YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Otwarto oferty w przetargu na Centralny Projekt Wdrożeniowy 2019-02-22
GDDKiA otworzyła oferty złożone w przetargu na Centralny Projekt Wdrożeniowy – Krajowy System Zarządzania Ruchem na sieci TEN-T Etap 1 (CPW KSZRD E1). To pierwszy z kilku przetargów, które uruchamiamy w ramach prac nad projektem KSZRD E1. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




Konferencja „Drogownictwo po COP24: Nowy wymiar recyklingu”, 27.02.2019, Poznań 2019-02-27
Polski Kongres Drogowy zaprasza do wzięcia udziału w konferencji „Drogownictwo po COP24: Nowy wymiar recyklingu”, która odbędzie się w dniu 27 lutego 2019 r. w Poznaniu. Konferencja jest kontynuacją, ze znacznym poszerzeniem zakresu tematycznego, ubiegłorocznego kolokwium „Destrukt asfaltowy w budownictwie drogowym”.[...]


Teraz wschód Polski
Rozmowa z Dawidem Bajorkiem, dyrektorem Pionu Infrastruktury Mota-Engil Central Europe SA.[...]


Sektor nieruchomości z największą liczbą przejęć i fuzji
W 2018 roku najwięcej przejęć i fuzji w Polsce było w sektorze nieruchomości, przemysłowym, telekomunikacyjnym i IT, usługowym, handlowym oraz finansowo-ubezpieczeniowym.[...]


Sweco Engineering zaprojektuje rozbudowę DK8 Szczytna – Kłodzko
3 stycznia 2019 r. spółka Sweco Engineering podpisało umowę na opracowanie dokumentacji projektowej, tym razem dla rozbudowy drogi krajowej nr 8 na odcinku Szczytna – Kłodzko. Zleceniodawcą zadania jest wrocławski Oddział GDDKiA. Głównym celem inwestycji jest rozbudowa DK8 tak, aby uległo poprawie bezpieczeństwo ruchu.[...]



Budimex rozpoczął budowę Trasy Łagiewnickiej w Krakowie

22 lutego 2018 r. ruszyła budowa pierwszego etapu Trasy Łagiewnickiej. Generalnym wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman.
Autor: Budimex SA



Wizualizacja: Trasa Łagiewnicka SATrasa Łagiewnicka to istotna dla Krakowa inwestycja najbliższych lat. Jest to jeden z brakujących elementów tzw. trzeciej obwodnicy Krakowa.

W ramach całej inwestycji powstanie 3,5 km drogi dwujezdniowej, z odcinkami tunelowymi oraz linią tramwajową (1,7 km) łączącą os. Kurdwanów i ul. Zakopiańską. Ponadto zostanie zbudowanych pięć tuneli, nowe węzły drogowe, ekrany akustyczne, mosty, kładki, chodniki, ścieżki rowerowe oraz wspomniana linia tramwajowa.

Trasa Łagiewnicka będzie przebiegać od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej.

 
W ramach umowy zaprojektujemy i wykonamy następujące roboty budowlane:
- budowa ulicy dwujezdniowej o długości 3,5 km wraz z pasem dzielącym, ciągami pieszymi, rowerowymi, torowiskiem tramwajowym dwutorowym,
- budowa obiektów inżynieryjnych: tuneli, kładek, mostów przez rzekę Wilgę,
- budowa i przebudowa linii tramwajowej,
- przebudowa i rozbudowa ul. Zakopiańskiej,
- przebudowa linii kolejowej,
- przełożenie koryta Wilgi,
- przebudowa torowiska tramwajowego na pętli tramwajowej,
- zagospodarowanie terenów naziemnych (miejsca nad tunelami oraz w obrębie przebiegu inwestycji), tj. nasadzenia, ogródek jordanowski, zagospodarowanie o charakterze parkowym, obiekty sportowe, place zabaw (Smocze skwery), ciągi piesze i rowerowe,
- budowa Centrum Zarządzania Trzecią Obwodnicą (CZTO) – obiektu zapewniającego nadzór i sterowanie wszystkimi elementami drogowymi trzeciej obwodnicy, w szczególności w zakresie obsługi obiektów tunelowych,
- budowa pomieszczeń nadzoru przy przystanku podziemnym (tramwajowym).

23 lutego wykonawca otrzymał dostęp do terenu budowy dla zakresu objętego pierwszym etapem inwestycji (rejon włączenia ul. 8 Pułku Ułanów do ul. Ruczaj), dla którego wydana została już prawomocna decyzja zezwalająca na realizację. Na pozostałym obszarze realizowane będą roboty porządkowe.

Urząd Miasta Krakowa prowadzi postępowanie o wydanie decyzji ZRID. Po uzyskaniu stosownych decyzji możliwe będzie rozpoczęcie prac budowlanych. Jeżeli nie wystąpią żadne nieprzewidywane okoliczności, nastąpi to w okresie wiosennym.

Budowa potrwa do końca 2020 r. Wartość inwestycji wynosi 652,19 mln zł netto. Komponent inwestycji związany z budową linii tramwajowej – Budowa linii tramwajowej wzdłuż Trasy Łagiewnickiej, jest współfinansowany ze środków europejskich w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020.

Wizualizacja: Trasa Łagiewnicka SA




Reklamy
Geobrugg PAM Soletanche DCS poland Keller Freyssinet MPWiK Kraków Aarsleff
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję