Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


POLAQUA zaprojektuje i zbuduje S19 Dukla – Barwinek
Rzeszowski Oddział GDDKiA wybrał ofertę spółki POLAQUA jako najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie i budowę 18 km drogi ekspresowej S19 Dukla – Barwinek (granica państwa). [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]



Budimex buduje most kolejowy na Regalicy

Trwa budowa nowego mostu kolejowego na rzece Regalica w Szczecinie. Widoczne są już pierwsze elementy konstrukcyjne nowej przeprawy. Budimex na zlecenie RZGW w Szczecinie i PLK realizuje prace od kilku miesięcy.



  Zdjęcie: Budimex S.A., www.media.budimex.pl
Zakres robót obejmuje budowę przeprawy w  nowym śladzie, w  sąsiedztwie obecnego mostu. Przeprawa będzie się składać z  dwóch stalowych, trójprzęsłowych konstrukcji kratownicowych, dla każdego z  torów z  osobna, posadowionych na wspólnych przyczółkach i  filarach. Konstrukcja mostu zostanie wyniesiona 6,2 m powyżej poziomu wysokiej wody. Stary obiekt zostanie niemal w  całości rozebrany, zachowane będzie jedynie wpisane do rejestru zabytków zwodzone przęsło wraz z  bezpośrednim otoczeniem.

Celem inwestycji jest zwiększenie swobody żeglugi śródlądowej przy zapewnieniu ciągłości ruchu kolejowego w  ciągu linii kolejowej nr 273. Wartość kontraktu wynosi 282 mln zł netto. Inwestycja prowadzona jest w  formule „buduj”, a  finansowana jest ze środków Banku Światowego, Unii Europejskiej i  budżetu Państwa.

Cały układ torowy stacji zostanie przesunięty w  kierunku południowym, lokalizację zmienią głowice rozjazdowe, układ geometryczny zostanie dostosowany do  warunków terenowych. W  ramach inwestycji Budimex zbuduje ok. 12 km nowych torów, dostosowanych do wymaganych prędkości i  nośności. Wszystkie zabudowane tory będą zelektryfikowane, wywieszona zostanie nowa sieć trakcyjna spełniająca wymagane standardy. Wykonany zostanie również nowoczesny, elektroniczny system sterowania ruchem kolejowym, zastępujący obecne urządzenia mechaniczne. Zaplanowano zabudowę 25 nowych rozjazdów, w  tym rozjazdy łukowe przy  wyprowadzeniu linii w  stronę mostu i  dla włączenia linii kolejowej nr 428 w  układ torowy stacji.

Powstanie również nowy, dwukrawędziowy peron na stacji Szczecin Podjuchy, o  długości 400 m oraz nowy budynek nastawni – zastępujący 2 obecne, a  także przejście podziemne z  zadaszeniem oraz windami. W  ramach robót konstrukcyjnych, w  bezpośrednim sąsiedztwie mostu zostanie wykonany nowy wiadukt kolejowy nad  ul. Szklaną.

- Mieszkańcy Szczecina już teraz mogą obserwować jak wartko toczą się prace przy przebudowie mostu. Skalę inwestycji widać podczas podróży pociągami, ale i  stojąc np. na Moście Gryfitów. Tempo prac zwiastuje, że przeprawa będzie gotowa w  grudniu 2023 roku. To jedno z  najważniejszych zadań infrastrukturalnych realizowanych przez Wody Polskie w  naszym kraju, likwidujemy wąskie gardło, które utrudnia zarówno żeglugę jak i  akcje zabezpieczające mieszkańców przed powodzią. Po przebudowie prowadzić będziemy mogli akcję lodołamania bez żadnych komplikacji, zakłóceń i  blokad determinowanych technicznymi uwarunkowaniami mostu nad Regalicą. Będzie to przeprawa nowoczesna, komfortowa i bezpieczna –
mówi dyrektor Wód Polskich w  Szczecinie Marek Duklanowski.

- Bardzo się cieszymy, że możemy realizować tak ważną i  długo wyczekiwaną inwestycję. Budowa nowego mostu na Regalicy pozwoli na wyeliminowanie kolizji ruchu pociągów z  ruchem taboru pływającego na międzynarodowej drodze wodnej śródlądowej. Zwiększy się także przepustowość linii kolejowej nr  273 i  bezpieczeństwo przeciwpowodziowe. Jednocześnie jest to bardzo ważna inwestycja dla naszej firmy jako generalnego wykonawcy. Łączy ona zakres mostowy i  kolejowy, ale jednocześnie służy żegludze śródlądowej –
mówi Cezary Łysenko, Dyrektor Budownictwa Infrastrukturalnego Budimex SA.

Budimex specjalizuje się jako generalny wykonawca m.in. w  realizacji konstrukcji mostowych i  hydrotechnicznych. W  2020 roku firma wybudowała zbiornik przeciwpowodziowy dla rzeki Odry – to największy taki obiekt w  Polsce. W  2021 roku Budimex zakończył również rozbudowę największego w  Europie zbiornika odpadów poflotacyjnych – Żelaznego Mostu. Obecnie spółka realizuje m.in. budowę Kanału Mierzei Wiślanej, budowę wałów przeciwpowodziowych na Odrze oraz budowę mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę, który ma połączyć Centrum Warszawy z  Pragą Północ.

Źródło: tekst Budimex S.A., www.media.budimex.pl




Reklamy
SG Pam Wodociągi Miasta Krakowa GEO-Instruments Soletanche Porr Geobrugg Keller
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję