YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Oddanie do ruchu A2 w. Lubelska – obwodnica Mińska Mazowieckiego
14 sierpnia 2020 r. kierowcy pojadą autostradą A2 pomiędzy węzłem Lubelska a początkiem obwodnicy Mińska Mazowieckiego. Nowy odcinek pozwoli wyprowadzić ruch tranzytowy ze starej DK2 pomiędzy węzłem Halinów a Mińskiem Mazowieckim. [...]

S2 Południowa Obwodnica Warszawy




VIII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 14-16.09.2020, Rawa Mazowiecka 2020-09-14
[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Branża morskiej energetyki wiatrowej czeka na nowe przepisy
W nadchodzących latach na Bałtyku ma nastąpić boom inwestycyjny, a prąd z pierwszych farm wiatrowych ma popłynąć ok. 2025 roku.[...]


Ruszyła modernizacja stacji Warszawa Zachodnia
7 lipca 2020 r. Budimex SA podpisał umowę na wykonanie dwóch przedsięwzięć – przebudowę stacji kolejowej Warszawa Zachodnia oraz realizację podziemnego przystanku tramwajowego. Zadania mają zostać przeprowadzone w ramach projektu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 5.1–13 oraz 6.1–22. To największa modernizacja węzła kolejowego w ramach Krajowego programu kolejowego do końca 2020 r.[...]



Budimex przebudowuje dworzec autobusowy w Kielcach

Budimex modernizuje i przebudowuje kielecki dworzec autobusowy przy ul. Czarnowskiej 12. Inwestycja ma zostać zakończona w lipcu 2020 r. W tym momencie Budimex wyprzedza zakładany harmonogram prac.



Przebudowa dworca autobusowego w Kielcach, fot. Budimex- W tej chwili rozpoczęliśmy już etap wzmacniania istniejącej konstrukcji budynku dworca oraz etap odbudowy wyburzonych elementów – mówi Grzegorz Tomporowski, kierownik kontraktu w firmie Budimex S.A. Zakończyły się też wszystkie planowane rozbiórki. Zniknęło m.in. pokrycie dachu kopuły dolnej i górnej i elewacja budynku dworca. Wyburzono także ściany wewnętrzne i schody, budynek techniczny oraz tunele wschodni i zachodni. Ponadto rozebrano nawierzchnie drogowe oraz elementy małej architektury. - Poza rozbiórkami dokonaliśmy także inwentaryzacji konstrukcji budynku dworca za pomocą technologii skanowania 3D, która pozwoliła na bardzo dokładne odwzorowanie nawet najdrobniejszych elementów tej budowli – dodaje Grzegorz Tomporowski.
 
 
Prace postępują w zadowalającym tempie

Od czasu rozpoczęcia prac do dziś Budimex zdążył wykonać także roboty w obrębie tunelów wschodniego i zachodniego, m.in. wymianę gruntu pod ich posadowienie, instalację sanitarną podposadzkową oraz beton podkładowy pod płytę fundamentową obu tuneli. Aktualnie specjaliści zajmują się wzmacnianiem istniejącej konstrukcji stalowej budynku dworca. - Jednocześnie prowadzimy roboty żelbetonowe w tunelach wschodnim i zachodnim w zakresie płyty fundamentowej oraz rozbiórkę posadzki na poziomie zero – mówi Grzegorz Tomporowski.

Zima utrudnia, ale nie uniemożliwia budowy

- W przypadku utrzymujących się temperatur poniżej zera i niesprzyjających warunków atmosferycznych prace prowadzone są wolniej, bo istnieje konieczność np. ogrzewania elementów oraz robienia przerw. Jednak do -10 st. C możemy prowadzić roboty żelbetowe, więc w tej chwili pogoda ma niewielki wpływ na ich przebieg. W stosunku do założonego harmonogramu jesteśmy z pracami znacznie do przodu – mówi Dariusz Blocher, prezes Budimex S.A.

Unowocześnianie historycznego budynku

Dworzec autobusowy w Kielcach, choć powstały w latach 80-tych, jest budynkiem o wielkiej wartości historycznej. Stanowi bowiem wspaniały przykład architektury tamtych czasów. Remont nie pozbawi dworca charakterystycznego kształtu spodka, sprawi jedynie, że będzie on znacznie bardziej funkcjonalny, m.in. dzięki zamontowaniu wind i schodów ruchomych. Budimex zadbał o niektóre detale historyczne, m.in. napis „dworzec” oraz kilka elementów świetlików dachowych. - Części te, po skanowaniu w celu odwzorowania nowych elementów, zostaną za zgodą inwestora przekazane do Muzeum „Polska na Kołach” w Busku Zdroju – mówi Dariusz Blocher.

- W dalszych etapach prac Budimex będzie zajmował się odbudową tunelów wschodniego i zachodniego w zakresie konstrukcji żelbetowych oraz wykonaniem zewnętrznych sieci sanitarnych i elektrycznych. Zajmiemy się również zewnętrzną fasadą szklaną oraz opracowaniem dokumentacji i uruchomieniem produkcji nowych świetlików dachowych – mówi Grzegorz Tomporowski.

Umowa na realizację inwestycji w Kielcach została podpisana w sierpniu 2018 r. Zakończenie inwestycji planowane jest na lipiec 2020 r.

Tekst i zdjęcie: Budimex SA




Reklamy
Geobrugg Noe Eurovia Palisander Luxo Keller PPI Chrobok Wodociągi Miasta Krakowa
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję