REKLAMA
Kolej Wiadomości
2 Minuty czytania

Budimex zakończył część prac na linii Warszawa – Lublin

Spółka Budimex zakończyła część prac na linii kolejowej Warszawa – Lublin na lotach B i C1. Prace na locie B: Pilawa – Dęblin są już zrealizowane w 100% a na locie C: Dęblin – Nałęczów zakończono prace na jednym torze.

 
Zdjęcie: Budimex
Zdjęcie: Budimex
Zdjęcie: Budimex
Zdjęcie: Budimex
Od 14 grudnia pociągi rozkładowe kursują po obu odcinkach o długości ponad 90 km.

Na odcinku Dęblin – Nałęczów Budimex oddał od eksploatacji 25 km toru wraz z podtorzem oraz odwodnieniem, tyle samo sieci trakcyjnej oraz 19 rozjazdów kolejowych. Pasażerowie będą korzystać z 7 nowych krawędzi peronowych wraz z dojściami dla pieszych, odwodnieniem, oświetleniem, wiatami oraz małą architekturą. Zabudowano 7 przejazdów kolejowych w technologii bezpodsypkowej, wykonano 22 obiekty inżynieryjne.

– Prace zostały wykonane w ekspresowym tempie 6-ciu miesięcy. O ogromie prac świadczy zaangażowanie liczby ludzi. Na modernizacji LK7 pracowało i pracuje prawie 2 000 pracowników i ponad 100 jednostek sprzętu –
mówi Artur Popko, Wiceprezes i Dyrektor Budownictwa Budimex SA.

– Dużym sukcesem jest zakończenie przez Budimex przed okresem zimowym robót ziemnych, podtorowych, torowych oraz prac związanych z zabudową konstrukcji sieci trakcyjnej w torze nr 1 pomiędzy odcinkami Puławy Miasto do końca zakresu naszej inwestycji. Zakończenie tych prac na tym odcinku miało nastąpić zgodnie z kontraktem dopiero w październiku 2020 –
mówi Artur Popko.

Dodatkowo do eksploatacji został oddany tor nr 2 na odcinku Dęblin – Puławy, a jest to 19-kilometrowy odcinek toru wraz z podtorzem oraz odwodnieniem, tyle samo sieci trakcyjnej. Podróżni będą korzystać z 4 nowych krawędzi peronowych wraz z dojściami dla pieszych, odwodnieniem, oświetleniem, wiatami oraz małą architekturą. Zabudowano 3 przejazdy kolejowe w technologii bezpodsypkowej. Uruchomienie tego odcinka było możliwe dzięki oddaniu do eksploatacji budynku Nastawni Zarzeka.

Na odcinku Pilawa – Dęblin (Lot B), prace są już zakończone. Tutaj powstało m.in:
- 120 km torów,
– 156 km sieci trakcyjnej,
– 106 nowych rozjazdów,
– 53 obiekty inżynieryjne,
– 17 przejazdów kolejowo-drogowych,
– 74 km dróg technicznych,
– 8 przystanków kolejowych.

Na odcinku Otwock – Pilawa (Lot A) – Przed okresem zimowym wykonano 90% robót w zakresie podtorowym, trwają roboty związane z budową obu torów. Ruch dwutorowy pociągów na tym odcinku uruchomiony zostanie w 2020 roku. Zaawansowanie rzeczowe całego kontraktu to 60%. 

Całość prac realizowanych przez Budimex na LK7 Warszawa – Lublin trwa od maja 2017 roku. Prace realizowane przez Budimex trwają na długości ok. 120 km linii. Wartość wszystkich zadań: Lot A, B i C to 1 mld 600 mln złotych netto.

Budimex SA jest obecnie w pierwszej trójce największych wykonawców kolejowych. Firma ma za sobą m.in. przebudowę stacji Olszamowice na Centralnej Magistrali Kolejowej, czy modernizację kolejowej linii obwodowej w Warszawie. Za ten ostatni kontrakt Budimex SA został nagrodzony tytułem „Diament Infrastruktury i Budownictwa 2018” w budownictwie kolejowym. Do innych inwestycji z tego sektora, wykonywanych przez firmę, należą m.in. modernizacja linii kolejowej E59 na odcinku Rokietnica – Wronki, czy prace przy LCS Idzikowice. Oba kontrakty mają zakończyć się w 2020 roku. Budimex jest także generalnym wykonawcą na odcinku Trzebinia – Krzeszowice (Katowice – Kraków), poprawy dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni.

Tekst i zdjęcia: Budimex SA

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA