REKLAMA
Wod-Kan Wiadomości
2 Minuty czytania

Biznes dla klimatu – zielony Wavin

Realizacja strategii zrównoważonego rozwoju wymaga od firm dodatkowego wysiłku, nie tylko finansowego, ale i organizacyjnego. Powinna bowiem obejmować przynajmniej trzy płaszczyzny: działania wewnątrz firmy, wdrażanie ekologicznych surowców oraz rozwiązania wspierające równowagę środowiskową. Tak robi to Wavin.

 
Zdjęcie: Wavin Polska S.A.
Zdjęcie: Wavin Polska S.A.
– Tak myślimy w Wavin. Oferowane przez nas systemy produkowane są w  zgodzie z najwyższymi standardami ochrony środowiska, a tam, gdzie jest to możliwe, z zastosowaniem materiałów pochodzących z recyklingu – wyjaśnia Sławomir Borak, Prezes Zarządu Wavin Polska.

Ekologia na co dzień


Wavin konsekwentnie wdraża rozwiązania, które pozwalają na ograniczenie emisji CO2 oraz redukcję kosztów. Od ponad dwóch lat firma kupuje energię w ramach Gwarantowanej Sprzedaży Energii Ekologicznej. Zgodnie z umową dostawca zapewnia, że poprzez odnawialne źródła energii wyprodukuje taką ilość zielonej energii, jaka została w danym okresie zużyta przez firmę.

Wykorzystywane w zakładzie wózki widłowe, dotychczas zasilane paliwem LPG, zostały wymienione na wózki elektryczne. Przekształceniu podlega również firmowa flota. Obecnie prawie połowa pojazdów to samochody hybrydowe w wersji plug-in. Do 2025 roku – zgodnie z polityką flotową koncernu – Wavin będzie posiadać wyłącznie samochody zeroemisyjne.
 
Wizualizacja: Wavin Polska S.A.
Wizualizacja: Wavin Polska S.A.

Zielono-niebieskie rozwiązania

Dobre praktyki stosowane przez Wavin wynikają z przeświadczenia, że każda, nawet najmniejsza decyzja proekologiczna ma znaczenie globalne.

100% recyklingu

Grafika: Wavin Polska S.A.
Grafika: Wavin Polska S.A.

Skrzynki AquaCell są w 100% wykonane z surowców z recyklingu, dostarczanych przez wyspecjalizowane firmy oferujące certyfikowany surowiec, odpowiednio oczyszczony i przetworzony. Skrzynki badane są pod kątem wytrzymałości długotrwałej, oznaczającej 50-letni, zakładany czas ich użytkowania. Jedno z badań sprawdzających i potwierdzających tę cechę produktu trwa nawet 4380 godzin.

– Stale zwiększamy udział komponentów pochodzących z recyklingu. Od 2020 roku udało się nam go podnieść z 8% do 13%, celem jest jednak osiągnięcie 25% udziału tych materiałów. 80% naszych produktów końcowych może być poddane recyklingowi. W tej kwestii także nie powiedzieliśmy ostatniego słowa – celem jest osiągnięcie pułapu 90% –
deklaruje Sławomir Borak, Prezes Zarządu Wavin Polska.

Prezes Zarządu Wavin Polska podkreśla, że wszystkie proekologiczne działania zadeklarowane przy podpisaniu w 2020 roku Manifestu Klimatycznego są konsekwentnie realizowane. Dotyczą one m.in. aktywnego dążenia do neutralności klimatycznej oraz podejmowania edukacji proekologicznej.

Choć marka Wavin kojarzy się z wodą i kolorem niebieskim, jest również marką zieloną, a to zielone, zrównoważone podejście przejawia się w każdej podejmowanej przez firmę decyzji. Dzięki temu funkcjonowanie firmy oraz produkcja zbliżają się do ekologicznej neutralności. Tak właśnie Wavin Polska rozumie i realizuje odpowiedzialność środowiskową i podejmowanie decyzji biznesowych. 


Bo każda decyzja ma znaczenie.

Źródło: tekst Wavin Polska S.A.
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA