YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Umowa na Koncepcję Programową dla S19 Dukla – Barwinek 2018-04-25
Wczoraj podpisano umowę na wykonanie Koncepcji Programowej (KP) z pełnym rozpoznaniem geologicznym dla odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Dukla do Barwinka (granica państwa). [...]

JUMARPOL – laureat nagrody Eureka 2017




XXIV Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA, 08-10.05.2018, Kielce 2018-05-08
Już od 8 do 10 maja 2018 r. w Targach Kielce odbędzie się kolejna edycja XXIII Międzynarodowych Targów Budownictwa Drogowego Autostrada- Polska. Zeszłoroczna edycja imprezy zgromadziła 418 firm z 20 krajów całego świata. Zajęła ponad 30 metrów a odwiedziło ją przeszło 14 000 zwiedzających.[...]


Proponujemy rozwiązania wspierające małych i średnich przedsiębiorców budowlanych
Rozmowa z Barbarą Dzieciuchowicz, prezes zarządu Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.[...]


Przegląd i zastosowanie pali i mikropali
O znaczeniu fundamentów palowych najlepiej świadczy rozwój technologii i maszyn związanych z tą dziedziną budownictwa. Dzięki możliwościom, jakie daje palowanie, pojawiają się nowe rozwiązania konstrukcyjne budowli, które są projektowane i realizowane z zastosowaniem tych technologii. Sposobów wykorzystania pali jest wiele, a wybór konkretnego rozwiązania jest uzależniony m.in. od czynników technicznych, ekonomicznych i środowiskowych.[...]


PORR zbuduje tunel kolejowy w Porcie Lotniczym Monachium
Firma Flughafen München GmbH (Port Lotniczy Monachium) wybrała PORR na wykonawcę rozbudowy istniejącego tunelu kolejowego o ok. 1,8 km w kierunku wschodnim. Wartość kontraktu wynosi ok. 110 mln €.[...]



Budimex rozpoczął budowę Trasy Łagiewnickiej w Krakowie

22 lutego 2018 r. ruszyła budowa pierwszego etapu Trasy Łagiewnickiej. Generalnym wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman.
Autor: Budimex SA



Wizualizacja: Trasa Łagiewnicka SATrasa Łagiewnicka to istotna dla Krakowa inwestycja najbliższych lat. Jest to jeden z brakujących elementów tzw. trzeciej obwodnicy Krakowa.

W ramach całej inwestycji powstanie 3,5 km drogi dwujezdniowej, z odcinkami tunelowymi oraz linią tramwajową (1,7 km) łączącą os. Kurdwanów i ul. Zakopiańską. Ponadto zostanie zbudowanych pięć tuneli, nowe węzły drogowe, ekrany akustyczne, mosty, kładki, chodniki, ścieżki rowerowe oraz wspomniana linia tramwajowa.

Trasa Łagiewnicka będzie przebiegać od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej.

 
W ramach umowy zaprojektujemy i wykonamy następujące roboty budowlane:
- budowa ulicy dwujezdniowej o długości 3,5 km wraz z pasem dzielącym, ciągami pieszymi, rowerowymi, torowiskiem tramwajowym dwutorowym,
- budowa obiektów inżynieryjnych: tuneli, kładek, mostów przez rzekę Wilgę,
- budowa i przebudowa linii tramwajowej,
- przebudowa i rozbudowa ul. Zakopiańskiej,
- przebudowa linii kolejowej,
- przełożenie koryta Wilgi,
- przebudowa torowiska tramwajowego na pętli tramwajowej,
- zagospodarowanie terenów naziemnych (miejsca nad tunelami oraz w obrębie przebiegu inwestycji), tj. nasadzenia, ogródek jordanowski, zagospodarowanie o charakterze parkowym, obiekty sportowe, place zabaw (Smocze skwery), ciągi piesze i rowerowe,
- budowa Centrum Zarządzania Trzecią Obwodnicą (CZTO) – obiektu zapewniającego nadzór i sterowanie wszystkimi elementami drogowymi trzeciej obwodnicy, w szczególności w zakresie obsługi obiektów tunelowych,
- budowa pomieszczeń nadzoru przy przystanku podziemnym (tramwajowym).

23 lutego wykonawca otrzymał dostęp do terenu budowy dla zakresu objętego pierwszym etapem inwestycji (rejon włączenia ul. 8 Pułku Ułanów do ul. Ruczaj), dla którego wydana została już prawomocna decyzja zezwalająca na realizację. Na pozostałym obszarze realizowane będą roboty porządkowe.

Urząd Miasta Krakowa prowadzi postępowanie o wydanie decyzji ZRID. Po uzyskaniu stosownych decyzji możliwe będzie rozpoczęcie prac budowlanych. Jeżeli nie wystąpią żadne nieprzewidywane okoliczności, nastąpi to w okresie wiosennym.

Budowa potrwa do końca 2020 r. Wartość inwestycji wynosi 652,19 mln zł netto. Komponent inwestycji związany z budową linii tramwajowej – Budowa linii tramwajowej wzdłuż Trasy Łagiewnickiej, jest współfinansowany ze środków europejskich w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020.

Wizualizacja: Trasa Łagiewnicka SA




Reklamy
Budimex Sitech Uponor Loyd Soletanche Mosty Polskie PAM DCS
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję