






Gdański Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na sporządzenie dokumentacji dla budowy nowej drogi krajowej do gminy Choczewo. W przetargu wpłynęło 11 ofert. [...]




[...]


Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]
Bezpieczniej na obiektach inżynierskich w woj. dolnośląskim
Poprawiając bezpieczeństwo użytkowników dróg, GDDKiA zabezpiecza dodatkowo prześwity na obiektach inżynierskich na sieci dróg krajowych w województwie dolnośląskim.


Zgodnie z obowiązującymi przepisami, na obiektach inżynierskich montowane są, wyższe od zwykłych, bariery zabezpieczające przed zjechaniem pojazdu poza krawędź obiektu oraz przed upadkiem człowieka z wysokości. Bariera ochronna montowana w ciągu dróg krajowych ma najczęściej wysokość 75 cm. Natomiast na obiektach inżynierskich jej wysokość wynosi 110 cm. GDDKiA dodatkowo wykonuje z siatki stalowej zabezpieczenia przestrzeni pomiędzy sąsiednimi pomostami przęseł obiektów mostowych.
Proces zabezpieczenia prześwitów rozpoczęto od montażu tabliczek ostrzegających przed ryzykiem upadku z wysokości. Docelowo na drogach krajowych województwa dolnośląskiego zabezpieczonych zostanie 146 obiektów, o łącznej długości ok. 12 km. W 2021 roku zamontowano siatki na 25 obiektach m.in. na drodze ekspresowej S8 czy autostradzie A4. Pozostałe prześwity pomiędzy obiektami inżynierskimi, które znajdują się m.in. na drodze ekspresowej S5 czy Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, będą sukcesywnie zabezpieczane do 2023 roku.
Źródło: tekst GDDKiA O/Wrocław, www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/
Proces zabezpieczenia prześwitów rozpoczęto od montażu tabliczek ostrzegających przed ryzykiem upadku z wysokości. Docelowo na drogach krajowych województwa dolnośląskiego zabezpieczonych zostanie 146 obiektów, o łącznej długości ok. 12 km. W 2021 roku zamontowano siatki na 25 obiektach m.in. na drodze ekspresowej S8 czy autostradzie A4. Pozostałe prześwity pomiędzy obiektami inżynierskimi, które znajdują się m.in. na drodze ekspresowej S5 czy Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, będą sukcesywnie zabezpieczane do 2023 roku.
Źródło: tekst GDDKiA O/Wrocław, www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.