Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Oferty na opracowanie dokumentacji nowej drogi krajowej na Pomorzu
Gdański Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na sporządzenie dokumentacji dla budowy nowej drogi krajowej do gminy Choczewo. W przetargu wpłynęło 11 ofert. [...]

125 lat Grupy Brugg




XXX Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna Awarie Budowlane – ICSF 2022 2022-05-23
[...]


Ekoprzemiana w budownictwie
Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


Ryzyko w budownictwie tunelowym, cz. 2
W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


STRABAG zmodernizował stopień wodny Przegalina
Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]



Bezpieczniej na obiektach inżynierskich w woj. dolnośląskim

Poprawiając bezpieczeństwo użytkowników dróg, GDDKiA zabezpiecza dodatkowo prześwity na obiektach inżynierskich na sieci dróg krajowych w województwie dolnośląskim.



   Zdjęcie: GDDKiA O/Wrocław, www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, na obiektach inżynierskich montowane są, wyższe od zwykłych, bariery zabezpieczające przed zjechaniem pojazdu poza krawędź obiektu oraz przed upadkiem człowieka z wysokości. Bariera ochronna montowana w ciągu dróg krajowych ma najczęściej wysokość 75 cm. Natomiast na obiektach inżynierskich jej wysokość wynosi 110 cm. GDDKiA dodatkowo wykonuje z siatki stalowej zabezpieczenia przestrzeni pomiędzy sąsiednimi pomostami przęseł obiektów mostowych.

Proces zabezpieczenia prześwitów rozpoczęto od montażu tabliczek ostrzegających przed ryzykiem upadku z wysokości. Docelowo na drogach krajowych województwa dolnośląskiego zabezpieczonych zostanie 146 obiektów, o łącznej długości ok. 12 km. W 2021 roku zamontowano siatki na 25 obiektach m.in. na drodze ekspresowej S8 czy autostradzie A4. Pozostałe prześwity pomiędzy obiektami inżynierskimi, które znajdują się m.in. na drodze ekspresowej S5 czy Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, będą sukcesywnie zabezpieczane do 2023 roku.

Źródło: tekst GDDKiA O/Wrocław, www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/




Reklamy
SG Pam Geobrugg Porr Keller GEO-Instruments Wodociągi Miasta Krakowa Soletanche
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję