Układ budynku składa się z dwóch elementów. Część niska I-II kondygnacji wys. 5-9 m – stanowi dwukondygnacyjny budynek o konstrukcji słupowo-ścianowej. Część wysoka wys. 45,75 m. Jej trzon zbudowany jest jako wspornik pionowy o przekroju poprzecznym prostokąta, z wydzielonym wewnątrz ciągiem dla windy oraz szachtami instalacyjnymi. Utwierdzenie trzonu stanowi płyta fundamentowa o grubości 1,8 m i o wymiarach w rzucie 17×17 m. W górnej części trzonu wykonstruowano wsporniki poziome na których oparto stropy części zasadniczej wieży. Zwieńczenie wieży stanowi dach stalowy.
Obudowę wieży zaprojektowano w formie elewacji pochłaniającej energię PEM – z aluminiowej płyty kompozytowej.
W trzonie zaprojektowano windę elektryczną z podszybiem i nadszybiem bez pomieszczenia maszynowni, przystosowaną do wymogów jakie musi spełniać dźwig dla ekip ratowniczych.
Wartość kontraktu to 20,22 mln zł netto.
Katowicka wieża jest inwestycją w bezpieczeństwo ruchu lotniczego i poprawę jego płynności, a przede wszystkim stanie się jedną z infrastrukturalnych wizytówek województwa śląskiego.
Autor: Budimex SA