Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Budimex zrealizuje nowy most w Warszawie

23 listopada 2021 r. spółka Budimex podpisał z Zarządem Dróg Miejskich w Warszawie umowę na budowę mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę, która ma połączyć Centrum Warszawy z Pragą Północ.



  Zdjęcie: Budimex SA, www.budimex.pl
Most ten ma liczyć 452 metry - będzie to najdłuższa przeprawa dla  pieszych i rowerzystów w Polsce oraz jedna z największych tego typu inwestycji w Europie. Dzięki budowie nowego mostu Praga stanie swego rodzaju „przedłużeniem” Śródmieścia Warszawy.

Most, który wybuduje Budimex ma połączyć brzegi Wisły na  wysokości ul. Karowej i  ul. Stefana Okrzei. Przebycie trasy kładką ma zająć wówczas 6 min. pieszo lub  2  min. rowerem. Most pieszo- rowerowy łączyć będzie odnowioną część prawobrzeżnej Warszawy z  Bulwarami Wiślanymi. Dla pieszych powstanie ciąg łączący ul. Ząbkowską z Powiślem i  dalej Krakowskim Przedmieściem, natomiast dla  rowerzystów powstać ma korytarz rowerowy, łączący Pragę i Targówek z  Powiślem, Śródmieściem i Wolą.

- Prace budowlane przygotowawcze do budowy rozpoczynamy już w tym tygodniu. Zaczynamy od inwentaryzacji obiektów sąsiadujących z budową oraz od badania dna Wisły w miejscu budowy –
mówi Dariusz Demianiuk, Dyrektor Rejonu Dywizji Budownictwa Infrastrukturalnego Budimex, który podpisywał umowę z Prezydentem Miasta Stołecznego Warszawy – Rafałem Trzaskowskim.

- Konstrukcja mostu będzie stalowa a konstrukcja filarów żelbetowa. Filary mostu będą konstruowane z poziomu rzeki. Zgodnie z warunkami kontraktowymi zapewnimy ciągły ruch na bulwarach wiślanych, natomiast będzie on ograniczony. Montaż konstrukcji stalowej w częściach skrajnych będzie się odbywać z lądu a część środkowa z jednostek pływających –
dodaje Dariusz Demianiuk.

Jednopoziomowa, pieszo-rowerowa przeprawa przez Wisłę ma być wykonana ze stali pokrytej farbą w  kolorze kortenu. W  najszerszym punkcie most mierzyć ma 16,3 m., natomiast w  najwęższym 6,9 m. szerokości.

- Most połączy zmieniające się centrum miasta ze zmieniającą się Pragą. To jeden z naszych najważniejszych priorytetów –
mówił podczas podpisania Rafał Trzaskowski, Prezydent Warszawy.

Konstrukcja będzie miała wbudowane w balustrady oświetlenie LED, zamontowane zostaną także kamery monitoringu. Obiekt będzie w pełni przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami o ograniczonej mobilności. Na moście wydzielone mają zostać również dwie strefy przeznaczone do wypoczynku.

- Dokumentację budowlaną uzgadnialiśmy z ponad 50 podmiotami. Podpisujemy umowę z wykonawcą sprawdzonym na gruncie warszawskim. Dworzec Zachodni to chyba najbardziej rozpoznawalna inwestycja realizowana przez tego wykonawcę. Mam nadzieję, że budowany most stanie naszą wspólną wizytówką –
dodał w trakcie wydarzenia Łukasz Puchalski, Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.

Wartość kontraktu wynosi 120 mln 961 tys. zł brutto. Koniec robót nastąpić ma  w  lutym 2024 roku.

Budimex realizuje dla samorządu Miasta Stołecznego Warszawy także II i III etap rozbudowy Kolektora Wiślanego dla MPWiK. W 2019 roku Budimex zrealizował tzw. ul. Czerniakowską BIS na Mokotowie.

Źródło: tekst Budimex SA, www.budimex.pl




Reklamy
GEO-Instruments Wodociągi Miasta Krakowa Geobrugg SG Pam Soletanche Porr Optem Keller
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję