Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Oferty na opracowanie dokumentacji nowej drogi krajowej na Pomorzu
Gdański Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na sporządzenie dokumentacji dla budowy nowej drogi krajowej do gminy Choczewo. W przetargu wpłynęło 11 ofert. [...]

125 lat Grupy Brugg




XXX Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna Awarie Budowlane – ICSF 2022 2022-05-23
[...]


Ekoprzemiana w budownictwie
Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


Ryzyko w budownictwie tunelowym, cz. 2
W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


STRABAG zmodernizował stopień wodny Przegalina
Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]



Budimex modernizuje stację Ełk

Spółka Budimex realizuje wszystkie możliwe prace przed otrzymaniem pozwolenia na budowę. Przewidując niesprzyjające warunki atmosferyczne, wykonawca modernizacji stacji Ełk rozpoczął prace rozbiórkowe.



  Zdjęcie: Budimex SA, www.media.budimex.pl
Teren rozbiórek został oznaczony oraz zabezpieczony, zostały również oznaczone strefy o znaczeniu historycznym wpisane do rejestru zabytków.

Na dzień dzisiejszy Wykonawca:
- zdemontował blisko 10 km sieci trakcyjnej oraz 70 stalowych konstrukcji wsporczych sieci,
- zdemontował 6,5 km torów z  czego 2,930   na stacji Ełk (osobowy) oraz 3,43 km torów na stacji Ełk Towarowy, łącznie wyciągną z  gruntu ponad 9.000 szt. starych podkładów,
- zdemontował 11 szt. rozjazdów,

Wykonawca pomimo niekorzystnych warunków atmosferycznych nie zwalnia tempa pracy i  planuje dalsze prace rozbiórkowe:
- 11 km torów oraz dokończenie kolejnych,
- 23 rozjazdów,
- 10 konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej oraz segregacje i  rozliczenie się z  materiału rozbiórkowego.

- Kontrakt jest realizowany w systemie „Projektuj Buduj”, gdzie po stronie Wykonawcy jest opracowanie Projektów Wykonawczych. Wykonawca przedłożył projekty Wykonawcze, które są w  tym momencie sprawdzane i  weryfikowane przez   personel Nadzoru oraz Inwestora.  W Ełku nie mamy jeszcze kalendarzowej zimy, a już w zeszłym tygodniu temperatury spadły do minus 12 stopni Celsjusza –
mówi Mikołaj Waśnieswski, Dyrektor Kontraktu z  ramienia Budimeksu.

- Okres zimowy, który może spowolnić lub uniemożliwić wykonywanie części prac, będzie w  100% wykorzystany na przygotowanie wszelkich szczegółów prac w  tym harmonogramu realizacyjnego oraz fazowania prac na cały okres dwóch lat trwania kontraktu, tak aby w  momencie uzyskania przez PKP PLK Pozwolenia na Budowę i  nastaniu sprzyjających warunkach atmosferycznych prace mogły ruszyć pełną w 100% –
dodaje Mikołaj Waśniewski.

Umowę w  systemie „Projektuj i Buduj” na modernizację stacji Ełk podpisano 26 sierpnia 2021 roku. Termin realizacji zamówienia wynosi 28 miesięcy. Okres gwarancji wynosi 5 lat. Po stacji Czechowice Dziedzice i  stacji Warszawa Zachodnia – węzeł Ełk jest kolejnym realizowanym przez Budimex SA. W  tym roku Budimex zakończył modernizację linii kolejowej Warszawa – Lublin. Oprócz tych inwestycji firma realizuje także kontrakty kolejowe w  Gdyni i  na liniach E30 i  E59 na Śląsku oraz w  województwie wielkopolskim.

Źródło: tekst Budimex SA, www.media.budimex.pl




Reklamy
Wodociągi Miasta Krakowa SG Pam Keller Porr GEO-Instruments Geobrugg Soletanche
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję