy Eiffage.
Autor: Karol Bryczka, Eiffage Polska Budownictwo SA



Drogowy most HochmoselDrogowy most Hochmosel (niem. Hochmoselbrücke) nad doliną Mozeli budowany jest przez konsorcjum Eiffage Construction Métallique, Eiffel Deutschland Stahltechnologie GmbH oraz PORR Deutschland GmbH. Ta nowa przeprawa powstaje w pobliżu miejscowości Ürzig w Niemczech (Nadrenia-Palatynat), w ciągu nowej drogi krajowej B50 (Bundesstrasse 50). Ma poprawić warunki komunikacyjne pomiędzy rejonem Frankfurtu i portami morskimi w Belgii oraz Holandii.

Most Hochmosel jest stalowy. Jego długość wyniesie 1702 m. Składać się będzie z 11 przęseł rozpiętych na 10 betonowych pylonach o zmiennej wysokości od 15 do 150 m. Maksymalna wysokość nad lustrem wody wyniesie 158 m. Most będzie miał 29 m szerokości; mieścić się na nim będą dwie dwupasmowe jezdnie. Masa stalowej konstrukcji wyniesie ponad 33 tys. t.

Konstrukcja jest ażurowa, bardzo lekka pomimo swojej wielkości. Prefabrykowane elementy stalowe przeprawy są stopniowo nasuwane i spawane. Budowa prowadzona jest w taki sposób, by maksymalnie chronić środowisko przed dewastacją. Wysokość mostu w dużym stopniu chronić będzie dolinę przed spalinami i hałasem. Intencją projektantów była bowiem ochrona unikatowego krajobrazu doliny Mozeli – regionu o dużych walorach turystycznych, ważnego dla niemieckiego winiarstwa.

Budowa mostu Hochmosel jest dużym wyzwaniem ze względu na skalę przedsięwzięcia oraz niesprzyjające warunki geologiczne. Bardzo głęboka dolina Mozeli (ok. 150  m) od wieków stanowiła barierę komunikacyjną. Pierwszy wysoki most przez tę rzekę zbudowano dopiero w 1972 r. w Winningen – jego wysokość wynosi 136 m, a najdłuższe przęsło liczy 216 m. Był najwyższą niemiecką przeprawą do 1979 r., gdy do użytku oddano most przez rzekę Kocher (Kochertal Viaduct) o wysokości 185 m i długości 1128 m, który aż do dziś pozostaje najwyższym obiektem mostowym w Niemczech.

Zakończenie prac przy budowie mostu Hochmosel ma nastąpić do końca 2018 r. Koszt jego budowy wyniesie ok. 500 mln €.

Zdjęcie: PORR AG, Grupa Eiffage




Reklamy
Strabag DCS SSAB AARSLEFF Budimex Amago Mosty Polskie BASF
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję