REKLAMA
Drogi Wiadomości
2 Minuty czytania

Budimex wybuduje S19 Kamień – Sokołów Małopolski Północ

21 grudnia br. rzeszowski Oddział GDDKiA podpisał umowę ze spółką Budimex na projekt i budowę drogi ekspresowej S19 od węzła Kamień do węzła Sokołów Małopolski Północ (długość ok. 8 km).

Mapka: GDDKiA O/RzeszówW wydarzeniu wziął udział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Wartość kontraktu wynosi 286 mln zł brutto.

Droga z dwoma węzłami, dwoma Miejscami Obsługi Podróżnych (MOP) i Obwodem Utrzymania Drogi (OUD) powstanie w ciągu 34 miesięcy od daty podpisania umowy. Odcinek S19 realizowany przez Budimex będzie ostatnim odcinkiem w budowie który połączy Rzeszów z Lublinem – pozostałe odcinki między tymi aglomeracjami są już w trakcie realizacji.

– Prace budowlane rozpoczniemy w I kwartale 2020 roku. Będziemy dążyć do skończenia prac w najszybszym terminie – nawet przed zaplanowanym końcem prac budowlanych wynikającym z umowy w kwietniu 2022 roku – mówi Grzegorz Domaradzki, Dyrektor Oddziału Budownictwa Infrastrukturalnego Południe Budimeksu.

Kolejny na północ odcinek S19 od węzła Nisko Południe (bez węzła) do węzła Sokołów Małopolski Północ (z węzłem) o długości 10 km realizuje także Budimex. Budowa tego odcinka zakończy się w 2021 roku.

– Jesteśmy generalnym wykonawcą trzech ważnych odcinków Via Carpatia w województwie podkarpackim i lubelskim. Realizujemy w Polsce Wschodniej kilkanaście ważnych projektów budowlanych – drogowych i kubaturowych jak obwodnica Suwałk, Muzeum Pamięci Sybiru w Białymstoku czy Muzeum Żołnierzy Wyklętych w Ostrołęce –
dodaje Grzegorz Domaradzki.

Początek trasy Via Carpatia ma zaczynać się na Litwie, biec przez m.in przez Polskę, Węgry czy Bułgarię, a kończyć się aż w greckich Salonikach. Nowy szlak komunikacyjny ma istotny wpływ na rozwój wschodnich regionów Polski.

Wartość inwestycji netto: 232 848 549,99 zł
Wartość inwestycji brutto: 286 403 716,49 zł
Okres realizacji: 34 miesiące
Gwarancja jakości: 10 lat
Okres zimowy trwa od 15 grudnia do 15 marca (trzy miesiące).
W etap projektowania wlicza się okresy zimowe.
Etap projektowania liczony jest do uzyskania decyzji ZRID

Podstawowe parametry drogi ekspresowej S19:
Przekrój budowany – 2×2
Przekrój docelowy – 2×3
Rodzaj konstrukcji nawierzchni – podatna
Klasa techniczna – S
Prędkość projektowa Vp – 100 km/h
Ilość i szerokość pasów ruchu – 2 x 2 x 3,5 m
Pas dzielący wraz z opaskami – 5 m
Rezerwa pod trzeci pas ruchu – na zewnątrz dla przekroju docelowego
Szerokość opaski – 0,5 m
Pas awaryjny – 2,5 m
Szerokość pobocza gruntowego – 0,75 m lub większa, jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD lub ochrony środowiska oraz innych urządzeń i obiektów do elektronicznego systemu poboru opłat a także systemu zarządzania ruchem
Kategoria ruchu – KR 7
Obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś
Skrajnia pionowa – 5,0 m
Pochylenie poprzeczne – 2,5%

Tekst: Budimex SA
Mapka: GDDKiA O/Rzeszów

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA