Bliżej końca budowy Południowej Obwodnicy Warszawy
GDDKiA informuje, że wykonawcy zbliżają się do zakończenia robót związanych z budową ostatniej części Południowej Obwodnicy Warszawy pomiędzy węzłami Puławska i Lubelska.
Węzeł Puławska – łączymy istniejącą S2 z nowo budowanym odcinkiem
W przyszły weekend (24 października) zaplanowaliśmy wprowadzenie drugiego etapu zmian w organizacji ruchu na węźle Puławska. Nie będzie możliwości zjechania z S2 (górą) w ul. Puławską. Kierowcy będą musieli wykorzystać w tym celu drogę zbiorczo-rozprowadzającą, sprowadzającą ruch na rondo pod wiaduktami S2. Jest to niezbędne, by dowiązać się obecną drogą do tej nowo budowanej. Wykonawca założył realizację tych robót w przeciągu dwóch miesięcy.
W ramach prowadzonych obecnie prac, mających na celu połączenie istniejącego przebiegu drogi z nowym zakresem, przedłużono mur oporowy po północnej stronie wiaduktu. Rozpoczęto odtwarzanie warstw nawierzchni jezdni.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców Warszawy, planujemy wraz z wykonawcą, wprowadzenie nowej formy tzw. zawrotki. Stanie się to niezwłocznie po zakończeniu etapu drugiego, a przejściowa zawrotka, zlokalizowana na terenie budowy, będzie funkcjonowała do czasu otwarcia tunelu.
Kontynuujemy rozmowy na temat zagospodarowania terenu nad tunelem
Na początku października br. GDDKiA przekazała Zarządowi Zieleni m.st. Warszawy warunki techniczne dla zabudowy terenu nad tunelem i w jego otoczeniu. Projektant przyszłego parku powinien dostosować jego koncepcję do zrealizowanego tunelu w oparciu o przekazane uwarunkowania. Jednocześnie wskazaliśmy, że warunki budowy obiektów budowlanych, których obszar oddziaływania obejmuje tunel i infrastrukturę niezbędną do jego obsługi, winny być uzgodnione z GDDKiA oraz projektantem tunelu.
Pod koniec września br. odbyło się spotkanie z przedstawicielami m.st. Warszawy dotyczące uregulowania stanu prawnego nieruchomości w śladzie przebiegu tunelu. Ustalono, że podjęte zostaną działania celem sporządzenia porozumienia regulującego te kwestie.
Do zakończenia prac niezbędne jest zatwierdzenie organizacji ruchu
Projekt stałej organizacji ruchu dla S2 jest zatwierdzany przez GDDKiA i miasto st. Warszawa zgodnie z zakresem kompetencji, czyli dla drogi ekspresowej zatwierdza go GDDKiA, a dla ulic miejskich Ratusz.
Dla odcinka od węzła Lubelska do węzła Wał Miedzeszyński projekt jest już zatwierdzony. W zakresie następnego zadania, węzeł Wał Miedzeszyński – węzeł Przyczółkowa, po uwzględnieniu uwag miasta st. Warszawy, czekamy na zatwierdzenie złożonego projektu. Na tym odcinku zakres po stronie GDDKiA jest zatwierdzony. Jeśli chodzi o ursynowski odcinek biegnący od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa jesteśmy w trakcie procedury uzgadniania projektu stałej organizacji ruchu w zakresie części miejskiej. Zakres GDDKiA został już zatwierdzony. 16 października wykonawca odcinka złożył do Ratusza projekty stałej organizacji ruchu uwzględniające uwagi miasta. Czekamy zatem na ich zatwierdzenie.
Biorąc pod uwagę, że wykonawca jest na ukończeniu prac w części naziemnej Zadania A (węzeł Puławska – węzeł Przyczółkowa) niezbędne jest uzyskanie zatwierdzenia projektu stałej organizacji ruchu. Pozwoli to na szybkie i sprawne udostępnienie rozwiązań drogowych mieszkańcom Warszawy.
Terminy realizacji inwestycji
Zakończenie budowy drogi ekspresowej S2 Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinkach C i B, przebiegających przez teren Wawra i Wilanowa, oraz ursynowskiego odcinka A (bez tunelu), nastąpi do końca 2020 roku. Planowany termin oddania do użytku tunelu przewidziany jest w II kwartale 2021 roku.
Źródło: GDDKiA