















19 maja 2022 r. białostocki Oddział GDDKiA podpisała umowę z firmą PUT Intercor na budowę prawie 13-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S61 Łomża Zachód – Kolno. [...]




[...]


Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


W Zakładzie Uzdatniania Wody Raba w Dobczycach rozpoczęła się modernizacja systemu ozonowania wody, polegająca na zastąpieniu wyeksploatowanej instalacji nową, wytwarzającą ozon z ciekłego tlenu. Inwestycja ma na celu dostosowanie obiektu do obowiązujących oraz przewidzianych do wprowadzenia w nieodległej przyszłości wymagań prawnych. Przeprowadzona modernizacja pozwoli na utrzymanie bardzo wysokiego poziomu bezpieczeństwa i jakości wody dostarczanej mieszkańcom Krakowa.[...]
Budimex wybudował drogę S7 Elbląg – Nowy Dwór Gdański
31 października 2018 r. spółka Budimex oddała do użytku odcinek drogi ekspresowej Nowy Dwór Gdański – Elbląg (węzeł Kazimierzowo). Inwestycja licząca ponad 19 km została oddana w terminie.
Autor: Budimex SA
Autor: Budimex SA


Budowa trasy ruszyła w 2015 roku i została podzielona na dwa odcinki. Wykonawcą drugiego z nich, od Kazimierzowa do Nowego Dworu Gdańskiego był Budimex. W ramach kontraktu firma zbudowała m.in. dwa węzły drogowe, dwupoziomowe: Żuławy Wschód i Elbląg Zachód. Wartość kontraktu to ponad 1,5 mld zł brutto.
Budimex podpisał umowę na realizację odcinek S7 w październiku 2017 r. Do największych przedsięwzięć przy okazji tej inwestycji należało zbudowanie mostu nad rzeką Nogat. - To najdłuższy obiekt na tej budowie, liczący 595 m. Wykonaliśmy go metodą nasuwania – mówi Jakub Długoszek, dyrektor rejonu Budimex. Poza dwoma węzłami drogowymi i mostem, Budimex wykonał także w sumie 4 obiekty, tj. mosty i wiadukty nad drogą ekspresową, w celu skomunikowania ruchu lokalnego oraz 17 przejść dla zwierząt.
Droga wyjątkowo wzmocniona
Odcinek drogi S7 zbudowany przez Budimex jest ewenementem w skali kraju pod względem zastosowanych rozwiązań. - Każdy kilometr ponad 19-kilometrowej trasy został wzmocniony technologiami, np. drenami prefabrykowanymi, których zużyliśmy w sumie 6 mln metrów bieżących. Zbudowaliśmy także nasypy przeciążające z 4 mln m3 gruntu. Mają one symulować obciążenie, jakie będzie miało miejsce podczas użytkowania tej drogi przez pojazdy. Ich zastosowanie wygenerowało osiadania gruntu, które na tym terenie i tak by nastąpiły, ale dzięki nasypom odbyło się to pod naszą kontrolą. Dzięki temu droga jest równa i bezpieczna – tłumaczy Jakub Długoszek.
Droga ekspresowa S7 będzie liczyć w sumie aż 720 kilometrów i połączy Trójmiasto z Warszawą oraz w dalszej kolejności z aglomeracjami, radomską, kielecką i krakowską. Wraz z autostradą A1 będą stanowić jedne z najważniejszych dróg prowadzących nad Morze Bałtyckie. - Budowa S7 to także ważna inwestycja w kontekście poprawy komfortu i bezpieczeństwa jazdy. Już samo zredukowanie ilości skrzyżowań jednopoziomowych na rzecz dwupoziomowych znacznie polepszy płynność ruchu. Jesteśmy dumni, że to kolejny, tak ważny projekt drogowy w naszym kraju, w którego realizacji bierzemy udział – mówi Dariusz Blocher, prezes Budimex S.A.
Budimex podpisał umowę na realizację odcinek S7 w październiku 2017 r. Do największych przedsięwzięć przy okazji tej inwestycji należało zbudowanie mostu nad rzeką Nogat. - To najdłuższy obiekt na tej budowie, liczący 595 m. Wykonaliśmy go metodą nasuwania – mówi Jakub Długoszek, dyrektor rejonu Budimex. Poza dwoma węzłami drogowymi i mostem, Budimex wykonał także w sumie 4 obiekty, tj. mosty i wiadukty nad drogą ekspresową, w celu skomunikowania ruchu lokalnego oraz 17 przejść dla zwierząt.
Droga wyjątkowo wzmocniona
Odcinek drogi S7 zbudowany przez Budimex jest ewenementem w skali kraju pod względem zastosowanych rozwiązań. - Każdy kilometr ponad 19-kilometrowej trasy został wzmocniony technologiami, np. drenami prefabrykowanymi, których zużyliśmy w sumie 6 mln metrów bieżących. Zbudowaliśmy także nasypy przeciążające z 4 mln m3 gruntu. Mają one symulować obciążenie, jakie będzie miało miejsce podczas użytkowania tej drogi przez pojazdy. Ich zastosowanie wygenerowało osiadania gruntu, które na tym terenie i tak by nastąpiły, ale dzięki nasypom odbyło się to pod naszą kontrolą. Dzięki temu droga jest równa i bezpieczna – tłumaczy Jakub Długoszek.
Droga ekspresowa S7 będzie liczyć w sumie aż 720 kilometrów i połączy Trójmiasto z Warszawą oraz w dalszej kolejności z aglomeracjami, radomską, kielecką i krakowską. Wraz z autostradą A1 będą stanowić jedne z najważniejszych dróg prowadzących nad Morze Bałtyckie. - Budowa S7 to także ważna inwestycja w kontekście poprawy komfortu i bezpieczeństwa jazdy. Już samo zredukowanie ilości skrzyżowań jednopoziomowych na rzecz dwupoziomowych znacznie polepszy płynność ruchu. Jesteśmy dumni, że to kolejny, tak ważny projekt drogowy w naszym kraju, w którego realizacji bierzemy udział – mówi Dariusz Blocher, prezes Budimex S.A.
Zdjęcie: Budimex SA

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.