YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Oddanie do ruchu S17 Skrudki – Kurów Zachód
Dzisiaj, 19 czerwca br. lubelski Oddział GDDKiA udostępni kierowcą ponad 13 km odcinek drogi ekspresowej S17 od węzła Skrudki (bez węzła) do węzła Kurów Zachód (bez węzła). To pierwszy odcinek S17, który zostanie oddany w tym roku. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Rozwiązania infrastrukturalne szyte na miarę
Rozmowa z Ewą Krzemińską, dyrektor zarządzającą Uponor Infra Sp. z o.o.[...]


Naprawa i wzmacnianie budowli
Naprawy stanowią jeden z podstawowych sposobów utrzymania obiektów budowlanych zarówno historycznych, jak i współczesnych, a ich celem jest przede wszystkim przywracanie lub zachowanie użyteczności obecnie istniejących obiektów. Rehabilitowane obiekty budowlane dzięki nadaniu im nowej użyteczności zyskują coraz częściej nowe życie, podlegając transformacji z fabryk w restauracje, z obiektów biurowych w mieszkalne itd. Takie działania wpisują się także w ideę zrównoważonego rozwoju.[...]


Modernizacja oczyszczalni ścieków Dębogórze
Obecnie spółka PEWIK GDYNIA realizuje kolejny projekt „Modernizacja ciągu gospodarki osadowej i innych obiektów oczyszczalni ścieków Dębogórze oraz rozwój sieci kanalizacji sanitarnej PEWIK GDYNIA” nr POIS.02.03.00-00-0023/17 w ramach działania „Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach” oś priorytetowa II „Ochrona środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu” Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.[...]



Bliżej tramwaju na Zieloną Białołękę

Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na kluczowy dokument potrzebny do rozpoczęcia budowy tramwaju na Zieloną Białołękę.



Analiza oddziaływania inwestycji na środowisko i karta informacyjna przedsięwzięcia, to najważniejsze dokumenty jakie musi przygotować każdy inwestor przed tak dużym zadaniem, jakim będzie budowa tramwaju na Zieloną Białołękę. Analiza pozwoli określić jak zbudować linię tramwajową w trosce o ochronę środowiska naturalnego i o komfort mieszkańców z otoczenia nowej trasy. Wykonawca przygotuje dokumenty w ciągu siedmiu miesięcy (3 na kartę i 4 na raport), a to z kolei pozwoli otrzymać decyzję środowiskową, czyli jedno z kluczowych pozwoleń potrzebnych do rozpoczęcie budowy linii tramwajowej

Jaka będzie trasa tramwajowa na Zieloną Białołękę?


Trasa tramwajowa pozwoli mieszkańcom osiedli wschodniej Białołęki szybko dojechać do centrum albo do najbliższej stacji metra – przy dworcu Wileńskim lub planowanej przy Kondratowicza. Tory tramwajowe pobiegną z Bródna na Zieloną Białołękę wzdłuż ulicy Matki Teresy z Kalkuty,
Św. Wincentego i Głębockiej. Dalej – wzdłuż planowanej trasy Olszynki Grochowskiej aż do pętli w pobliżu szkoły podstawowej nr 112 przy ul. Zaułek.

Inne dane na temat planowanej trasy:

- długość torów: ponad 12 km,

- częstotliwość tramwajów: co ok. 2-3 minuty
,
- liczba przystanków: 9 (20 peronów),

- czas przejazdu do stacji metra przy ul. Kondratowicza: ok. 15 minut
,
- czas przejazdu do Dworca Wileńskiego: ok. 30 minut.

Terminy i inne zadania


W kwietniu 2018 roku rozpoczęto prace koncepcyjne dotyczące jednego z najbardziej skomplikowanych pod względem inżynieryjnym punktów trasy tramwajowej na Zieloną Białołękę. Zakończenie prac projektowych i przygotowawczych dla całej trasy tramwajowej zaplanowano maksymalnie w ciągu 3 lat. Natomiast prace budowlane zajmą około 2 lata, a po ich zakończeniu ruszy połączenie tramwajowe do centrum Warszawy.

Autor: Zarząd Transportu Miejskiego m.st. Warszawy





Reklamy
PAM Soletanche Basf Llloyd Acoustics Uponor DCS MPWiK Kraków Geobrugg
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję