YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


W Sztokholmie o BRD
W dniach 19-20 lutego 2020 roku w Sztokholmie odbyła się 3 edycja konferencji na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego Global Road Safety 2020. W wydarzeniu wziął udział wiceminister infrastruktury Rafał Weber. [...]

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym NOVKOL 2019




XXXII Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Metody komputerowe w projektowaniu i analizie konstrukcji hydrotechnicznych” 24-27.02.2020 oraz V Warsztaty modelowania komputerowego w geotechnice, 27-29.02.2020, Korbielów 2020-02-24
Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki Wydział Inżynierii Lądowej Katedra Geotechniki i Wytrzymałości Materiałów zapraszają środowisko naukowców i projektantów do uczestnictwa w XXXII Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Metody komputerowe w projektowaniu i analizie konstrukcji hydrotechnicznych”, która odbędzie się w dniach 24-27 lutego 2020 r. w Korbielowie. W dniach 27-29 lutego 2020 r. w Korbielowie odbędzie się V edycja Warsztatów modelowania komputerowego w geotechnice.[...]


Bezpieczeństwo to inwestycja w człowieka
Rozmowa z Sebastianem Lewińskim, szefem ds. BHP w firmie Warbud SA.[...]


Blisko co trzeci przedsiębiorca ma kłopoty z płynnością. W 2019 upadłość ogłosiło ponad tysiąc firm
Część polskich firm ma spory problem z utrzymaniem płynności finansowej rozumianej, jako regulowanie na czas swoich zobowiązań. Jak wskazuje badanie BIG InfoMonitor, dla 16 proc. przedsiębiorstw są to duże lub regularnie powracające kłopoty. Najbardziej zagrożone są podmioty z branży transportowej i handlowej. Problemy z płynnością mogą przełożyć się na relacje biznesowe, a w najgorszym wypadku doprowadzić do finansowej ruiny. Tylko w 2019 upadłość ogłosiło ponad tysiąc podmiotów.[...]


Budowa wodociągu w ciągu obwodnicy Gliwic
Gliwice to jedno z lepiej skomunikowanych miast w Polsce. Na terenie Gliwic zlokalizowane są dwie autostrady – A1 i A4, które przecinają się na największym skrzyżowaniu autostradowym w kraju – węźle autostradowym Gliwice Sośnica. Przez Gliwice przebiega Drogowa Trasa Średnicowa, łącząca główne miasta na Śląsku. Obecnie jest budowana nowoczesna miejska obwodnica, która ma usprawnić warunki komunikacyjne terenów inwestycyjnych położonych w Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Gliwicach. Wzdłuż obwodnicy powstaje rurociąg wodociągowy o średnicy DN 400 i DN 200 z żeliwa sferoidalnego.[...]



Budimex zakończył część prac na linii Warszawa – Lublin

Spółka Budimex zakończyła część prac na linii kolejowej Warszawa – Lublin na lotach B i C1. Prace na locie B: Pilawa – Dęblin są już zrealizowane w 100% a na locie C: Dęblin – Nałęczów zakończono prace na jednym torze.



 Zdjęcie: Budimex Zdjęcie: Budimex
Od 14 grudnia pociągi rozkładowe kursują po obu odcinkach o długości ponad 90 km.

Na odcinku Dęblin – Nałęczów Budimex oddał od eksploatacji 25 km toru wraz z podtorzem oraz odwodnieniem, tyle samo sieci trakcyjnej oraz 19 rozjazdów kolejowych. Pasażerowie będą korzystać z 7 nowych krawędzi peronowych wraz z dojściami dla pieszych, odwodnieniem, oświetleniem, wiatami oraz małą architekturą. Zabudowano 7 przejazdów kolejowych w technologii bezpodsypkowej, wykonano 22 obiekty inżynieryjne.

- Prace zostały wykonane w ekspresowym tempie 6-ciu miesięcy. O ogromie prac świadczy zaangażowanie liczby ludzi. Na modernizacji LK7 pracowało i pracuje prawie 2 000 pracowników i ponad 100 jednostek sprzętu –
mówi Artur Popko, Wiceprezes i Dyrektor Budownictwa Budimex SA.

- Dużym sukcesem jest zakończenie przez Budimex przed okresem zimowym robót ziemnych, podtorowych, torowych oraz prac związanych z zabudową konstrukcji sieci trakcyjnej w torze nr 1 pomiędzy odcinkami Puławy Miasto do końca zakresu naszej inwestycji. Zakończenie tych prac na tym odcinku miało nastąpić zgodnie z kontraktem dopiero w październiku 2020 –
mówi Artur Popko.


Dodatkowo do eksploatacji został oddany tor nr 2 na odcinku Dęblin – Puławy, a jest to 19-kilometrowy odcinek toru wraz z podtorzem oraz odwodnieniem, tyle samo sieci trakcyjnej. Podróżni będą korzystać z 4 nowych krawędzi peronowych wraz z dojściami dla pieszych, odwodnieniem, oświetleniem, wiatami oraz małą architekturą. Zabudowano 3 przejazdy kolejowe w technologii bezpodsypkowej. Uruchomienie tego odcinka było możliwe dzięki oddaniu do eksploatacji budynku Nastawni Zarzeka.

Na odcinku Pilawa – Dęblin (Lot B), prace są już zakończone. Tutaj powstało m.in:
- 120 km torów,
- 156 km sieci trakcyjnej,
- 106 nowych rozjazdów,
- 53 obiekty inżynieryjne,
- 17 przejazdów kolejowo-drogowych,
- 74 km dróg technicznych,
- 8 przystanków kolejowych.

Na odcinku Otwock – Pilawa (Lot A) - Przed okresem zimowym wykonano 90% robót w zakresie podtorowym, trwają roboty związane z budową obu torów. Ruch dwutorowy pociągów na tym odcinku uruchomiony zostanie w 2020 roku. Zaawansowanie rzeczowe całego kontraktu to 60%. 


Całość prac realizowanych przez Budimex na LK7 Warszawa – Lublin trwa od maja 2017 roku. Prace realizowane przez Budimex trwają na długości ok. 120 km linii. Wartość wszystkich zadań: Lot A, B i C to 1 mld 600 mln złotych netto.

Budimex SA jest obecnie w pierwszej trójce największych wykonawców kolejowych. Firma ma za sobą m.in. przebudowę stacji Olszamowice na Centralnej Magistrali Kolejowej, czy modernizację kolejowej linii obwodowej w Warszawie. Za ten ostatni kontrakt Budimex SA został nagrodzony tytułem „Diament Infrastruktury i Budownictwa 2018” w budownictwie kolejowym. Do innych inwestycji z tego sektora, wykonywanych przez firmę, należą m.in. modernizacja linii kolejowej E59 na odcinku Rokietnica – Wronki, czy prace przy LCS Idzikowice. Oba kontrakty mają zakończyć się w 2020 roku. Budimex jest także generalnym wykonawcą na odcinku Trzebinia – Krzeszowice (Katowice – Kraków), poprawy dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni.

Tekst i zdjęcia: Budimex SA





Reklamy
Warbud Amiblue Geobrugg PAM MPWiK Kraków Uponor Soletanche DCS
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję