YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Program inwestycji dla obwodnicy Kalisza 2020-09-24
23 września 2020 r. wiceminister infrastruktury Rafał Weber zatwierdził Program inwestycji dla obwodnicy Kalisza w ciągu DK25. Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. [...]

S2 Południowa Obwodnica Warszawy




XXIII Ogólnopolskie Sympozjum Naukowo-Techniczne HYDROPREZENTACJE,12-14.10.2020, Krynica-Zdrój 2020-10-12
[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Rok 2020 rekordowy pod względem planowanej powierzchni biurowej w stolicy
Warszawa przeżywa budowlany boom. Widać to wyraźnie w  centrum miasta i na Woli. Jednak z roku na rok liczba wydawanych w mieście pozwoleń na budowę dla projektów biurowych maleje. Oznacza to zwiększenie skali projektów, realizowanych w  Warszawie. To tylko jeden z najciekawszych wniosków pierwszej edycji badania „Warsaw Crane Survey – lato 2020”, czyli analizy zasobów biurowych Warszawy oraz przyszłej podaży, przeprowadzonej przez ekspertów firmy doradczej Deloitte.[...]


Rusza budowa Hali Sportowej 100-lecia AGH
Ogrody na dachu, dwie duże hale sportowe wraz całą infrastrukturą. Tak będzie wyglądać nowa hala Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie. Właśnie wydano pozwolenie na budowę.[...]



Budimex wybudował biurowiec Transportowego Dozoru Technicznego

Dziewiętnaście kondygnacji, ponad 15 tysięcy m2 powierzchni użytkowej oraz dwupoziomowy parking podziemny. Budimex zakończył realizację nowego wielofunkcyjnego obiektu biurowo-usługowego na warszawskim Mokotowie. Inwestorem jest Transportowy Dozór Techniczny.
Autor: Budimex SA



  Zdjęcie: Budimex Zdjęcie: Budimex
Budowa obiektu zlokalizowanego na skrzyżowaniu ulic Puławskiej oraz Bukowińskiej w Warszawie rozpoczęła się w październiku 2016 r. Wieżowiec składa się z kilku połączonych ze sobą segmentów, które spaja jasnoszara, trójwymiarowa fasada z prefabrykowanych płyt betonowych.

- Zakończona inwestycja doskonale wpisuje się w standardy realizacji Budimeksu, łącząc funkcjonalność, jakość wykonania i oraz warstwę wizualną. Nowoczesny design projektu wyraża się w bryle, która została podzielona na dwie części. Pierwsza, niższa to pięciokondygnacyjne podium, w której zlokalizowano część konferencyjną i biurową. Druga to dziewiętnastopoziomowa wieża o wysokości 55 m, w której (od 7 piętra) znajduje się część gościnna z imponującym widokiem na panoramę Warszawy –
mówi Artur Popko, Wiceprezes Budimeksu SA. Pod całym obiektem zlokalizowano także dwukondygnacyjny parking podziemny ze 121 miejscami postojowymi. Całkowita powierzchnia nieruchomości wynosi prawie 24 tys. m2, kubatura budynku to 90 885 m3.

- Dodatkowo, dokumentacja projektowa inwestycji przygotowywana była ponad 5 lat temu i tu również wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Inwestora zaproponowaliśmy rozwiązania zamienne, odpowiadające standardom na rok 2021. Szczególnie mam tu na myśli obszar instalacji sanitarnych, teletechnicznych oraz automatyki –
dodaje Artur Popko. Pomimo tych okoliczności inwestycja została zakończona w terminie kontraktowym.

Nietypowy projekt


Na szczególną uwagę zasługują ciekawe rozwiązania zastosowane podczas realizacji inwestycji, wśród nich m.in. wykorzystanie betonu architektonicznego. Podczas gdy standardowo, elementy z betonu podlegają dalszemu wykończeniu, w przypadku obiektu Transportowego Dozoru Technicznego, projekt zakładał, iż ściany osłonowe będą wykonane w takiej estetyce, która nie będzie wymagała dalszego wykończenia. Do realizacji prac konieczny był m.in. dobór odpowiedniej mieszanki betonowej czy zastosowanie dedykowanych szalunków. - Jakość, powtarzalność i skala wykonanych prac były elementami innowacyjnymi tego projektu. Aby potwierdzić technologię, wykonanych zostało dziesięć testowych betonowań. Opracowano nie tylko specjalną, unikalną metodę układania szalunków, ale cały system sposobu łączenia, doboru elementów szalunkowych oraz środków chemicznych – mówi Marcin Mastalerz, Kierownik Budowy Budimex.

Szybkość i bezpieczeństwo pracy


W ramach projektu, wykonawca zastosował samowspinające deskowanie do wykonania osłonowych ścian żelbetowych. Tego typu rozwiązanie w stosunku do klasycznego systemu, w którym przemieszczenie elementów deskowania jest powiązane z ich montażem i demontażem przez pracowników, umożliwia bezpieczne wykonywanie pracy na wysokości. - Rozwiązanie umożliwiło m.in. sprawniejsze przemieszczanie pionowe szalunków bez wykorzystania żurawia wieżowego, a cykle betonowania elementów obiektu następowały szybciej – mówi Marcin Mastalerz. Dodatkowo, szalunki samowspinające nie wymagały miejsca składowania na placu budowy – nie było bowiem konieczności demontażu i ponownego montażu deskowania.

Zdjęcia: Budimex SA





Reklamy
Luxo Keller Noe Geobrugg PPI Chrobok Wodociągi Miasta Krakowa Eurovia Palisander
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję