YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Nowe stacje w Koninie, Kutnie i Łowiczu 2017-12-15
Widać efekty prac na linii kolejowej Poznań – Warszawa. W Koninie i Łowiczu budowane są nowe perony. Na szlakach, po demontażu starych elementów toru i sieci trakcyjnej położono nowe podkłady i szyny. [...]

Bariera przeciwodłamkowa Geobrugg zatrzymała blok betonowy ważący 25 t




IV Ogólnopolska Konferencja Naukowa Budownictwo – Infrastruktura – Górnictwo „Monitoring, profilaktyka i zabezpieczanie infrastruktury budowlanej na terenach górniczych i pogórniczych”, 11-12.01.2018, Kraków 2018-01-11
W dniach 11-12 stycznia 2018 roku odbędzie się w Krakowie pod patronatem JM Rektora Politechniki Krakowskiej oraz Dziekana Wydziału Inżynierii Lądowej - IV Ogólnopolska Konferencja Naukowa Budownictwo – Infrastruktura – Górnictwo pt. „Monitoring, profilaktyka i zabezpieczanie infrastruktury budowlanej na terenach górniczych i pogórniczych”. Patronat Honorowy nad Konferencją sprawuje Prezes Wyższego Urzędu Górniczego.[...]


ERBUD – potentat na rynku budownictwa kubaturowego
Rozmowa z Walentym Twardym, dyrektorem ds. produkcji firmy Erbud SA.[...]


Rozwój polskiej kolei do 2023 r.
2016 był rokiem przetargów, 2017 – rokiem podpisywania umów, a w roku 2018 będą już prowadzone duże prace budowlane. Wszystko wskazuje na to, że przyszedł w końcu czas na inwestycje na rynku kolejowym. Zdaniem ekspertów, zaangażowanie PKP PLK SA w ich realizację wygląda obiecująco, a zaawansowanie prac przetargowych jest widoczne. Dzięki wielomiliardowym inwestycjom zaplanowanym na kolei do 2023 r. istnieje realna szansa na osiągnięcie w tym obszarze średniego standardu europejskiego.[...]


STRABAG wybudował drogę S7 Rychnowo – Olsztynek
STRABAG zakończył budowę ponad 11-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 z Rychnowa do Olsztynka, udostępniając tym samym trasę, stanowiącą przedłużenie wcześniej oddanego fragmentu drogi Ostróda Płd. – Rychnowo o długości 8,8 km. Realizację inwestycji wykonawca rozpoczął w kwietniu 2015 r. Zadanie o wartości 388,5 mln zł brutto wykonano na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.[...]



Budowa drogowe mostu Hochmosel w Niemczech

Największy z budowanych obecnie mostów w Europie powstaje nad malowniczą doliną rzeki Mozeli w Niemczech. W konsorcjum wykonawców znajduje się spółka z Grupy Eiffage.
Autor: Karol Bryczka, Eiffage Polska Budownictwo SA



Drogowy most HochmoselDrogowy most Hochmosel (niem. Hochmoselbrücke) nad doliną Mozeli budowany jest przez konsorcjum Eiffage Construction Métallique, Eiffel Deutschland Stahltechnologie GmbH oraz PORR Deutschland GmbH. Ta nowa przeprawa powstaje w pobliżu miejscowości Ürzig w Niemczech (Nadrenia-Palatynat), w ciągu nowej drogi krajowej B50 (Bundesstrasse 50). Ma poprawić warunki komunikacyjne pomiędzy rejonem Frankfurtu i portami morskimi w Belgii oraz Holandii.

Most Hochmosel jest stalowy. Jego długość wyniesie 1702 m. Składać się będzie z 11 przęseł rozpiętych na 10 betonowych pylonach o zmiennej wysokości od 15 do 150 m. Maksymalna wysokość nad lustrem wody wyniesie 158 m. Most będzie miał 29 m szerokości; mieścić się na nim będą dwie dwupasmowe jezdnie. Masa stalowej konstrukcji wyniesie ponad 33 tys. t.

Konstrukcja jest ażurowa, bardzo lekka pomimo swojej wielkości. Prefabrykowane elementy stalowe przeprawy są stopniowo nasuwane i spawane. Budowa prowadzona jest w taki sposób, by maksymalnie chronić środowisko przed dewastacją. Wysokość mostu w dużym stopniu chronić będzie dolinę przed spalinami i hałasem. Intencją projektantów była bowiem ochrona unikatowego krajobrazu doliny Mozeli – regionu o dużych walorach turystycznych, ważnego dla niemieckiego winiarstwa.

Budowa mostu Hochmosel jest dużym wyzwaniem ze względu na skalę przedsięwzięcia oraz niesprzyjające warunki geologiczne. Bardzo głęboka dolina Mozeli (ok. 150  m) od wieków stanowiła barierę komunikacyjną. Pierwszy wysoki most przez tę rzekę zbudowano dopiero w 1972 r. w Winningen – jego wysokość wynosi 136 m, a najdłuższe przęsło liczy 216 m. Był najwyższą niemiecką przeprawą do 1979 r., gdy do użytku oddano most przez rzekę Kocher (Kochertal Viaduct) o wysokości 185 m i długości 1128 m, który aż do dziś pozostaje najwyższym obiektem mostowym w Niemczech.

Zakończenie prac przy budowie mostu Hochmosel ma nastąpić do końca 2018 r. Koszt jego budowy wyniesie ok. 500 mln €.

Zdjęcie: PORR AG, Grupa Eiffage




Reklamy
Strabag SSAB BASF Mosty Polskie Amago DCS Budimex AARSLEFF
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję