YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Aktualizacja PBDK 2017-07-20
Wczoraj światło dzienne ujrzała aktualizacja Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). Dzięki aktualizacji zostanie zrealizowanych więcej inwestycji drogowych za 135 mld zł. [...]

Walenty Twardy – Spotkanie prasowe SPBT




XVII Międzynarodowa Konferencja Technicznej Kontroli Zapór, 19-22.09.2017, Beskid Żywiecki 2017-09-19
W imieniu Komitetu Organizacyjnego XVII Międzynarodowej Konferencji Technicznej Kontroli Zapór pod hasłem Budowle Piętrzące Eksploatacja i Monitoring serdecznie zapraszam do wzięcia udziału w kolejnej edycji konferencji, która odbędzie się w dniach 19-22 września 2017 r. w Beskidzie Żywieckim w ośrodku konferencyjno-szkoleniowym Beskidzki Raj (Zawoja).[...]


ViaCon – 20 lat sukcesów na polskim rynku
Rozmowa z Michałem Mońką, prezesem zarządu ViaCon Polska Sp. z o.o.[...]


Rozliczanie usług budowlanych w świetle nowelizacji ustawy o podatku VAT. Co się zmienia dla przedsiębiorcy?
Z początkiem roku weszła w życie nowelizacja ustawy o podatku VAT. Jedna z najważniejszych zmian dotyczy rozszerzenia katalogu czynności rozliczanych w ramach procedury odwrotnego obciążenia, który teraz obejmuje usługi budowlane. Nowe prawo może mieć znaczenie m.in. dla podmiotów budujących nową obwodnicę Wałbrzycha, która pochłonie blisko 300 mln zł, czy też dla firm wznoszących mieszkania komunalne w tym mieście. Zmiany bowiem zostały wprowadzone niedawno i jeszcze nie wszyscy przedsiębiorcy z branży wiedzą, jak rozliczyć swoją działalność według nowego prawa. O pomyłki w interpretacji przepisów jednak nietrudno.[...]


Zmodernizowany dworzec kolejowy Szczecin Główny
Dworzec PKP Szczecin Główny to jedna z najstarszych stacji kolejowych w Polsce. W sierpniu 1843 roku na ówczesny Berlinerbahnhof wjechał pierwszy pociąg, dając tym samym początek liniom kolejowym na Pomorzu. Budynek dworca, którego historia sięga około 1900 roku, odbudowywany został po zniszczeniach, którym uległ podczas II wojny światowej.[...]



Budowa drogi S19 węzeł Sokołów Małopolski Północ (bez węzła) – Stobierna

Na budowie odcinka drogi ekspresowej S19 Sokołów Małopolski – Stobierna, będącej częścią trasy Via Carpatia, trwają intensywne roboty budowlane. Wykonawcą prac jest Aldesa Construcciones Polska Sp. o.o. Koszt zadania to blisko 290 mln zł. Zakończenie robót planowane jest w drugiej połowie 2017 r. Aktualne zaawansowanie prac przygotowawczych i drogowych wynosi 68%, natomiast robót mostowych – 90%.
Opracowała Redakcja na podstawie materiałów GDDKiA Oddział w Rzeszowie



Budowa estakady w miejscowości Nienadówka (obiekt WD14)Kontynuacja projektowania i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku węzeł Sokołów Małopolski Północ (bez węzła) – Stobierna jest częścią projektu Budowa drogi ekspresowej S19 Lublin – Rzeszów, odcinek węzeł Sokołów Małopolski Północ – Stobierna oraz węzeł Świlcza – węzeł Rzeszów Południe.

Przedmiotowy odcinek S19 zlokalizowany jest na terenie województwa podkarpackiego, na obszarze miasta i gminy Sokołów Małopolski, a jego koniec zlokalizowano w km 12 + 497 (461 + 593) w gminie Trzebownisko.

Odcinek ten stanowi fragment przyszłej drogi ekspresowej S19, odgrywającej kluczową rolę w transporcie krajowym i międzynarodowym od przejścia granicznego w Kuźnicy w kierunku południowym. Poprawi trudną sytuację komunikacyjną w Sokołowie Małopolskim, w którym dominuje zwarta zabudowa mieszkaniowa. Droga krajowa przy przejściu przez tę miejscowość posiada jedną jezdnię, jednopoziomowe skrzyżowania z drogami i ulicami bocznymi, liczne przejścia dla pieszych oraz chodniki lub pobocza zlokalizowane przy krawędzi jezdni. W takiej sytuacji ruch lokalny nakłada się na bardzo duży ruch tranzytowy, jaki prowadzi ta droga, pełniąca równocześnie ważną funkcję w ruchu międzynarodowym na kierunku północ – południe. Powoduje to bardzo duże utrudnienia w ruchu i liczne wypadki drogowe. Sytuacji tej nie można poprawić z uwagi na bardzo bliską zabudowę, uniemożliwiającą rozbudowę drogi krajowej nr 19.

Bezpośrednimi korzyściami wynikającymi z funkcjonowania drogi ekspresowej będzie więc przede wszystkim przejęcie części ruchu z istniejących dróg krajowych i wojewódzkich, odsunięcie ruchu ciężkiego od obszarów zabudowanych, skrócenie czasu podróży, oszczędności paliwa, zapewnienie komfortu jazdy, zmniejszenie ryzyka wypadków, a także poprawa przepustowości i prędkości ruchu tranzytowego na kierunku północ – południe.

Ten odcinek drogi ekspresowej S19 o długości 12,5 km będzie miał przekrój jednojezdniowy (2 + 1) z węzłem drogowym Sokołów Małopolski na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 875. W rejonie węzła Sokołów Małopolski droga ekspresowa będzie miała przekrój docelowy, tj. dwujezdniowy (2 + 2) z pasami awaryjnymi. Węzeł Sokołów Małopolski jest węzłem typu WB karo, z rondami na skrzyżowaniu DW875 z łącznicami.

Ze względu na występowanie przy omawianym odcinku drogi zabudowy mieszkaniowej oraz terenów przeznaczonych pod zabudowę mieszkaniową projekt przewiduje wykonanie ekranów akustycznych w miejscach występowania terenów chronionych akustycznie. Natomiast dla zwiększenia bezpieczeństwa ruchu drogowego wzdłuż całej drogi po obu jej stronach zaprojektowano ciągłe ogrodzenie z siatki metalowej o wysokości 2,20 m.

W ramach realizacji robót drogowych na całym odcinku budowanej trasy głównej drogi ekspresowej S19 wykonano już podbudowę zasadniczą. Prawie cały odcinek (do wykonania pozostało ok. 650 m) posiada warstwę wiążącą, a na długości ok. 3,7 km położona została już warstwa ścieralna. Wykonawca prowadzi także prace wykończeniowe, kontynuuje układanie krawężników oraz ścieku drogowego trójkątnego, stawiane są słupki, montowana jest siatka stalowa pod ogrodzenie i budowane są słupy pod ekrany akustyczne.

Prace wykończeniowe prowadzone są także na obiektach mostowych. Uzyskano już pozwolenia na użytkowanie 11 obiektów: 06PZ, 08WG, 16PZ, 18PZ, 19PZ, 20PZ, 21PZ, 22WD, 23PZ, 24PZ oraz 25PZ. Do końca kwietnia 2017 r. planowane jest uzyskanie pozwolenia na użytkowanie dla kolejnych trzech obiektów, a w maju – pozostałych 15.

Dla innych branż zaawansowanie robót wynosi odpowiednio: branża elektryczna – 86%, branża telekomunikacyjna – 100%, system zarządzania ruchem – 91%, branża sanitarna – 75%, budynki WC (MOP) – 37%, zieleń 18%.

Wykonawca prowadzi roboty również na drogach dojazdowych, których łączna długość wynosi 16,4 km. Wykonywane są prace ziemne oraz doprowadzanie podłoża do parametrów trasy G1. Rozpoczęto także roboty związane z wykonywaniem warstwy odsączającej i podbudowy z mieszanek kruszywa.

W dalszym ciągu kontynuowane są prace oświetleniowe. Budowane są fundamenty pod słupy, układane kable i rury osłonowe. Trwają również roboty przy budowie budynków na MOP Nienadówka oraz MOP Stobierna, a także prace z zakresu branży sanitarnej (wykonywane są wyloty przykanalików, umocnienia płytami betonowymi oraz prace wykończeniowe przy wpustach ulicznych).

Projekt współfinansowany z Funduszu Spójności w wysokości 412 806 332,82 zł brutto w ramach projektu Budowa drogi S19 Lublin – Rzeszów, odcinek węzeł Sokołów Małopolski Północ – Stobierna oraz węzeł Świlcza – węzeł Rzeszów Południe. Planowany całkowity koszt realizacji projektu wynosi 848 408 745,83 zł brutto. Umowa o dofinansowanie nr POIS.03.01.00-00-0020/16-00.

Zdjęcie: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie




Reklamy
MPWIK Mosty Polskie BASF Keller E droga Uponor DCS Menard
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję