Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Podpisano umowę na przedłużenie ul. Światowida w Warszawie 2022-05-26
24 maja warszawski Zarząd Transportu Miejskiego podpisał umowę ze spółką PORR na budowę przedłużenia ulicy Światowida do Modlińskiej i skrzyżowania obu ulic. Wartość inwestycji to ponad 23 mln zł. [...]

125 lat Grupy Brugg




IV Międzynarodowe Forum Tunelowe 2022-05-30
[...]


NO-DIG POLAND już we wrześniu
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Wojna w Ukrainie zagrożeniem dla rentowności polskiego budownictwa
Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


Powstają kolejne budynki Europejskiego Centrum Rodziny INVICTA w Sopocie
Trwa rozbudowa kompleksu budynków realizowanych w ramach budowy Europejskiego Centrum Rodziny INVICTA. Inwestycja jest wynikiem potrzeb wyznaczania nowych standardów opieki oraz opracowania innowacyjnych technik i eksperymentalnych terapii w dziedzinie leczenia zaburzeń płodności. [...]



Budimex wybudował biurowiec Transportowego Dozoru Technicznego

Dziewiętnaście kondygnacji, ponad 15 tysięcy m2 powierzchni użytkowej oraz dwupoziomowy parking podziemny. Budimex zakończył realizację nowego wielofunkcyjnego obiektu biurowo-usługowego na warszawskim Mokotowie. Inwestorem jest Transportowy Dozór Techniczny.
Autor: Budimex SA



  Zdjęcie: Budimex Zdjęcie: Budimex
Budowa obiektu zlokalizowanego na skrzyżowaniu ulic Puławskiej oraz Bukowińskiej w Warszawie rozpoczęła się w październiku 2016 r. Wieżowiec składa się z kilku połączonych ze sobą segmentów, które spaja jasnoszara, trójwymiarowa fasada z prefabrykowanych płyt betonowych.

- Zakończona inwestycja doskonale wpisuje się w standardy realizacji Budimeksu, łącząc funkcjonalność, jakość wykonania i oraz warstwę wizualną. Nowoczesny design projektu wyraża się w bryle, która została podzielona na dwie części. Pierwsza, niższa to pięciokondygnacyjne podium, w której zlokalizowano część konferencyjną i biurową. Druga to dziewiętnastopoziomowa wieża o wysokości 55 m, w której (od 7 piętra) znajduje się część gościnna z imponującym widokiem na panoramę Warszawy –
mówi Artur Popko, Wiceprezes Budimeksu SA. Pod całym obiektem zlokalizowano także dwukondygnacyjny parking podziemny ze 121 miejscami postojowymi. Całkowita powierzchnia nieruchomości wynosi prawie 24 tys. m2, kubatura budynku to 90 885 m3.

- Dodatkowo, dokumentacja projektowa inwestycji przygotowywana była ponad 5 lat temu i tu również wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Inwestora zaproponowaliśmy rozwiązania zamienne, odpowiadające standardom na rok 2021. Szczególnie mam tu na myśli obszar instalacji sanitarnych, teletechnicznych oraz automatyki –
dodaje Artur Popko. Pomimo tych okoliczności inwestycja została zakończona w terminie kontraktowym.

Nietypowy projekt


Na szczególną uwagę zasługują ciekawe rozwiązania zastosowane podczas realizacji inwestycji, wśród nich m.in. wykorzystanie betonu architektonicznego. Podczas gdy standardowo, elementy z betonu podlegają dalszemu wykończeniu, w przypadku obiektu Transportowego Dozoru Technicznego, projekt zakładał, iż ściany osłonowe będą wykonane w takiej estetyce, która nie będzie wymagała dalszego wykończenia. Do realizacji prac konieczny był m.in. dobór odpowiedniej mieszanki betonowej czy zastosowanie dedykowanych szalunków. - Jakość, powtarzalność i skala wykonanych prac były elementami innowacyjnymi tego projektu. Aby potwierdzić technologię, wykonanych zostało dziesięć testowych betonowań. Opracowano nie tylko specjalną, unikalną metodę układania szalunków, ale cały system sposobu łączenia, doboru elementów szalunkowych oraz środków chemicznych – mówi Marcin Mastalerz, Kierownik Budowy Budimex.

Szybkość i bezpieczeństwo pracy


W ramach projektu, wykonawca zastosował samowspinające deskowanie do wykonania osłonowych ścian żelbetowych. Tego typu rozwiązanie w stosunku do klasycznego systemu, w którym przemieszczenie elementów deskowania jest powiązane z ich montażem i demontażem przez pracowników, umożliwia bezpieczne wykonywanie pracy na wysokości. - Rozwiązanie umożliwiło m.in. sprawniejsze przemieszczanie pionowe szalunków bez wykorzystania żurawia wieżowego, a cykle betonowania elementów obiektu następowały szybciej – mówi Marcin Mastalerz. Dodatkowo, szalunki samowspinające nie wymagały miejsca składowania na placu budowy – nie było bowiem konieczności demontażu i ponownego montażu deskowania.

Zdjęcia: Budimex SA





Reklamy
Wodociągi Miasta Krakowa SG Pam GEO-Instruments Keller Geobrugg Soletanche Porr
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję