Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Podpisano umowę na przedłużenie ul. Światowida w Warszawie 2022-05-26
24 maja warszawski Zarząd Transportu Miejskiego podpisał umowę ze spółką PORR na budowę przedłużenia ulicy Światowida do Modlińskiej i skrzyżowania obu ulic. Wartość inwestycji to ponad 23 mln zł. [...]

125 lat Grupy Brugg




IV Międzynarodowe Forum Tunelowe 2022-05-30
[...]


NO-DIG POLAND już we wrześniu
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Wojna w Ukrainie zagrożeniem dla rentowności polskiego budownictwa
Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


Powstają kolejne budynki Europejskiego Centrum Rodziny INVICTA w Sopocie
Trwa rozbudowa kompleksu budynków realizowanych w ramach budowy Europejskiego Centrum Rodziny INVICTA. Inwestycja jest wynikiem potrzeb wyznaczania nowych standardów opieki oraz opracowania innowacyjnych technik i eksperymentalnych terapii w dziedzinie leczenia zaburzeń płodności. [...]



Budimex zmodernizuje stację Warszawa Zachodnia

7 lipca 2020 roku Budimex podpisał umowę na wykonanie dwóch przedsięwzięć – przebudowę stacji Warszawa Zachodnia oraz realizację podziemnego przystanku tramwajowego. Zadania mają zostać przeprowadzone w ramach projektu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) 5.1–13 i POIiŚ 6.1–22. To największa modernizacja węzła kolejowego w ramach Krajowego Programu Kolejowego do końca 2020 roku.
Budimex SA



 
Warszawa Zachodnia to najpopularniejsza pod względem ruchu pasażerskiego stacja w Polsce. Średnio na dobę przejeżdża tu około 1000 pociągów pasażerskich aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych, towarowych oraz WKD i KM. Według najnowszych danych w ciągu jednego dnia roboczego z Dworca Zachodniego korzysta 60 tysięcy osób, a do 2030 roku liczba ta ma się podwoić.

Projekt modernizacji stacji Warszawa Zachodnia przygotowali architekci z pracowni DWAA Architekci. Zgodnie z koncepcją kompleksowo przebudowanych zostanie około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna. Prace będą się odbywać na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia i potrwają do 2023 roku. Nowy układ umożliwi przejazd pociągów z linii obwodowej na linię radomską i stworzenie bezpośrednich połączeń Piaseczno – Legionowo i Legionowo – Lotnisko Chopina.
 
Planowane prace obejmują poszerzenie istniejącego tunelu i wydłużenie go do peronu linii obwodowej. Stanie się on podziemnym dworcem. - W ramach przedsięwzięcia mają powstać także nowe perony i zmodernizowana hala dworcowa, dzięki którym zwiększy się zdolność przepustowa tej stacji a pasażerom będzie się podróżowało o wiele bardziej komfortowo. Przebudowa Warszawy Zachodniej to jedna z najbardziej ambitnych koncepcji infrastrukturalnych ostatnich lat – mówi Dariusz Blocher, Prezes i dyrektor generalny Budimeksu. - To co nas wyróżnia i pozwala prowadzić tak duże projekty to fakt, że posiadamy własny sprzęt do realizacji robót kolejowych i wyspecjalizowaną kadrę inżynierów. Mamy także doświadczenie w realizacji tego typu zadań – w ubiegłym roku wygraliśmy przetarg i rozpoczęliśmy modernizację stacji Port Gdynia o wartości 1,8 mld zł brutto. Gigantyczna inwestycja ma doprowadzić do zwiększenia liczby obsługiwanych pociągów, a także ograniczyć czas trwania obsługi ładunków. Kończymy także modernizację linii Warszawa – Lublin między Otwockiem a Nałęczowem – dodaje Dariusz Blocher.
 
Całkowicie zadaszone perony mają być dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się a windy i schody ruchome przystosowane będą do przewozu wózków i rowerów. Pojawi się również kładka dla pieszych łącząca Wolę z Ochotą. Cała stacja ma być czytelnie oznakowana, a poruszanie się po Warszawie Zachodniej ma ułatwić nowy system informacji pasażerskiej.

Na poziomie –2. zaplanowano budowę tunelu tramwajowego, który powstanie jako pustka technologiczna do wykorzystania w przyszłości w ramach przedłużania linii tramwajowej z Dworca Zachodniego na Wolę.

Podziemny przystanek

W ramach umowy z Tramwajami Warszawskimi w trakcie modernizacji stacji Warszawa Zachodnia powstanie także podziemny przystanek. Budimex jest odpowiedzialny za najbardziej skomplikowany odcinek z całej trasy, który znajduje się bezpośrednio pod peronami kolejowymi. Trasa tramwajowa do Wilanowa będzie rozpoczynać się od 500-metrowego tunelu pod Al. Jerozolimskimi i Parkiem Zachodnim.

Termin rozpoczęcia budowy wyznaczony jest na 8 lipca 2020 roku. Budimex założył, że na wykonanie prac potrzebuje 1101 dni. Prace będą wykonywane w trakcie normalnej działalności dworca, dzięki czemu modernizacja stacji nie będzie uciążliwa dla podróżujących.

Wizualizacje: DWAA Architekci




Reklamy
Porr SG Pam Soletanche Wodociągi Miasta Krakowa Keller GEO-Instruments Geobrugg
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję