















19 maja 2022 r. białostocki Oddział GDDKiA podpisała umowę z firmą PUT Intercor na budowę prawie 13-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S61 Łomża Zachód – Kolno. [...]




[...]


Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


W Zakładzie Uzdatniania Wody Raba w Dobczycach rozpoczęła się modernizacja systemu ozonowania wody, polegająca na zastąpieniu wyeksploatowanej instalacji nową, wytwarzającą ozon z ciekłego tlenu. Inwestycja ma na celu dostosowanie obiektu do obowiązujących oraz przewidzianych do wprowadzenia w nieodległej przyszłości wymagań prawnych. Przeprowadzona modernizacja pozwoli na utrzymanie bardzo wysokiego poziomu bezpieczeństwa i jakości wody dostarczanej mieszkańcom Krakowa.[...]
Budimex wybudował drogę S5 Wronczyn – Kościan Południe
Budimex zakończył prace na 18,9-kilometrowym odcinku drogi ekspresowej S5 Wronczyn – Kościan Południe. Od 14 grudnia kierowcy jadą nowoczesną drogą łączącą Poznań i Wrocław. Jeden z najważniejszych kontraktów w województwie wielkopolskim został zrealizowany miesiąc przed terminem. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Poznaniu.
Autor: Budimex SA
Autor: Budimex SA


- Oddany do użytku odcinek, zamyka prace nad jednym z najważniejszych etapów budowy trasy ekspresowej nr 5 łączącym Wrocław i Poznań Cieszy nas to, że tak sprawnie udało się nam przeprowadzić inwestycję o kluczowym znaczeniu dla komunikacji między stolicami dwóch, dużych województw oraz dla całego regionu. Poruszający się tą trasą kierowcy, na pewno poczują różnicę w komforcie jazdy – mówi Dariusz Blocher, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Budimeksu SA.

- W realizację zadań na trasie zaangażowanych było około 0,5 tysiąca osób. Wykonaliśmy około 2,5 mln m³ robót ziemnych oraz wbudowaliśmy 0,3 mln ton masy bitumicznej, zastosowaliśmy także innowacyjne narzędzia kontroli – mówi Bartłomiej Syguła, zastępca dyrektora kontraktu. - Podczas realizacji projektu, oprócz tradycyjnych sprzętów geodezyjnych, wielokrotnie korzystaliśmy z pomiarów wykonywanych metodą fotogrametrii z użyciem dronów. Część robót, dotychczas wykonywanych siłą ludzkich rąk, zrealizowaliśmy w sposób zdecydowanie bardziej zautomatyzowany, wykorzystując w tym celu m.in. metody ślizgowe czy modele 3D – dodaje. Dzięki zastosowaniu czujników ruchu oraz monitoringu z dostępem on-line, automatyzacji uległ również sposób zabezpieczenia placu budowy. Unowocześniono także proces ważenia materiałów dostarczanych na budowę.

Wartość projektu to 292,1 mln zł. Otwarcie nowej drogi umożliwi skrócenie czasu przejazdu na trasie Poznań – Wrocław o 20 minut, z dwóch i pół godziny do dwóch godzin i dziesięciu minut oraz wpłynie na poprawę bezpieczeństwa.
Budimex jako lider polskiego budownictwa realizuje wiele inwestycji w kraju. Obecnie firma buduje już co 4 kilometr drogi ekspresowej lub autostrady w Polsce, a 80 proc. swoich kontraktów realizuje przed terminem. Jeszcze w tym roku spółka planuje otwarcie trasy S17, na odcinku Garwolin – Kołbiel między Lublinem a Warszawą oraz zakończenie prac drogowych na A1, na odcinku obwodnicy Częstochowy oraz S7 obwodnica Skarżyska Kamiennej.
Zdjęcia: Budimex SA

Wartość projektu to 292,1 mln zł. Otwarcie nowej drogi umożliwi skrócenie czasu przejazdu na trasie Poznań – Wrocław o 20 minut, z dwóch i pół godziny do dwóch godzin i dziesięciu minut oraz wpłynie na poprawę bezpieczeństwa.
Budimex jako lider polskiego budownictwa realizuje wiele inwestycji w kraju. Obecnie firma buduje już co 4 kilometr drogi ekspresowej lub autostrady w Polsce, a 80 proc. swoich kontraktów realizuje przed terminem. Jeszcze w tym roku spółka planuje otwarcie trasy S17, na odcinku Garwolin – Kołbiel między Lublinem a Warszawą oraz zakończenie prac drogowych na A1, na odcinku obwodnicy Częstochowy oraz S7 obwodnica Skarżyska Kamiennej.
Zdjęcia: Budimex SA

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.