















24 maja warszawski Zarząd Transportu Miejskiego podpisał umowę ze spółką PORR na budowę przedłużenia ulicy Światowida do Modlińskiej i skrzyżowania obu ulic. Wartość inwestycji to ponad 23 mln zł. [...]




[...]


Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


Trwa rozbudowa kompleksu budynków realizowanych w ramach budowy Europejskiego Centrum Rodziny INVICTA. Inwestycja jest wynikiem potrzeb wyznaczania nowych standardów opieki oraz opracowania innowacyjnych technik i eksperymentalnych terapii w dziedzinie leczenia zaburzeń płodności. [...]
Budimex i KZN Rail wybudują bazę dla Kolei Małopolskiej w Krakowie
8 lipca 2020 r. konsorcjum spółek Budimex i KZN Rail podpisało umowę z Kolejami Małopolskimi na budowę i wyposażenie zaplecza technicznego do obsługi taboru kolejowego w Krakowie. Zadanie zostanie zrealizowane w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Termin realizacji zaplanowano na 18 miesięcy od dnia podpisania kontraktu.
Budimex SA
Budimex SA


Powierzchnia na jakiej będzie działał Budimex i KZN Rail została wydzierżawiona od Grupy PKP na 30 lat. W ramach umowy na terenie 3,38 ha powstanie hala kolejowa o wymiarach ok. 36 m x 141 m. Tego typu zaplecze pomieści nawet do 30 pojazdów 4 i 5 członowych.
Budynek zostanie podzielony na cztery strefy, w których znajdować się będzie część warsztatowo-naprawcza, biurowo-socjalna, magazynowa i myjnia taboru. Zgodnie z projektem w hali powstaną niezbędne urządzenia oraz m.in. instalacje wodociągowe, sanitarne, centralnego ogrzewania i klimatyzacja pomieszczeń. W bezpośrednim sąsiedztwie myjni zaplanowano budowę oczyszczalni ścieków przemysłowych o przepustowości około 5 dm3/s.
W ramach projektu zmodernizowana zostanie sieć sterowania ruchem kolejowym oraz sieci elektroenergetyczne i telekomunikacyjne. Po stronie KZN Rail będzie przebudowa całego układu torowego, w tym wbudowanie 16 rozjazdów, umożliwiających sprawne poruszanie się pociągów po całej bocznicy.

Szczególną wagę inwestycji dla rozwoju kolei aglomeracyjnych podkreślał obecny na podpisaniu umowy minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Nic dziwnego, gdyż nowoczesne i funkcjonalne zaplecze utrzymaniowe, choć niewidoczne dla pasażera, pozostaje gwarantem niezawodności taboru i wysokiej jakości usług przewoźnika.
Budowa centrum serwisowego dla przewoźnika kolejowego to pierwsza tego typu inwestycja Budimeksu. Spółka posiada jednak wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu projektów kolejowych. Zrealizowała m.in. modernizację LCS Kutno na odcinku Żychlin – Barłogi o długości 18 km oraz realizuje przebudowę stacji Port Gdynia o wartości 1,8 mld zł brutto. Natomiast spółka KZN Rail realizował bardzo podobne zamówienie dla Kolei Dolnośląskich. Obie spółki mają bogate portfolio wspólnie realizowanych projektów, choćby aktualnie realizowana w Krakowie budowa Trasy Łagiewnickiej czy modernizacja Zajezdni Nowa Huta, gdzie KZN Rail działa jako podwykonawca prac torowych dla Budimeksu. Spółki posiadają własny sprzęt do wykonywania robót kolejowych oraz wyspecjalizowaną kadrę inżynierów, dzięki czemu realizują wygrywane kontrakty w terminie, gwarantując najwyższą jakość.
Zdjęcie i wizualizacja: Budimex SA
Budynek zostanie podzielony na cztery strefy, w których znajdować się będzie część warsztatowo-naprawcza, biurowo-socjalna, magazynowa i myjnia taboru. Zgodnie z projektem w hali powstaną niezbędne urządzenia oraz m.in. instalacje wodociągowe, sanitarne, centralnego ogrzewania i klimatyzacja pomieszczeń. W bezpośrednim sąsiedztwie myjni zaplanowano budowę oczyszczalni ścieków przemysłowych o przepustowości około 5 dm3/s.
W ramach projektu zmodernizowana zostanie sieć sterowania ruchem kolejowym oraz sieci elektroenergetyczne i telekomunikacyjne. Po stronie KZN Rail będzie przebudowa całego układu torowego, w tym wbudowanie 16 rozjazdów, umożliwiających sprawne poruszanie się pociągów po całej bocznicy.

Szczególną wagę inwestycji dla rozwoju kolei aglomeracyjnych podkreślał obecny na podpisaniu umowy minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Nic dziwnego, gdyż nowoczesne i funkcjonalne zaplecze utrzymaniowe, choć niewidoczne dla pasażera, pozostaje gwarantem niezawodności taboru i wysokiej jakości usług przewoźnika.
Budowa centrum serwisowego dla przewoźnika kolejowego to pierwsza tego typu inwestycja Budimeksu. Spółka posiada jednak wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu projektów kolejowych. Zrealizowała m.in. modernizację LCS Kutno na odcinku Żychlin – Barłogi o długości 18 km oraz realizuje przebudowę stacji Port Gdynia o wartości 1,8 mld zł brutto. Natomiast spółka KZN Rail realizował bardzo podobne zamówienie dla Kolei Dolnośląskich. Obie spółki mają bogate portfolio wspólnie realizowanych projektów, choćby aktualnie realizowana w Krakowie budowa Trasy Łagiewnickiej czy modernizacja Zajezdni Nowa Huta, gdzie KZN Rail działa jako podwykonawca prac torowych dla Budimeksu. Spółki posiadają własny sprzęt do wykonywania robót kolejowych oraz wyspecjalizowaną kadrę inżynierów, dzięki czemu realizują wygrywane kontrakty w terminie, gwarantując najwyższą jakość.
Zdjęcie i wizualizacja: Budimex SA

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.