















Gdański Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na sporządzenie dokumentacji dla budowy nowej drogi krajowej do gminy Choczewo. W przetargu wpłynęło 11 ofert. [...]




[...]


Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]
Budimex i KZA Lublin zmodernizowały LCS Idzikowice
W czerwcu 2020 na dwa tygodnie przed terminem kontraktowym - przeprowadzono bezusterkowy odbiór końcowy zadania „Modernizacja stacji Idzikowice”. Kontrakt, zrealizowany przez konsorcjum firm Budimex i KZA Lublin, o wartości 106 mln zł był prowadzony w zakresie budowlanym od lutego 2018 roku. Inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Budimex SA
Budimex SA


Zrealizowane prace umożliwiają, po przeprowadzeniu odpowiedniej certyfikacji, oraz montażu przez PKP PLK systemu ETCS poziomu 2, przejazdu pociągów przez ten odcinek Centralnej Magistrali Kolejowej z prędkością max 250 km/h.
Zakres prac obejmował: modernizację nawierzchni torowej wraz z odwodnieniem, siec trakcyjną, elektroenergetykę, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, teletechnikę oraz budowę nastawni dysponującej i rozbudowę hali grupy awaryjnej służb utrzymaniowych PKP PLK. Kontrakt realizowany był w formule „Projektuj i Buduj”.
- Największym wyzywaniem na kontrakcie było zrealizowanie prac w określonym przez PKP PLK terminie, gdzie Wykonawca musiał wykonać roboty związane z przebudową układu torowego, sieci trakcyjnej oraz zabudowy komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym wraz z przeniesieniem dyżurnego ruchu stacji Idzikowice do nowo wybudowanej nastawni. przy ciągłym utrzymaniu ruchu kolejowego, oraz nieprzerwanej pracy bocznic kolejowych wykorzystywanych przez Remtrak, PolRegio, IM Kraków i PKP Energetyka – mówi Artur Popko, Wiceprezes i Dyrektor Operacyjny Budimex SA

- Średnio każdego dnia na budowie pracowało około 20 jednostek sprzętu. Prace prowadziliśmy także zimą – dodaje Artur Popko.
Prace wykonywane zostały w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II” mającego na celu dostosowanie jednej z najważniejszych linii kolejowej w Polsce do prędkości 250 km/h. Aby pociągi mogły kursować z taką prędkością, w torach głównych zabudowano 14 szt. rozjazdów z ruchomym dziobem krzyżownicy, 10 o promieniu R=1200 i 4 o promieniu R=500. Łącznie na stacji Idzikowice zabudowano 44 nowe rozjazdy, 19,157 km torów oraz 25 km sieci trakcyjnej.
Zdjęcia: Budimex SA
Zakres prac obejmował: modernizację nawierzchni torowej wraz z odwodnieniem, siec trakcyjną, elektroenergetykę, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, teletechnikę oraz budowę nastawni dysponującej i rozbudowę hali grupy awaryjnej służb utrzymaniowych PKP PLK. Kontrakt realizowany był w formule „Projektuj i Buduj”.
- Największym wyzywaniem na kontrakcie było zrealizowanie prac w określonym przez PKP PLK terminie, gdzie Wykonawca musiał wykonać roboty związane z przebudową układu torowego, sieci trakcyjnej oraz zabudowy komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym wraz z przeniesieniem dyżurnego ruchu stacji Idzikowice do nowo wybudowanej nastawni. przy ciągłym utrzymaniu ruchu kolejowego, oraz nieprzerwanej pracy bocznic kolejowych wykorzystywanych przez Remtrak, PolRegio, IM Kraków i PKP Energetyka – mówi Artur Popko, Wiceprezes i Dyrektor Operacyjny Budimex SA

- Średnio każdego dnia na budowie pracowało około 20 jednostek sprzętu. Prace prowadziliśmy także zimą – dodaje Artur Popko.
Prace wykonywane zostały w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II” mającego na celu dostosowanie jednej z najważniejszych linii kolejowej w Polsce do prędkości 250 km/h. Aby pociągi mogły kursować z taką prędkością, w torach głównych zabudowano 14 szt. rozjazdów z ruchomym dziobem krzyżownicy, 10 o promieniu R=1200 i 4 o promieniu R=500. Łącznie na stacji Idzikowice zabudowano 44 nowe rozjazdy, 19,157 km torów oraz 25 km sieci trakcyjnej.
Zdjęcia: Budimex SA

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.