YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


PORR i Mota-Engil Centra Europe wybudują S1 Oświęcim – Dankowice 2020-03-30
Oferta konsorcjum spółek: PORR oraz Mota-Engil Central Europe została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na budowę drogi ekspresowej S1 Oświęcim – Dankowice. [...]

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym NOVKOL 2019




IABSE Symposium Synergia kultury i inżynierii – historia i wyzwania, 20-22.05.2020, Wrocław 2020-05-20
Polska Grupa IABSE oraz Politechnika Wrocławska mają zaszczyt zaprosić Państwa do wzięcia udziału w IABSE Symposium Synergia kultury i inżynierii – historia i wyzwania, które odbędzie się w dniach 20-22 maja 2020 r. na Politechnice Wrocławskiej.[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Nowoczesne systemy szalunków i deskowań
Jeszcze pół wieku temu normą było stosowanie do wykonywania konstrukcji z betonu wyłącznie deski i kantówki. W latach 50. XX w. zaczęto dążyć do racjonalnego i efektywnego budowania z użyciem deskowań systemowych. Nowe i wciąż udoskonalane rozwiązania w zakresie deskowań zapewniają dziś zadowalające efekty zarówno w trakcie, jak i po zdemontowaniu szalunków.[...]


Budownictwo drogowe – przegląd inwestycji
Zakończenie rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 815 Parczew – Lubartów. 29 stycznia 2020 r. miał miejsce uroczysty odbiór rozbudowanej przez Strabag Sp. z o.o. drogi wojewódzkiej nr 815 na odcinku Parczew – Lubartów. [...]



Budimex wybudował biurowiec Transportowego Dozoru Technicznego

Dziewiętnaście kondygnacji, ponad 15 tysięcy m2 powierzchni użytkowej oraz dwupoziomowy parking podziemny. Budimex zakończył realizację nowego wielofunkcyjnego obiektu biurowo-usługowego na warszawskim Mokotowie. Inwestorem jest Transportowy Dozór Techniczny.
Autor: Budimex SA



  Zdjęcie: Budimex Zdjęcie: Budimex
Budowa obiektu zlokalizowanego na skrzyżowaniu ulic Puławskiej oraz Bukowińskiej w Warszawie rozpoczęła się w październiku 2016 r. Wieżowiec składa się z kilku połączonych ze sobą segmentów, które spaja jasnoszara, trójwymiarowa fasada z prefabrykowanych płyt betonowych.

- Zakończona inwestycja doskonale wpisuje się w standardy realizacji Budimeksu, łącząc funkcjonalność, jakość wykonania i oraz warstwę wizualną. Nowoczesny design projektu wyraża się w bryle, która została podzielona na dwie części. Pierwsza, niższa to pięciokondygnacyjne podium, w której zlokalizowano część konferencyjną i biurową. Druga to dziewiętnastopoziomowa wieża o wysokości 55 m, w której (od 7 piętra) znajduje się część gościnna z imponującym widokiem na panoramę Warszawy –
mówi Artur Popko, Wiceprezes Budimeksu SA. Pod całym obiektem zlokalizowano także dwukondygnacyjny parking podziemny ze 121 miejscami postojowymi. Całkowita powierzchnia nieruchomości wynosi prawie 24 tys. m2, kubatura budynku to 90 885 m3.

- Dodatkowo, dokumentacja projektowa inwestycji przygotowywana była ponad 5 lat temu i tu również wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Inwestora zaproponowaliśmy rozwiązania zamienne, odpowiadające standardom na rok 2021. Szczególnie mam tu na myśli obszar instalacji sanitarnych, teletechnicznych oraz automatyki –
dodaje Artur Popko. Pomimo tych okoliczności inwestycja została zakończona w terminie kontraktowym.

Nietypowy projekt


Na szczególną uwagę zasługują ciekawe rozwiązania zastosowane podczas realizacji inwestycji, wśród nich m.in. wykorzystanie betonu architektonicznego. Podczas gdy standardowo, elementy z betonu podlegają dalszemu wykończeniu, w przypadku obiektu Transportowego Dozoru Technicznego, projekt zakładał, iż ściany osłonowe będą wykonane w takiej estetyce, która nie będzie wymagała dalszego wykończenia. Do realizacji prac konieczny był m.in. dobór odpowiedniej mieszanki betonowej czy zastosowanie dedykowanych szalunków. - Jakość, powtarzalność i skala wykonanych prac były elementami innowacyjnymi tego projektu. Aby potwierdzić technologię, wykonanych zostało dziesięć testowych betonowań. Opracowano nie tylko specjalną, unikalną metodę układania szalunków, ale cały system sposobu łączenia, doboru elementów szalunkowych oraz środków chemicznych – mówi Marcin Mastalerz, Kierownik Budowy Budimex.

Szybkość i bezpieczeństwo pracy


W ramach projektu, wykonawca zastosował samowspinające deskowanie do wykonania osłonowych ścian żelbetowych. Tego typu rozwiązanie w stosunku do klasycznego systemu, w którym przemieszczenie elementów deskowania jest powiązane z ich montażem i demontażem przez pracowników, umożliwia bezpieczne wykonywanie pracy na wysokości. - Rozwiązanie umożliwiło m.in. sprawniejsze przemieszczanie pionowe szalunków bez wykorzystania żurawia wieżowego, a cykle betonowania elementów obiektu następowały szybciej – mówi Marcin Mastalerz. Dodatkowo, szalunki samowspinające nie wymagały miejsca składowania na placu budowy – nie było bowiem konieczności demontażu i ponownego montażu deskowania.

Zdjęcia: Budimex SA





Reklamy
Keller Soletanche PAM Uponor Palisander Eurovia Wodociągi Miasta Krakowa PPI Chrobok
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję