YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


I Kongres Rozwoju Kolei 2019-01-24
23 stycznia 2019 r. w Warszawie odbył się I Kongres Rozwoju Kolei „Przyszłość i perspektywy”. Organizatorem były spółki z Grupy PKP: PKP S.A., PKP Cargo S.A., PKP Intercity S.A. oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




III Forum Gospodarcze Budownictwa „Build4Future”, 11-12.02.2019, Poznań 2019-02-11
Najważniejszym wydarzeniem towarzyszącym targom Budma 2019 jest III edycja Forum Gospodarczego Budownictwa „Build4Future”, które zainauguruje święto branży budowlanej już 11-12 lutego 2019 roku w Poznaniu. Ciekawy program merytoryczny spotkania zapewnią, nie tylko prezentacje przedstawiane przez ekspertów, ale przede wszystkim panele dyskusyjne, które będą idealną okazją do merytorycznej dyskusji przedstawicieli administracji publicznej z przedsiębiorcami.[...]


Postęp w inżynierii rodzi się w mostownictwie
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Kazimierzem Flagą, dr h.c.m. z Katedry Budowy Mostów i Tuneli Politechniki Krakowskiej, rektorem tej uczelni w latach 1996-2002.[...]


Raport „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”
Oddziaływanie ludzi na środowisko jest coraz większe. Liczba ludności przez ostatnie pół wieku wzrosła dwukrotnie: z 3,7 mld do 7,6 mld. Powoduje to, że zużycie surowców naturalnych wzrasta niewspółmiernie do możliwości regeneracyjnych Ziemi. Zwiększeniu ulega również ilość odpadów, które są nieprawidłowo zagospodarowane, co oznacza duże straty dla środowiska naturalnego. Odpowiedzią na te wyzwania jest gospodarka o obiegu zamkniętym (GOZ). Jak wynika z raportu firmy doradczej Deloitte „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”, gospodarka odpadami i zarządzanie surowcami są w Polsce nieefektywne. [...]


Krakowskie inwestycje kolejowe w ramach Krajowego Programu Kolejowego
Nowe perony w Bieżanowie, Prokocimiu i Mydlnikach to jedne z pierwszych efektów miliardowych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA w krakowskim węźle kolejowym. Nowe rozwiązania usprawniają komunikację w Małopolsce i jej stolicy. Za kilka miesięcy podróże w aglomeracji i przejazdach dalekobieżnych będą łatwiejsze.[...]



Budimex wybudował drogę S7 Elbląg – Nowy Dwór Gdański

31 października 2018 r. spółka Budimex oddała do użytku odcinek drogi ekspresowej Nowy Dwór Gdański – Elbląg (węzeł Kazimierzowo). Inwestycja licząca ponad 19 km została oddana w terminie.
Autor: Budimex SA



Wybudowana droga S7 Elbląg – Nowy Dwór Gdański, fot. Budimex
Budowa trasy ruszyła w 2015 roku i została podzielona na dwa odcinki. Wykonawcą drugiego z nich, od Kazimierzowa do Nowego Dworu Gdańskiego był Budimex. W ramach kontraktu firma zbudowała m.in. dwa węzły drogowe, dwupoziomowe: Żuławy Wschód i Elbląg Zachód. Wartość kontraktu to ponad 1,5 mld zł brutto.

Budimex podpisał umowę na realizację odcinek S7 w październiku 2017 r. Do największych przedsięwzięć przy okazji tej inwestycji należało zbudowanie mostu nad rzeką Nogat. - To najdłuższy obiekt na tej budowie, liczący 595 m. Wykonaliśmy go metodą nasuwania – mówi Jakub Długoszek, dyrektor rejonu Budimex. Poza dwoma węzłami drogowymi i mostem, Budimex wykonał także w sumie 4 obiekty, tj. mosty i wiadukty nad drogą ekspresową, w celu skomunikowania ruchu lokalnego oraz 17 przejść dla zwierząt.

Droga wyjątkowo wzmocniona


Odcinek drogi S7 zbudowany przez Budimex jest ewenementem w skali kraju pod względem zastosowanych rozwiązań. - Każdy kilometr ponad 19-kilometrowej trasy został wzmocniony technologiami, np. drenami prefabrykowanymi, których zużyliśmy w sumie 6 mln metrów bieżących. Zbudowaliśmy także nasypy przeciążające z 4 mln m3 gruntu. Mają one symulować obciążenie, jakie będzie miało miejsce podczas użytkowania tej drogi przez pojazdy. Ich zastosowanie wygenerowało osiadania gruntu, które na tym terenie i tak by nastąpiły, ale dzięki nasypom odbyło się to pod naszą kontrolą. Dzięki temu droga jest równa i bezpieczna – tłumaczy Jakub Długoszek.

Droga ekspresowa S7 będzie liczyć w sumie aż 720 kilometrów i połączy Trójmiasto z Warszawą oraz w dalszej kolejności z aglomeracjami, radomską, kielecką i krakowską. Wraz z autostradą A1 będą stanowić jedne z najważniejszych dróg prowadzących nad Morze Bałtyckie. - Budowa S7 to także ważna inwestycja w kontekście poprawy komfortu i bezpieczeństwa jazdy. Już samo zredukowanie ilości skrzyżowań jednopoziomowych na rzecz dwupoziomowych znacznie polepszy płynność ruchu. Jesteśmy dumni, że to kolejny, tak ważny projekt drogowy w naszym kraju, w którego realizacji bierzemy udział – mówi Dariusz Blocher, prezes Budimex S.A.
 
Zdjęcie: Budimex SA




Reklamy
Keller PAM Aarsleff Strabag Soletanche Budimex Amago MPWiK Kraków
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję