


























Spółka HOCHTIEF Polska podpisała umowę na przebudowę i rozbudowę budynku Narodowego Centrum Promieniowania Synchrotronowego SOLARIS. Centrum SOLARIS działa przy Uniwersytecie Jagiellońskim i prowadzi badania z wykorzystaniem promieniowania synchrotronowego. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]
Budimex zrealizuje nowy most w Warszawie
23 listopada 2021 r. spółka Budimex podpisał z Zarządem Dróg Miejskich w Warszawie umowę na budowę mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę, która ma połączyć Centrum Warszawy z Pragą Północ.


Most ten ma liczyć 452 metry - będzie to najdłuższa przeprawa dla pieszych i rowerzystów w Polsce oraz jedna z największych tego typu inwestycji w Europie. Dzięki budowie nowego mostu Praga stanie swego rodzaju „przedłużeniem” Śródmieścia Warszawy.
Most, który wybuduje Budimex ma połączyć brzegi Wisły na wysokości ul. Karowej i ul. Stefana Okrzei. Przebycie trasy kładką ma zająć wówczas 6 min. pieszo lub 2 min. rowerem. Most pieszo- rowerowy łączyć będzie odnowioną część prawobrzeżnej Warszawy z Bulwarami Wiślanymi. Dla pieszych powstanie ciąg łączący ul. Ząbkowską z Powiślem i dalej Krakowskim Przedmieściem, natomiast dla rowerzystów powstać ma korytarz rowerowy, łączący Pragę i Targówek z Powiślem, Śródmieściem i Wolą.
- Prace budowlane przygotowawcze do budowy rozpoczynamy już w tym tygodniu. Zaczynamy od inwentaryzacji obiektów sąsiadujących z budową oraz od badania dna Wisły w miejscu budowy – mówi Dariusz Demianiuk, Dyrektor Rejonu Dywizji Budownictwa Infrastrukturalnego Budimex, który podpisywał umowę z Prezydentem Miasta Stołecznego Warszawy – Rafałem Trzaskowskim.
- Konstrukcja mostu będzie stalowa a konstrukcja filarów żelbetowa. Filary mostu będą konstruowane z poziomu rzeki. Zgodnie z warunkami kontraktowymi zapewnimy ciągły ruch na bulwarach wiślanych, natomiast będzie on ograniczony. Montaż konstrukcji stalowej w częściach skrajnych będzie się odbywać z lądu a część środkowa z jednostek pływających – dodaje Dariusz Demianiuk.
Jednopoziomowa, pieszo-rowerowa przeprawa przez Wisłę ma być wykonana ze stali pokrytej farbą w kolorze kortenu. W najszerszym punkcie most mierzyć ma 16,3 m., natomiast w najwęższym 6,9 m. szerokości.
- Most połączy zmieniające się centrum miasta ze zmieniającą się Pragą. To jeden z naszych najważniejszych priorytetów – mówił podczas podpisania Rafał Trzaskowski, Prezydent Warszawy.
Konstrukcja będzie miała wbudowane w balustrady oświetlenie LED, zamontowane zostaną także kamery monitoringu. Obiekt będzie w pełni przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami o ograniczonej mobilności. Na moście wydzielone mają zostać również dwie strefy przeznaczone do wypoczynku.
- Dokumentację budowlaną uzgadnialiśmy z ponad 50 podmiotami. Podpisujemy umowę z wykonawcą sprawdzonym na gruncie warszawskim. Dworzec Zachodni to chyba najbardziej rozpoznawalna inwestycja realizowana przez tego wykonawcę. Mam nadzieję, że budowany most stanie naszą wspólną wizytówką – dodał w trakcie wydarzenia Łukasz Puchalski, Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.
Wartość kontraktu wynosi 120 mln 961 tys. zł brutto. Koniec robót nastąpić ma w lutym 2024 roku.
Budimex realizuje dla samorządu Miasta Stołecznego Warszawy także II i III etap rozbudowy Kolektora Wiślanego dla MPWiK. W 2019 roku Budimex zrealizował tzw. ul. Czerniakowską BIS na Mokotowie.
Źródło: tekst Budimex SA, www.budimex.pl
Most, który wybuduje Budimex ma połączyć brzegi Wisły na wysokości ul. Karowej i ul. Stefana Okrzei. Przebycie trasy kładką ma zająć wówczas 6 min. pieszo lub 2 min. rowerem. Most pieszo- rowerowy łączyć będzie odnowioną część prawobrzeżnej Warszawy z Bulwarami Wiślanymi. Dla pieszych powstanie ciąg łączący ul. Ząbkowską z Powiślem i dalej Krakowskim Przedmieściem, natomiast dla rowerzystów powstać ma korytarz rowerowy, łączący Pragę i Targówek z Powiślem, Śródmieściem i Wolą.
- Prace budowlane przygotowawcze do budowy rozpoczynamy już w tym tygodniu. Zaczynamy od inwentaryzacji obiektów sąsiadujących z budową oraz od badania dna Wisły w miejscu budowy – mówi Dariusz Demianiuk, Dyrektor Rejonu Dywizji Budownictwa Infrastrukturalnego Budimex, który podpisywał umowę z Prezydentem Miasta Stołecznego Warszawy – Rafałem Trzaskowskim.
- Konstrukcja mostu będzie stalowa a konstrukcja filarów żelbetowa. Filary mostu będą konstruowane z poziomu rzeki. Zgodnie z warunkami kontraktowymi zapewnimy ciągły ruch na bulwarach wiślanych, natomiast będzie on ograniczony. Montaż konstrukcji stalowej w częściach skrajnych będzie się odbywać z lądu a część środkowa z jednostek pływających – dodaje Dariusz Demianiuk.
Jednopoziomowa, pieszo-rowerowa przeprawa przez Wisłę ma być wykonana ze stali pokrytej farbą w kolorze kortenu. W najszerszym punkcie most mierzyć ma 16,3 m., natomiast w najwęższym 6,9 m. szerokości.
- Most połączy zmieniające się centrum miasta ze zmieniającą się Pragą. To jeden z naszych najważniejszych priorytetów – mówił podczas podpisania Rafał Trzaskowski, Prezydent Warszawy.
Konstrukcja będzie miała wbudowane w balustrady oświetlenie LED, zamontowane zostaną także kamery monitoringu. Obiekt będzie w pełni przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami o ograniczonej mobilności. Na moście wydzielone mają zostać również dwie strefy przeznaczone do wypoczynku.
- Dokumentację budowlaną uzgadnialiśmy z ponad 50 podmiotami. Podpisujemy umowę z wykonawcą sprawdzonym na gruncie warszawskim. Dworzec Zachodni to chyba najbardziej rozpoznawalna inwestycja realizowana przez tego wykonawcę. Mam nadzieję, że budowany most stanie naszą wspólną wizytówką – dodał w trakcie wydarzenia Łukasz Puchalski, Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.
Wartość kontraktu wynosi 120 mln 961 tys. zł brutto. Koniec robót nastąpić ma w lutym 2024 roku.
Budimex realizuje dla samorządu Miasta Stołecznego Warszawy także II i III etap rozbudowy Kolektora Wiślanego dla MPWiK. W 2019 roku Budimex zrealizował tzw. ul. Czerniakowską BIS na Mokotowie.
Źródło: tekst Budimex SA, www.budimex.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.