YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Przebudowa stacji Rzeszów Główny 2018-08-10
Rozpoczęła się modernizacja stacji Rzeszów Główny za ponad 200 mln zł. To jedna z najważniejszych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA w województwie podkarpackim. Dzięki przebudowie peronów, które zostaną wyposażone w windy i schody ruchome, pasażerowie zyskają większy komfort podróży. W ramach inwestycji powstanie także dodatkowy przystanek Rzeszów Zachodni. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




XVIII Krajowa Konferencja Mechaniki Gruntów i Inżynierii Geotechnicznej oraz VII Ogólnopolska Konferencja Młodych Geotechników, 04-07.09.2018, Warszawa 2018-09-04
Polski Komitet Geotechniki, Oddział Stołeczny Polskiego Komitetu Geotechniki 
oraz Katedra Geoinżynierii Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie mają zaszczyt zaprosić na XVIII Krajową Konferencję Mechaniki Gruntów i Inżynierii Geotechnicznej oraz VII Ogólnopolską Konferencję Młodych Geotechników, która odbędzie się w dniach 4-7 września 2018 r. w Laboratorium Centrum Wodne SGGW przy ul. Ciszewskiego 6 w Warszawie.[...]


Dostrzegamy coraz szersze wejście nowych technologii w branżę
Rozmowa z Dorotą Jakuta, prezes Izby Gospodarczej „Wodociągi Polskie”.[...]


Metody wzmacniania podłoża gruntowego w budownictwie drogowym
Metody wzmacniania podłoża gruntowego są stale rozwijane. Ponadto poprawia się jakość robót i możliwości ich kontroli, co umożliwia zwiększanie zakresu ich stosowania. Wybór konkretnego rozwiązania zawsze muszą jednak poprzedzać wyczerpujące, dostosowane do konkretnych potrzeb badania gruntu. A ponieważ do wzmacniania podłoża używane są specyficzne metody i procesy, to ich programowanie, projektowanie oraz prowadzenie i kontrolowanie wymagają odpowiedniej wiedzy i doświadczenia.[...]


Kończy się budowa drogi ekspresowej S7 Koszwały – Elbląg
Budowa drogi S7 Gdańsk (A1) – Elbląg (S22) odcinek Koszwały (DK7, węzeł Koszwały) – Elbląg (z węzłem Kazimierzowo), zadanie 1. Koszwały – Nowy Dwór Gdański oraz Zadanie 2. Nowy Dwór Gdański – Kazimierzowo to jedno ze strategicznych przedsięwzięć dla województwa pomorskiego. Pierwsze samochody pojadą nową trasą w październiku 2018 r.[...]



Budimex rozpoczął budowę Trasy Łagiewnickiej w Krakowie

22 lutego 2018 r. ruszyła budowa pierwszego etapu Trasy Łagiewnickiej. Generalnym wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman.
Autor: Budimex SA



Wizualizacja: Trasa Łagiewnicka SATrasa Łagiewnicka to istotna dla Krakowa inwestycja najbliższych lat. Jest to jeden z brakujących elementów tzw. trzeciej obwodnicy Krakowa.

W ramach całej inwestycji powstanie 3,5 km drogi dwujezdniowej, z odcinkami tunelowymi oraz linią tramwajową (1,7 km) łączącą os. Kurdwanów i ul. Zakopiańską. Ponadto zostanie zbudowanych pięć tuneli, nowe węzły drogowe, ekrany akustyczne, mosty, kładki, chodniki, ścieżki rowerowe oraz wspomniana linia tramwajowa.

Trasa Łagiewnicka będzie przebiegać od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej.

 
W ramach umowy zaprojektujemy i wykonamy następujące roboty budowlane:
- budowa ulicy dwujezdniowej o długości 3,5 km wraz z pasem dzielącym, ciągami pieszymi, rowerowymi, torowiskiem tramwajowym dwutorowym,
- budowa obiektów inżynieryjnych: tuneli, kładek, mostów przez rzekę Wilgę,
- budowa i przebudowa linii tramwajowej,
- przebudowa i rozbudowa ul. Zakopiańskiej,
- przebudowa linii kolejowej,
- przełożenie koryta Wilgi,
- przebudowa torowiska tramwajowego na pętli tramwajowej,
- zagospodarowanie terenów naziemnych (miejsca nad tunelami oraz w obrębie przebiegu inwestycji), tj. nasadzenia, ogródek jordanowski, zagospodarowanie o charakterze parkowym, obiekty sportowe, place zabaw (Smocze skwery), ciągi piesze i rowerowe,
- budowa Centrum Zarządzania Trzecią Obwodnicą (CZTO) – obiektu zapewniającego nadzór i sterowanie wszystkimi elementami drogowymi trzeciej obwodnicy, w szczególności w zakresie obsługi obiektów tunelowych,
- budowa pomieszczeń nadzoru przy przystanku podziemnym (tramwajowym).

23 lutego wykonawca otrzymał dostęp do terenu budowy dla zakresu objętego pierwszym etapem inwestycji (rejon włączenia ul. 8 Pułku Ułanów do ul. Ruczaj), dla którego wydana została już prawomocna decyzja zezwalająca na realizację. Na pozostałym obszarze realizowane będą roboty porządkowe.

Urząd Miasta Krakowa prowadzi postępowanie o wydanie decyzji ZRID. Po uzyskaniu stosownych decyzji możliwe będzie rozpoczęcie prac budowlanych. Jeżeli nie wystąpią żadne nieprzewidywane okoliczności, nastąpi to w okresie wiosennym.

Budowa potrwa do końca 2020 r. Wartość inwestycji wynosi 652,19 mln zł netto. Komponent inwestycji związany z budową linii tramwajowej – Budowa linii tramwajowej wzdłuż Trasy Łagiewnickiej, jest współfinansowany ze środków europejskich w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020.

Wizualizacja: Trasa Łagiewnicka SA




Reklamy
Loyd PAM Mosty Polskie Budimex Sitech Soletanche Uponor Keller
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję